İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü - Ders İçeriği

1. YARIYIL
22G1020 Temel Tasarım-I (2-2) 3, 6 AKTS
Dersin amacı öğrencilerin doğal ve yapay çevreye karşı algılarını ve duyarlılıklarını artırmak; hacim, zemin, yüzey elemanlarını kavrayarak tasarıma yaklaşım becerilerini geliştirmek; hacim, zemin, yüzey ilişkilerini yaratıcı bir düzeye taşıyarak yalnızca düşünsel becerilerini değil el becerilerini de artırmaktır.

2217G1001 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına Giriş (3-0) 3, 5 AKTS
İç mimarlık ve çevre tasarımı bölümünün ve iç mimarlık mesleğinin açılımlarını öğretmek, mekan ve çevre kavramlarını açıklamak ve temel mekan analizleri yapmak, tasarım sürecini kavratmak, iç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğreterek, basit bir iç mekan tasarım problemini çözebilmek

2217G1003 Yapı Detayı ve Malzeme-I (1-2) 2, 5 AKTS
Öğrencinin tasarım sürecindeki kararlarının gerçekleşmesindeki başarısında malzeme bilgisi ve birikiminin önemini kavramasının sağlanması dersin temel hedefini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, mimarlık eğitiminin başındaki öğrencinin tasarımlarını gerçekleştirebilmesi için kullanacağı araçlardan biri olan yapı malzemeleri hakkında genel bilgi sahibi olması, birikimini sürekli geliştirmesi ve malzeme teknolojisindeki yenilikleri izlemesinin mesleki başarısındaki önemini fark etmesini sağlamak hedeflenmektedir.

2215GB1003  Desen-I (1-2) 2, 5 AKTS
Dersin amacı, çizgi, biçim, perspektif, ışık-gölge bilgisi oluşturmak, çizimde el-göz-akıl eş güdümü sağlamak, alternatif eskiz malzemeleri ve sunum yaklaşımları bilgisi kazandırmak ve yaratıcı düşüncenin gelişimine katkı sağlamaktır.

22GB1022 Teknik Resim-I (2-2) 3, 5 AKTS
Dersin amacı, temel geometri bilgisi, teknik çizim araçlarının kullanımı, teknik çizim, ölçek ve ifade tekniklerinin öğrenilmesi ve bunun mesleki alanda kullanılması, iki ve üç boyutlu algılama ve anlatma becerisinin geliştirilmesini sağlamaktır.

 

2075G1003 Yabancı Dil-I (2-0) 2, 2 AKTS
Dersin içeriğine uygun olarak yapılan dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları sonucunda öğrencilerin a) temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları b) A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri c) dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri d) yine A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade etmeleri amaçlanmaktadır.
 

2075G1002 Türk Dili-I (2-0) 2, 2 AKTS
Dilin tanımı, önemi ve özellikleri; Dillerin doğuşu; yeryüzündeki diller ve sınıflandırılması; Dil-düşünce-kültür ilişkisi; Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri, günümüzdeki yayılma alanları; Türkçedeki seslerin özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitli ses olayları; Türkçedeki kök ve eklerin işlevleri; Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve uygulanmaları ile ilgili çalışmalar oluşturur.

 

2. YARIYIL
22B1020 Temel Tasarım-II  (2-2) 3, 6 AKTS
Dersin amacı öğrencilerin mekanı keşfetmelerini, insan bedeni ile ilişkili olarak Euclid, post-Euclidgeometrilerinin ve insan hareketinin mimari mekan kurmadaki önemini anlayarak üç boyutlu tasarım yapabilmelerini sağlamaktır.

2215GB1004 Desen-II (1-2) 2, 5 AKTS
Dersin amacı çizgi, biçim, perspektif, ışık-gölge bilgisi edindirmek, çizimde el-göz-akıl eş güdümü sağlamak, alternatif eskiz malzemeleri ve sunum yaklaşımları bilgisi kazandırmak ve yaratıcı düşüncenin gelişimine katkı sağlamaktır.

2217B1003 Yapı Detayı ve Malzeme-II (1-2) 2, 5 AKTS
Dersin amacı, yapı, yapım ve yapı alt sistemlerinin kavramsal düzeyde ele alınarak öğrenciye bütüncül bir bakış açısı kazandırıp, bu kavramların farkındalığının sağlanmasıdır.

2217B1002 İnce Yapı (2-0) 2, 4 AKTS
Mekanda kullanılan yapı malzemelerinin detaylandırması ; döşeme, duvar, tavan, kapı ve pencere gibi elemanlarının kuruluş ve  uygulama prensipleri hakkında temel bilgilerin kavratılması amaçlanmaktadır. 


22GB1023 Teknik Resim-II (1-2) 2, 6 AKTS
Dersin amacı, mimarlıkta ölçülendirme, farklı perspektif tipleri çizimi tekniklerinin öğretilmesi ve geliştirilmesidir.

2075B1002 Türk Dili-II (2-0) 2, 2 AKTS
Dilin tanımı, önemi ve özellikleri; Dillerin doğuşu; yeryüzündeki diller ve sınıflandırılması; Dil-düşünce-kültür ilişkisi; Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri, günümüzdeki yayılma alanları; Türkçedeki seslerin özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitli ses olayları; Türkçedeki kök ve eklerin işlevleri; Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve uygulanmaları ile ilgili çalışmalar oluşturur.
 

2075B1003 Yabancı Dil-II (2-0) 2, 2 AKTS
Dersin içeriğine uygun olarak yapılan dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları sonucunda öğrencilerin a) temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları b) A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri c) dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri d) yine A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade etmeleri amaçlanmaktadır.

 

2.SINIF

3. YARIYIL
2217G2001 Mekan ve Çevre Tasarımı-I (2-4) 4, 10 AKTS
Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, proje konularına paralel olarak  iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.
 

 


2217G2002 Sürdürülebilir Tasarım İlkeleri-I (2-0) 2, 6 AKTS
Küresel çevre sorunlarına karşı farkındalık oluşturmak ve sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir bir yaşam için ekolojik tasarım çözümleri üretmek amaçlanmaktadır.


22G1003 Bilimsel Araştırma ve Etik (3-0) 3, 4 AKTS
Bu ders; bilim, bilimsel bilgi kavramından yola çıkıp araştırmanın aşamalarını ve yöntemlerini açıklayarak, öğrencilerin bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek donanıma sahip olmasını ve bu süreci etik kurallar çerçevesinde gerçekleştireceği bir tutumla yürütmesini geliştirmesini amaçlamaktadır.

2075G1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2-0) 2, 2 AKTS
Türk İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük" dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Mudanya'dan Lozan'a.

 

Seçmeli Ders

 

22G2012 Seminer (3-0) 3, 4 AKTS
Öğrencilere belirli bir konuda sunum yapabilme becerisi kazandırmak.

 

22G2021 Sanat Tarihi (3-0) 3, 4 AKTS
Dersin amacı, sanat tarihi ile ilgili kavramları tanıtmak, uygarlıkları karşılaştırma, çeşitli dönem sanat eserlerinin bani ve sanatçılarını tanımlayabilme ve üslup farklılıklarını sorgulayabilme bilgisi kazandırmaktır

 

22G2020 Bilgisayar Destekli Tasarım-I (3-0) 3, 4 AKTS

Bilgisayar temel kavramları, internet ve servisleri, Windows 7, MS Word 2010, MS Excel 2010, MS Powerpoint 2010, MS Access 2010 kullanımı. Bilgisayar donanımları ile ilgili temel kavramlar, bilgisayar açma-kapama, işletim sistemine giriş, bilgisayarın işletim sistemini tanıma, program açma-kapama, bilgisayarda temel ayarların değiştirilmesi. Akademik yayın
arama ve katalog tarama, kelime işlemci programına giriş ve basit uygulamaları içerir.

22G2022 Sinema ve Mekan İlişkisi (3-0) 3, 4 AKTS
Sinema bağlamında dış mekân-iç mekân donanımlarının değerlendirilmesi, akımlar boyunca görüntüsel yoldan incelenmesi, mekan birey kurgusunun irdelenmesi amaçlanmaktadır.


4. YARIYIL
 

2075B1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2-0) 2, 2 AKTS
Türk İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük" dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Mudanya'dan Lozan'a.

 

 

2217B2002 Mekan ve Çevre Tasarım-II (2-4) 4, 10 AKTS
Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, proje konularına paralel olarak  iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.

2217B2003 Sürdürülebilir Tasarım Uygulamaları (2-2) 3, 6 AKTS
Küresel çevre sorunlarına karşı farkındalık oluşturmak ve sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir bir yaşam için ekolojik tasarım çözümleri üretmek amaçlanır.
 

Seçmeli Ders

 

2215B2015 Mimarlık Tarihine Giriş (3-0) 3, 4 AKTS
Prehistorik dönemden başlayarak 17.yy a kadar olan dönemin temel sanat ve mimarlık tarihi bilgilerini kronolojik yöntemle aktarmak.

 

22B2014  Perspektif (3-0) 3, 4 AKTS
Öğrencinin dış mekanları zihninde 3 boyutlu olarak hayal edebilme yeteneğinin geliştirilmesini ve peyzaj tasarım projelerine yönelik perspektif çıkarabilmesini sağlamaktır.

22B2015 Renk Kuramı (3-0) 3, 4 AKTS
Renklerin tanınması, tasarım ve uygulama etkilerinin kavranmasıdır.

22B2023 Mimarlık Kuramları (3-0) 3, 4 AKTS
Mimarlık ve tasarım kuramlarının; tipolojik ve tematik yaklaşımlarla, analitik çalışmalarla ele alınması amaçlanmaktadır.

 

22B2020 Bilgisayar Destekli Tasarım-II (3-0) 3, 4 AKTS

Dersin amacı, autocad programının tanıtılması, iç mekan tasarımlarının bilgisayar ortamında yapılması ve projelerin bilgisayar ortamına aktarılmasını göstermektir.
 

 

 

 

3.SINIF

5. YARIYIL
2217G3001 Mekan ve Çevre Tasarımı -III (2-4) 4, 10 AKTS
Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, proje konularına paralel olarak  iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.

2217G3002 Fiziksel Çevre Denetimi-I (2-0) 2, 3 AKTS
Öğrencilerin iç mimarlık ve çevre tasarımı bağlamında akustik ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi sahibi olabilmeleri beklenmektedir. Mimari projede akustik sorunları tanımlayabilme ve olumsuz akustik olayların (yankı, odaklanma, duran dalga vb) önlenmesi konusunda tasarım önerisi geliştirebilme, fiziksel çevre kontrolü alt sistemleriyle bütünleşik tasarım yapabilme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir.


22G3004 Rölöve ve Dökümantasyon-I (1-2) 2, 4 AKTS
Tarihi çevre ve binaların toplumsal ve fiziki mekanlar için değerine genel bir bakış açısında sonra ölçme tekniklerinin ve araç-gereçlerinin geleneksel ve çağdaş bilgilerin öğrencilere tanıtılması hedeflenmektedir.


2215G3005 Staj-I (0-0) 0, 1 AKTS
Öğrencinin iş deneyimi ile mezun olması amaçlanmaktadır.

Seçmeli Ders

 

22G3017 Şehircilikte Güncel Kuramsal Tartışmalar (3-0) 3, 4 AKTS

Şehircilik disiplinindeki; planlama, tasarım kuramlarına yönelik tartışmaları, mimari uygulamaları yapı örnekleri üzerinden tartışmak amaçlanmaktadır.

 

22G3020 Bilgisayar Destekli Tasarım-III (3-0) 3, 4 AKTS
Öğrencilere bilgisayar destekli grafik anlatım ve modelleme tekniklerinin uygulanmasına ilişkin beceriyi kazandırmak ve tasarım düşüncesini elektronik ortamda sunabilmeleri konusunda uygulama yaptırmak ve ilgili yeni simülasyon dillerinin tanıtılması hedeflenmektedir.


22G3011 Fotoğraf (3-0) 3, 4 AKTS
Görsel malzeme üretimi tarihi içinde fotoğrafın ortaya çıkışını, yerini, işlevini, gelişimini ve seçkin fotoğrafçıların yorum farklılıklarını kavratmak.
 

2217G3SD1 Peyzaj ve Çevre Tasarımı (3-0) 3, 4 AKTS
Öğrencilerin peyzaj tasarıma ilişkin süreçleri anlama, kavrama, proje ve uygulamaya yönelik gerekli dökümanları üretme yönünden deneyim sahibi olmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.

 

6. YARIYIL
2217B3002 Mekan ve Çevre Tasarımı-IV (2-4) 4, 13 AKTS
Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, proje konularına paralel olarak  iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.

2217B3003 Fiziksel Çevre Denetimi-II (2-0) 2, 5 AKTS
Mimarlık ve iç mimarlıkta doğal ve yapay aydınlatmanın önemin ive yöntemlerini öğretmek, bina tipolojisine uygun aydınlatma tasarımı yapmalarını sağlamak.

Seçmeli Ders


22B3014 Aydınlatma (3-0) 3, 4 AKTS
Aydınlatma ile ilgili temel terminolojinin verilmesi, görsel konforun tanımı ve bileşenleri, doğal ve yapay aydınlatma konuları, aydınlatma aygıtı ve lambaların özellikleri incelenecek, bina tipolojisine uygun aydınlatma tasarımı için gereken öğeler anlatılacaktır.

 

2215B3004 İç Mekanda Malzeme Uygulamaları (3-0) 3, 4 AKTS

İç mekan yapı malzemelerinin ve uygulama tekniklerinin öğrenilmesi, yapının bileşenlerinin ve yapım sistemlerinin kavranması

 

22B3013 Modüler Sistemler (3-0) 3, 4 AKTS
İç mimarlık ve çevre tasarımı bağlamında seri üretime dönük iç mekan ve mobilya tasarımlarının ele alınması, modülerlik - ergonomi ilişkisinin, mekanda fonksiyon ve estetik kavramlarının tartışılması.

 

22B3015 Yapılarda Taşıyıcı Sistemler (3-0) 3, 4 AKTS

Yapıda taşıyıcı sistem kavramının anlatılması, taşıyıcı sistem tasarımında kolon, kiriş, döşeme elemanlarının düzenlenmesi, düşey ve yatay stabilitenin kavranması.

 

 

 

 

22B3016 Bilim Kurgu Edebiyatında Mekan Okumaları (3-0) 3, 4 AKTS

Mekan tasarımında kavramsal bir esin kaynağı olan bilimkurgu edebiyatının potansiyellerini ilgili yapı ve mekan okumalarıyla irdelemek amaçlanır.

 

22B3018 Yapay Zeka ve Tasarım(3-0) 3, 4 AKTS

Mimarlıkta akıllı yapı/mekan tasarlama anlayışının, hesaplamalı tasarım süreçlerinin ve bilişim teknolojilerinin kullanımını kavranması

 

 

 

4.SINIF

7. YARIYIL
2217G4001 Mekan ve Çevre Tasarımı-V (2-4) 4, 13 AKTS
Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, proje konularına paralel olarak  iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.

2075B4001 Girişimcilik ve Kariyer Planlama (2-0) 2, 4 AKTS
Türkiye’de Girişimcilik, Girişimciliğin Gelişimi, Girişimci Düşüncenin Temelleri, Girişimcilik
Süreci, Girişimcinin İşlevleri, Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif. İş Planı ve Üretim Planı
Hazırlama, İş Planı ve Finans Planı Hazırlama, İş Planı Yazma Çalışması

2215G4004 Staj-II (0-0) 0, 1 AKTS
Öğrencinin iş deneyimi ile mezun olması amaçlanmaktadır.

Seçmeli Ders

2275B1005 İş Sağlığı ve Güvenliği (3-0) 3, 4 AKTS

İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmaya yönelik bilgi ve beceri edinmesi amaçlar.
22G4010 Maddi Kültür (3-0) 3, 4 AKTS
Kültürün ve değişik kategorilerdeki maddi kültür değerlerinin tanıtmak, Maddi kültür değerlerinin (kültürel miras) koruma bilincini geliştirmek.

22G4011 Mekanda Renk Analizi  (3-0) 3, 4 AKTS
Renk anlayışının geliştirilmesi; iç mekanda renk hareketleri ve renk ilişkileri, renklerin etkileşimi; biçim, malzeme, oran, işlev ve kompozisyonda renk; renk ve bilgi aktarımı etkileşimi, renk ve işaretleme; iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı. Renklerin entegrasyonu ve kompozisyonu ilkeleri.

22G4009 Mobilya Tasarımı-I  (3-0) 3, 4 AKTS
Mobilya dersinde işlev-mekan ilişkisi, antropometrik veriler, ölçü gibi temel konuların sınıf içi uygulamalarla detaylandırılması ve pekiştirilmesi hedeflenmektedir.

22G4013 Yapılarda Cephe Sistemleri  (3-0) 3, 4 AKTS

Tarihsel dönemler boyunca kullanılan cephe kaplaması, kolonlar, silmeler, pencereler ve bunun gibi birçok estetik özelliği olan motifler hakkında bilgi verilecektir. Dönemsel açıdan mimari estetik özellikler araştırılacaktır. Günümüzde değişen koşullar doğrultusunda ve ortaya çıkan ihtiyaçlara göre gelişen yeni mimari estetik üslupları araştırılacaktır.

22G4018 Mimarlık ve Anlatı (3-0) 3, 4 AKTS

Mimarlıktaki anlatı yöntemlerini takip ederek öğrencinin mimari ifade konusundaki gelişimini artırmak ve multidisipliner yaklaşım becerisini kazanmasını amaçlanmaktadır.

22G4019 Kentsel Peyzaj ve Kent Mobilyaları  (3-0) 3, 4 AKTS
Bu ders kapsamında peyzaj, kentsel peyzaj, kentsel peyzajın bileşenleri, açık yeşil alanların tanımlanması ve sınıflandırılması ile kent mobilyalar hakkında bilgi verilecektir.

22G4020 Değişen ve Dönüşen Mekan  (3-0) 3, 4 AKTS

Bilişim teknolojisi,  algı ve deneyim kavramlarından yola çıkarak kullanıcısıyla etkileşime geçen mekanların değerlendirilmesi  ve kurgusu ele alınmaktadır.


8. YARIYIL
2217B4002 Mekan ve Çevre Tasarımı-VI (2-4) 4, 14 AKTS

Bu ders, öğrenciye kullanıcı gereksinimlerini irdeleyerek, verilmiş olan tanımlı hacmin ve çevresinin analiz edilmesi sonucunda, eğitimi süresince gerek teorik gerekse uygulama alanında işlenen tüm konuların sentezi olan proje konusu doğrultusunda iç mekan ve çevre organizasyonu ile tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciden verilen farklı mekanlar ve çevreler  içinden birini seçmesi, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturması, mekânsal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemesi, belirlediği tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan ve çevre tasarımını sonlandırması beklenmektedir.


Seçmeli Ders
2217B4002 Şehir ve Kültür (3-0) 3, 4 AKTS

Şehir ve kültür kavramlarını, şehir yaşamına ait kültürel öğeleri öğretmek;  şehir ve kültür ilişkisi bağlamında İstanbul şehrini tarihi, mimarisi ile sanat ve edebiyat çerçevesinde tanıtmak.

22B4009 Mobilya Tasarımı-II (3-0) 3,4 AKTS
Mobilya dersinde işlev-mekan ilişkisi, antropometrik veriler, ölçü gibi temel konuların sınıf içi uygulamalarla detaylandırılması ve pekiştirilmesi hedeflenmektedir.


22B4014  İç Mekan Araştırma Yöntemleri  (3-0) 3, 4 AKTS

İç mimaride mekan kavramı, kullanıcı eylemleri, mekanda örgütlenme ve tasarım öğelerinin incelenmesi, analizlerle mekan algısının ortaya konulması amaçlanmaktadır.


22B4016  Mimarlıkta Sunum Teknikleri  (3-0) 3, 4 AKTS

Dersin amacı öğrencilerin serbest el çizimlerini geliştirmek, perspektif kavramını anlatmak, çeşitli sunum tekniklerini öğreterek projelerini etkin sunabilmelerini sağlamak ve mimari tasarım biçimlendirme yöntemlerini aktarmaktır.


22B4017 İklim Dengeli Tasarım (3-0) 3, 4 AKTS

Dersin amacı; iklimsel analiz yaparak, iklim tiplerine göre yapıda sağlanması gereken özelliklerin belirlemesi ve bu bilgileri kullanarak yapı tasarımında optimal çözümlere ulaşılmasıdır.

 

22B4021 İleri Koruma Teknikleri ve Güncel Tartışmalar (3-0) 3, 4 AKTS

Dersin amacı; restorasyon tekniklerinin öğretilerek, güncel uygulamaları değerlendirebilme yetisi kazandırmak ve kültürel mirası koruma konusunda güncel kavram ve konulara tartışabilmektir. 

22B4022 Şehircilikte Ütopyalar (3-0) 3, 4 AKTS

Ütopya kavramı, gelecekte yapı-mekan ve  çevre ilişkisi ve insanın yeri, ideal kent kavramı ve şehir modelleri üzerinde durulacaktır.

Bu içerik 08/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.

İstanbul Esenyurt Üniversitesi BİZE ULAŞIN