Vize ve İkamet İzni

Vize İşlemleri

Türkiye'ye eğitim almaya gelecek öğrencilerin, en yakınTürkiyeCumhuriyeti Konsolosluğu'ndan öğrenci vizesi alması gerekmektedir.Öğrenci vizesi işlemleri zaman alabilmektedir ve bu sebeple kabul mektubunuzualır almaz ilk iş olarak öğrenci vizesi başvurunuzu yapmanız önemlidir.TürkiyeCumhuriyeti'nin vatandaşı olduğunuz ülkeye uyguladığı vize rejimini TürkiyeCumhuriyetiDışişleri Bakanlığı'nın internet sayfasından öğrenebilirsiniz: 

http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa 

Vize için ön başvurunuzu internet üzerinden yapmaimkanınız vardır. Bu işlem için https://www.konsolosluk.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.


İkamet İzni İşlemleri
 

 

Türkiye’ye geldikten ve üniversite kaydınızı tamamladıktansonra yapmanız gereken en önemli iş ikamet izni başvurusudur. https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresindendolduracağınız başvuru formu sonrasında, size verilecek olan görüşme günü vesaatinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne giderek ya da üniversitenizin uluslararasıöğrenci ofisi üzerinden evrak teslimi yapmanız gerekmektedir. Başvurunuzsonucunda alacağınız ikamet kartınız ve yabancı kimlik (YU) numarasıileTürkiye’de kalacağınız sürece tüm resmi işlemlerinizi yürütmeniz mümkünolacaktır.

İkamet kartınız, geçerlilik süresi dolmadığı takdirde,Türkiye’ye giriş-çıkışlarda kullanılabilir ve böylelikle yeni bir vize almanızagerek kalmaz. İkamet izninizi, geçerlilik süresi dolmadan yenilemenizönemlidir.

Öğrenci olarak ikamet başvurusu için harç ödemesindenmuafsınız, sadece kart bedeli ödemeniz yeterlidir.


Visa Procedures 

Students who wish to study in Turkey, need to obtain a Student Visa from the nearest Turkish Consulate in their countries. Obtaining a Student Visa can take some time, so We are advising our students to apply for a v,sa as sson as they got their Acceptance Letters. You can learn about the particulars ob your countries visa regulations from the following web site:

http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa 

You can even apply for any visa online via the following address:   https://www.konsolosluk.gov.tr 

Residence Permit Procedures 

The most important issue you need to follow up after coming to Turkey is your residence permit and the application process. You need to apply via the official website https://e-ikamet.goc.gov.tr/and hand the necessary documents regarding the application at the International Students Departments Residence Permit Specialist. Students can not bring their documents on their own to the Residence Permit Agency, only their universities can forward their information. Syrian Students are the exception to the rule. With your Residence Permit Card and your Foreigner ID Numbers you can manage all your official transactions while living in Turkey. 

Your Residence Permit Card can be used when you travel abroad or come back to Turkey and therefore You will not need a Visa for your turkey travels while it is still valid. It is importnat to renew it before the validity ends. 
As a student you only pay fort he card, and are exempt from any additional fees.