GÜÇLÜ YÖNLER (STRENGTHS)
- Ülkemizin yerel yönetim destekli ilk ve tek vakıf üniversitesi olmasının yarattığı sinerji,
- Tecrübeli ve nitelikli akademik kadro,
- Öğrenci odaklı eğitim ve uygulama anlayışı,
- Üniversitenin uyumlu ve katılımcı bir yönetim anlayıșına sahip olması,
- Zengin ve kapsamlı burs olanakları,
- Üniversitenin hızla değișen dıș koșullara uyum yeteneğinin yüksek olması,
- Üniversite üst yönetimi ile akademik personel arasındaki uyum,
- Güncel teknoloji ile donatılmıș laboratuvar ve uygulama sınıflarına sahip olunması,
- İș dünyasının gereksinimlerine göre șekillendirilmiș ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim programları paketleri,
- Havalimanlarına ve fuar merkezilerine coğrafi yakınlık,
- Ulașım ağları ile çevrelenmiș merkezi konum,
- Toplum yararına yönelik düzenli olarak organize edilen etkinlikler,
- Yabancı üniversiteler ile tesis edilmiș ikili anlaşmalar,
- Akademik atama ve yükseltme kriterlerine titizlikle uyulması,
- Üniversite dıșı yönetsel erklerle kurulmuș etkin iletișim mekanizmaları.
ZAYIF YÖNLER (WEAKNESSES)
- Sanayi-üniversite ișbirliğinin henüz yeterli ölçüde olușturulamamıș olması,
- Bürokratik zorluklardan kaynaklı olarak istenilen yabancı öğrenci oranlarına erișilememiș olması,
- Öğrencilerin üniversite çevresindeki sosyal ortamlarının arzulanan seviyede olmaması,
- Üniversitemizin ulusal ve bölgesel düzeyde bilinirliğinin henüz yetersiz olması,
- Yabancı öğretim üyesi ve araștırmacı istihdamında karșılașılan bürokratik zorluklar,
- Üniversitenin uluslararası bilinirliğinin henüz istenilen seviyede olmaması
- Üniversite mensuplarında aidiyet duygusunun yaratılamamış olması,
- Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının (32,88) Türkiye ortalamasının üzerinde olması
- Üniversite birimlerinde öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayılarında dengesizlik olması.
- Uluslararası nitelikteki yayın sayısının istenen düzeyde olmaması.
- Üniversite paydaşları için sosyal ortamların (kantin, spor tesisi, konferans salonları, kütüphane, kırtasiye, fotokopi merkezi, sanat atelyeleri gibi) yetersizliği
- Mezunlar ve mezunların çalıştıkları kurumlarla ilişkilerin zayıf olması,
- Kamu idareleri, özel sektör ve sivil toplum kurumlarıyla ilişkilerin zayıf olması
- Akademik personelin etkin kullanılamaması
- Öğrenci memnuniyetinin ölçülmemesi
- Öğrenci otomasyon sistemimizin yetersizliği
- Birimler arası otomasyon iletişiminin istenilen düzeyde olmaması
- Üniversitenin kampüs ve fiziksel altyapısını iyileștirme çalıșmalarının halen devam ediyor olması,
- Üniversitemizin sosyal ve spor faaliyetlerinin yeterince çeșitlendirilememiș oluşu,
- Yabancı diller yüksekokullunun kurulamamış olması.
FIRSATLAR (OPPORTUNITIES)
- İstanbul’da kurulu bir kent üniversitesi olması,
- Vakıf üniversitelerinin toplum nezdinde yükselen algısı,
- Üniversitenin entegre olduğu yurtiçi ve yurtdıșı değișim programları ve yabancı üniversitelerle mevcut ikili anlașmaların sunduğu fırsatlar,
- Yükseköğretime olan talebin artarak devam etmesi,
- Ülkemizin hızlı büyümesi sonucu nitelikli insan gücüne olan talebin artması,
- Yeni önlisans, lisans ve lisansüstü programların açılarak akademik çalıșmaların artırılması,
- Avrasya ve Orta Doğu Ülkelerinde Yurt Dışına Okumaya Giden Öğrenci Sayısının Artması Uluslararası arenada Türkiye’nin bölgesel ve küresel düzeyde yükselen algısının sunduğu potansiyel,
- Türkiye’de lisansüstü eğitime olan talebin artarak devam etmesi,
- Üniversitemizin önemli sanayi bölgelerine oldukça yakın olması
- Erasmus programı kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı değişim olanaklarının olması
- Ülkemizin en yüksek ihracat yapan ilçesinde üniversite yerleşkemizin bulunması
- Üniversitemizin İkitelli KOSGEB Müdürlüğü ile yakın teması ve KOSGEB AR-GE ve İnovasyon işbirliği,
- Üniversitemizin Akredite Kobi Danışmanlığı Derneği ile Eğitim, staj ve ortak AR-GE proje çalışmalarının olması,
TEHDİTLER (THREATS)
- Çok sayıda yeni üniversitenin açılması sonucu ortaya çıkan öğretim üyesi açığı,
- Vakıf üniversitelerinden devlet üniversitelerine yatay geçiș imkânlarının bulunması,
- Üniversite sayısındaki kontrolsüz artıșın getirdiği haksız rekabet,
- Uluslararası ve bölgesel kaynaklı ekonomik ve politik sorunlar,
- Makroekonomik sorunların öğrencilerin ödeme güçlerini olumsuz etkilemesi,
- Vakıf üniversitesi kavramının Türk Yüksek Öğretiminde henüz yeteri kadar markalaşmamış olması (olumsuz örneklerle birlikte anılması)
- Yükseköğrenim ücretleri standartlarının aynı seviye de olmaması
- Ülkemizde nitelikli akademik personel bulma ve yetiștirme kapasitesinin düșük olması,
- Ortaöğretimde kalitenin giderek düşmesi nedeniyle yerleştirilen öğrencilerin istenen donanımda olmaması.
- Öğrenci yerleştirme sisteminin sürekli olarak değiştirilmesi
- Devlet üniversitelerinin, vakıf üniversiteleri kadrolarındaki öğretim elemanlarını transfer etmesi nedeniyle yetişmiş akademik personel sayısının azalması.
- Ara eleman yetiştirilen MYO’ların ülke düzeyinde yeterli oranda desteklenmemesi,