1. SINIF
1. YARIYIL (GÜZ)
2112G1004 OYUN PROGRAMLAMA I (3-0-3-5)
Bu derste öğrenciler oyun motoru aracılığıyla oyun geliştirmenin temel prensiplerini öğrenirler, oyun programlama ve geliştirme becerisi kazanırlar. Temelden başlayarak ve senaryo dahil bütün oyun içerikleri göz önüne alınarak dijital oyun tasarımı çerçevesi içinde oyun programlama bu dersin ana hatlarını oluşturur.
2112G1003 TEMEL TASARIM İLKELERİ I (3-0-3-4)
Bu derste öğrencilere tasarımın temel ilkeleri öğretilerek ilerleyen derslerde uygulamaya dökecekleri tasarım projeleri için teorik altyapı sağlanır.
2112G1002 OYUN SANATI VE ESTETİĞİ (3-0-3-7)
Öğrenciler tasarımın temellerinden faydalanarak problemlere sanat ve tasarım odaklı yaratıcı çözümler geliştirmeyi öğrenirler. Aynı şekilde öğrenciler, Photoshop ile oyun tasarımı için nesneler, objeler ve çevre tasarımı oluşturma becerisi kazanırlar. Uygun tasarımın nasıl oluşturulacağının da öğretildiği derste, kompozisyon, ışık, gölge, prespektif ve dijital boyama teknikleri de işlenmektedir
2075G1004 TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI (1-0-1-2)
Bu derste bağımlılık, teknoloji bağımlılığı ve sebepleri, teknoloji bağımlılığının önlenmesi, Türkiye’de ve dünyada teknoloji bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve diğer teknolojik bağımlılık çeşitleri işlenir.
2112G1001 DİJİTAL OYUNA GİRİŞ (3-1-3-8)
Ders içeriğinde oyun kavramı ve günümüzün yeni dijital oyunlarının incelenmesi vardır.Geçmişten günümüze dijital oyun, dijital oyunun ortaya çıkışı, yıllar içindeki değişim ve dönüşümleri, temel kavramları ve gelişen teknolojiyle birlikte değişen konumu işlenmektedir.
2075G1002 TÜRK DİLİ I (2-0-2-2)
Bu derste Türkçe’nin tarihi dönemleri, ses ve yapı özellikleri gibi konular işlenir.
2075G1005 YABANCI DİL I (2-0-2-2)
Bu derste öğrencilere İngilizce ile ilgili temel iletişim becerileri kazandırılır. İngilizce dil bilgisi yapıları, okuma, anlama, yazma ve dinleme teknikleri ve konu anlatımları dersin içeriğini oluşturur.
2. YARIYIL (BAHAR)
2112B1001 TEMEL TASARIM İLKELERİ II (3-0-3-4)
Bu derste ilk dönemdeki derste verilen teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi amaçlanır. Dijital oyunun tasarımındaki temel prensipler işlenir. Öğrencilerin izlenimleri ve gözlemleri tasarım ilkeleriyle birleştirilerek, öğrencilere dijital oyun projesi hazırlamaya yönelik altyapı sağlanır.
2113B1002 TEMEL FOTOĞRAFÇILIK (3-0-3-5)
Bu dersin amacı fotoğrafçılığın temel kavram ve kuramlarını öğretmek, ışık ve ışık kaynakları ile fotoğrafçılığın temel malzemelerini tanıtmak ve fotoğraf çekim uygulamaları yapmaktır. Fotoğraf sanatına yönelik tüm tasarım ve uygulama projeleri için temel oluşturacak kuramsal bilgi aktarımı yapılır.
2113B1003 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (3-0-3-5)
Bilimsel araştırma süreci, literatür taraması, tarama çalışmaları, araştırmalar, ölçme araçları, nitel ve nicel araştırmalar, veri analizleri bu dersin temelini oluşturur.
2075B1005 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLIĞI (2-0-2-3)
Temel iş güvenliği kavramları, tehlike ve risk kavramlarının öğretilmesi, iş güvenliği
kültürünün oluşturulması, iş kazalarının oluşma nedenlerinin incelenerek azaltılması için önleyici faaliyetlerin öğretilmesinin amaçlandığı bir derstir.
2075B1010 GİRİŞİMCİLİK VE KARİYER PLANLAMA (2-0-2-4)
Girişimciliğin ekonomi yazınında ele alınışı ve kısa bir tarihçesi ile başlayan ders, bir iş fikrinin başarılı bir işe dönüşmesi sürecini baştan sona ele alır. Girişimciliğin temelleri, girişimci ve girişimciliğin tanımları, girişimciliğin tarihçesi, girişimcinin özellikleri, girişimcilik çeşitleri, girişimcilik için yaratıcılık ve yenilikçiliğin önemi, iş fikri oluşturma süreci, iş fikrinin başarılı bir işe dönüştürülme süreci, girişimcilik için sermaye temini ve alternatifler, iş modeli, iş planı hazırlanması gibi konular dersin içeriğini oluşturur.
2075B1002 TÜRK DİLİ II (2-0-2-2)
Dünya dilleri, Türkçe’nin tarihi dönemleri, ses ve yapı özellikleri gibi konular işlenir.
2075B1006 YABANCI DİL II (2-0-2-2)
Bu derste ilk dönemin devamı olarak öğrencilere İngilizce ile ilgili temel iletişim becerileri kazandırılır. İngilizce dil bilgisi yapıları, okuma, anlama, yazma ve dinleme teknikleri ve konu anlatımları dersin içeriğini oluşturur.
2112B1002 OYUN PROGRAMLAMA II (3-0-3-5)
Bu derste öğrenciler oyun motoru aracılığıyla oyun geliştirmenin temel prensiplerini öğrenirler, oyun programlama ve geliştirme becerisi kazanırlar. Temelden başlayarak senaryo dahil bütün oyun içerikleri göz önüne alınarak dijital oyun tasarımı çerçevesi içinde oyun programlama bu dersin ana hatlarını oluşturur.
2. SINIF
3. YARIYIL (GÜZ)
2112G2001 OYUN HİKAYESİ VE SENARYO YAZIMI (2-0-2-4)
Dijital oyun tasarımında senaryo yazımı, senaryo yazım kuralları, prensipleri, oyun hikayesi oluşturabilme ve kuralları işlenir.
2112G2002 2B GRAFİK VE ANİMASYON (2-0-2-5)
Öğrencilere 2B Animasyon ilkeleri öğretilir. Endüstri standartlarındaki yazılımlar tanıtılır. Çeşitli örnekler gösterilir. Gelenekselden dijitale geçiş işlenir.
2112G2003 OYUN VE KARAKTER TASARIMI (2-2-3-6)
Öğrenciler, dijital oyuna uygulanabilecek karakter tasarımları oluşturma konusundaki kavramları ve yaklaşımları öğrenirler. Böylece öğrenciler, alıştırmalar aracılığıyla karakter tasarımı konusunda kavrayış geliştireceklerdir.
2112G2004 OYUN MOTORLARI I (3-0-3-6)
C# programlama dilini kullanarak Unity oyun motoruyla kaliteli dijital oyunlar oluşturma öğretilir. Oyun geliştirme hattı ve teknikleri hakkında öğrenciler bilinçlendirilir. Öğrencilerin öğrendikleri teknikleri gösterebilmeleri beklenir.
2120G2005 DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI (3-0-3-7)
Medya okuryazarlığı, bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Dijital medya okuryazarlığı da bu kavramın yalnızca dijital ortam bazında incelendiği bir daldır.
2075G1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (2-0-2-2)
Modern Türkiye´nin doğuşundaki ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler anlatılır.
4. YARIYIL (BAHAR)
2075B1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (2-0-2-2)
Modern Türkiye´nin doğuşundaki ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler anlatılır.
2112B2002 ALGORİTMA (2-0-2-5)
Dersin amacı öğrencilere temel algoritma bilgisi kazandırmak ve öğrencileri temel algoritma tasarım yöntemleriyle tanıştırmaktır. Ders süresince öğrenciler algoritma türlerini, algoritma tasarım paradigmalarını, veri yapılarını, etkin ve etkin olmayan algoritmaları, giriş-işlem-çıkış sürecini, akış şemasını öğrenirler. Bu ders sayesinde öğrencilerin çözüm odaklı düşünebilme ve problemlere karşı doğru algoritmaları geliştirebilme yeteneğini kazanmaları hedeflenir.
2112B2001 3B GRAFİK VE ANİMASYON (2-2-3-6)
Öğrencilere 3B Animasyon ilkeleri öğretilir, endüstri standartlarındaki yazılımlar tanıtılır. Çeşitli örnekler gösterilerek bu örnekler 3B grafik animasyonla birleştirilir.
2113B2008 DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI (2-2-3-5)
Dijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan yeni medya türleri, Türkiye'de ve Dünya’da dijital medya teknolojileri, İnteraktif Televizyon, Mobil medya, Podcast, Blog kavramları, Yeni medya türleri.
2112B2003 DİJİTAL OYUN SİNEMATOGRAFİSİ (2-2-3-6)
Bu dersin temelini oyunlar, sinema, kamera, fotoğraf, ışık ve kurgu dahil olmak üzere oyunlarda sinema hakkında bir kavrayış kazanma öğretileri oluşturur.
2112B2004 OYUN MOTORLARI II (3-0-3-6)
C# programlama dilini kullanarak Unity oyun motoruyla kaliteli dijital oyunlar oluşturma öğretilir. Oyun geliştirme hattı ve teknikleri hakkında öğrenciler bilinçlendirilir. Öğrencilerin öğrendikleri teknikleri gösterebilmeleri beklenir.
3. YIL
5. YARIYIL (GÜZ)
2112G3001 KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI (3-1-3-6)
Öğrencileri web sayfası grafikleri tasarlama konusunda eğiten bu ders, web geliştirme sürecini, içerik üretimini ve içeriklere ait grafik tasarımının hazırlanması gibi konuları kapsar. Derste yeni temalar üretilir ve üst seviye tasarım stratejileri analiz edilir.
2112G3002 PROJE I (2-1-3-4)
Proje üretimi işlenir ve öğrencilerden bir proje yapmaları beklenir.
6. YARIYIL (BAHAR)
2112B3001 OYUNLAR İÇİN İLERİ ANİMASYON (2-2-3-6)
Animasyonda teorik ve pratik uygulamalar işlenir. Animasyon prensipleri animasyon ögelerine uygulanır. Zamanlama, fizik, ağırlık, yerçekimi ve streç gibi ögeler kavratılır.
2112B3002 PROJE II (2-1-3-4)
Proje üretimi işlenir ve öğrencilerden bir proje yapmaları beklenir.
4. SINIF
7. YARIYIL (GÜZ)
2112G4001 BİTİRME PROJESİ I (0-2-1-10)
Öğrencilerin 4 yıl boyunca derslerde gördüğü konulardan yararlanarak oluşturdukları mezuniyet projesinin hazırlanması.
8. YARIYIL (BAHAR)
2112B4001 BİTİRME PROJESİ II (0-2-1-10)
Öğrencilerin 4 yıl boyunca derslerde gördüğü konulardan yararlanarak oluşturdukları mezuniyet projesinin hazırlanması. Bitirme Projesi I dersinin devamı niteliğindedir.
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER
Bölüm Seçmeli Havuzu 1 (2112G3SD1)
2112G3003 (3-0-3-5) DİJİTAL OYUN PAZARLAMASI:
Pazarlamanın temel ilkelerinin dijital oyun kavramı üzerinden anlatıldığı derste temel amaç, öğrencilere oyun tasarlarken kullanabilecekleri pazarlama perspektifi katmaktır. Aynı zamanda öğrencilere pazarlama hakkında temel bilgi verir.
2112G3004 (3-0-3-5) SANAL GERÇEKLİK TEKNOLOJİLERİ:
Öğrenciler bu derste sanal gerçeklik terimlerini inceleyecek ve analiz edeceklerdir. Sanal gerçekliğin insan üzerindeki etkileri işlenecektir. HCI kavramları ders kapsamındadır. Günümüz VR teknolojileri incelenecektir.
2112G3005 (3-0-3-5) OYUN PRODÜKSİYON BANDI:
Bu derste, gelişen dijital oyun endüstrisindeki üretim araçları ve teknikleri incelenir.
2112G3006 (3-0-3-5) DİJİTAL OYUNDA SES VE MÜZİK
Oyun mekaniklerini ve anlatıyı göz önüne alır ve yaratıcı sesleri araştırır. Ses ve müzik tasarımını işler. Bu ögeleri senaryo ve oyunun temeliyle ilişkilendirerek birleştirir.
Bölüm Seçmeli Havuzu 2 (2112B3SD1)
2112B3003 (3-0-3-5) OYUN KÜLTÜRÜ:
İletişim çerçevesi içinde oyunu kültürel perspektiften değerlendirmek, oyun türlerini, etkileşim durumlarını incelemek, sosyolojik bir bakış açısıyla oyunları ve oyuncuları incelemek, oyun dili ve oyun içi iletişim bu dersin temelini oluşturur.
2112B3004 (3-0-3-5) SEVİYE TASARIMI:
Bu derste öğrenciler temel oyun grafik tasarımına ek olarak senaryo, oyun ortamı ve oynanış biçimini bir araya getirebilmeyi öğreneceklerdir.
2112B3005 (3-0-3-5) DİJİTAL SANAT:
Bu derste öğrencilere katkı sağlayacak dijital oyunu dijital sanat odaklı bakış açısıyla inceleyebilme becerisinin kazandırılması hedeflenir. Bununla beraber öğrencilerle birlikte dijital ortamda üretilmiş sanat eserleri incelenir ve onlara dijital sanat tarihi hakkında bilgi kazandırılır.
2120B3002 (3-0-3-5) GÖRSEL ALGI VE İLETİŞİM:
İletişimin tanımı yapılır. Görselin nasıl oluştuğu, görsel algı ve tasarım ilkeleri, popüler kültürde görselin yeri, hareketli görüntü, görselin insan tarafından algılanışı işlenir. İletişimde görsellerin anlamları ve verilen mesajlar analiz edilir.
Bölüm Seçmeli Havuzu 3 (2112G4SD1)
2112G4002 (3-0-3-5) ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI:
Farklı kültürler anlatılır, sanat kuramlarının tanımı aktarılarak yapı ve özellikleri incelenir. Tarihsel ve çağdaş sanat kuramları ile öğretileri işlenir.
2112G4003 (3-0-3-5) DİJİTAL OYUN VE YAPAY ZEKA:
Yapay zekaya giriş yapılır. Birinci dereceden yüklemler mantığı, önermeli ve birinci dereceden çıkarsama incelenir. Yapay zeka konuları dijital oyun tasarımı üzerinden sentezlenerek öğrencilere aktarılır.
2112G4004 (3-0-3-5) TASARIM GÖRSEL KÜLTÜR:
Tasarım, görsel kültür dersinin içeriği; grafik, fotoğraf, film, haber gibi temel medya içeriklerinden yola çıkarak, görüntülerin anlamlarını ve etkilerini, görsel kültür temelinde incelemektir. Tasarımın görsel kültür ile olan ilişkisi görsel veya dijital materyaller üzerinden tartışılarak öğrencilere tasarım ve görsel kültüre dair evrensel boyutta bakış açısı kazandırmak amaçlanır.
2112G4005 (3-0-3-5) 3B OYUN OBJELERİ TASARIMI:
Oyunda objelerin ne demek olduğunun ve çeşitlerinin tanımlanması, bu objelerin tasarımlarının nasıl yapıldığının öğretilmesi işlenir.
Bölüm Seçmeli Havuzu 4 (2112B4SD1)
2112B4002 (3-0-3-5) MOBİL OYUN TASARIMI:
Bu dersin içeriğini; mobil işletim sistemleri, programların mobildeki işleyişleri, mobilde oyun tasarlama prensipleri ve aşamaları, güncel örnekler üzerinden tasarımların anlatılması ve incelenmesi oluşturur.
2112B4003 (3-0-3-5) DİJİTAL OYUN ANALİZİ:
Dijital oyunlar, öğretilen kuramlar ve bilgiler çerçevesi içinde incelenir ve analiz edilir. Oyunlar arası karşılaştırmalar yapılır.
2112B4004 (3-0-3-5) E-SPOR:
Bu derste öğrencilere e-sporun özellikleri, finansal yapısı, içerikleri, aktörleri ve işleyiş mekanizması aktarılır. Dijital sporun geleneksel sporlarla olan benzerlikleri ve farklılıkları incelenir. Sektör fırsatları değerlendirilir.
2112B4005 (3-0-3-5) YENİ MEDYA VE DİJİTAL OYUN ENDÜSTRİSİ:
Dijital oyun endüstrisinin yeni medya kuramları ve yeni medya öğretileri üzerinden incelenmesi, yeni medyayla birlikte çalışan dijital oyun endüstrisi, bir fırsat ve tanıtım aracı olarak yeni medyanın dijital oyun endüstrisi tarafından kullanılması, yeni medya kavramlarından olan etkileşimin oyuncu kavramı üzerinden anlatılması öğrencilere aktarılır.
Fakülte Seçmeli Havuzu 1 (2112G3SD2)
2113G3005 (3-0-3-5) GRAFİK TASARIMI:
Bu dersin amacı öğrencilere grafik tasarımının temellerini ve uygulamalarını sunmaktır. Ders çerçevesinde öğrenciler, bir yandan grafik tasarımıyla ilgili geleneksel ve modern yöntemlerle uygulama becerilerini geliştirir, diğer yandan da grafik tasarım dünyasının önde gelen isimlerinin tasarımlarını araştırır ve irdeler.
2114G3008 (3-0-3-5) SİNEMA VE MEKÂN:
Bu derste sinema ve mekan ilişkisi örnek filmler ve görseller aracılığıyla öğrencilere aktarılır. Ayrıca sinema kurgusunda iç mekan ve dış mekan değerlendirmeleri renk, form ve ışık faktörleri üzerinden yapılır.
2120G3006 (3-0-3-5) DİJİTAL VATANDAŞLIK VE SOSYAL MEDYA:
Dijital yurttaşlık kavramı, dijital yerliler, dijital göçmenler, siber kültür, sosyal medyada kimlik üretimi, dijital kimlik, gözetim, gözetim toplumu, yurttaş gazeteciliği, siber zorbalık, siber şiddet, risk toplumu, dijital gözetim, dijital etik, transhümanizm, tekillik ve posthümanizm gibi konu başlıkları dersin içeriğini oluşturur.
2120G3010 (3-0-3-5) VİDEO ÇEKİM TEKNİKLERİ:
Hareketli görüntünün tarihi, pelikül görüntü formatları, çerçeve oranları, video kamera çeşitleri ve bant formatları, videonun tarihi, yüksek seçiklikli görüntü ve kameralar, görüntünün restore edilmesi, kamera destek araçları, çekim ölçekleri, açılar ve kompozisyon, görüntü ve ses, sosyal medya araçlarında sıkıştırma, bit derinliği ve çözünürlükler dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Fakülte Seçmeli Havuzu 2 (2112B3SD2)
2120B3006 (3-0-3-5) SANAT KÜLTÜR TOPLUM:
Bu ders, insanlığın varoluşundan günümüze estetik ihtiyaçlar doğrultusunda üretilen maddi kültür ögelerini bir bütün halinde inceleyen, içinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime katkılarını gözlemleyen, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerini nasıl şekillendirdiğini araştıran bir derstir. Ders kapsamında uygarlıkların döngüsünde büyük yer tutan siyasal, toplumsal, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sanata etkileri de irdelenmektedir.
2114B3013 (3-0-3-5) ETKİLİ SUNUM VE SÖYLEŞİ:
Akademik ve profesyonel amaçlı sunum tekniklerini içermektedir.
2111B3022 (3-0-3-5) İLETİŞİM FELSEFESİ:
Bu ders öğrencileri iletişimin temel alanlarındaki ahlaki durumlara ve medya pratiklerine odaklanarak ahlak felsefesi ile tanıştıracaktır.
2111B3021 (3-0-3-5) İLETİŞİM VE TOPLUM:
Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır.
Fakülte Seçmeli Havuzu 3 (2112G4SD2)
2113G4002 (3-0-3-6) İMAJ VE MARKA YÖNETİMİ:
Marka ve imaj ile ilgili kavramlar, marka imajı ve yaratımı, marka iletişim alanları olan kişisel satış, satış geliştirme, satın alma noktası iletişimi, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve sponsorluk çalışmaları, markalama stratejileri, tüketici davranışı yönlü marka iletişimi, sembolik ve işlevsel markalara yönelik marka iletişimi, yeni medya ve marka iletişimi gibi başlıklar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
2113G4006 (3-0-3-6) KRİZ YÖNETİMİ:
Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında amaçlanan; kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl işlevsel ve etkili olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
2114G4006 (3-0-3-6) POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA:
Popüler kültür, medya ve kültür endüstrisi, üretici ve tüketici kültürler, popüler kimlik stratejileri dersin konu başlıklarını oluşturmaktadır.
Fakülte Seçmeli Havuzu 4 (211BG4SD2)
2114B4006 (3-0-3-6) MEDYA ANALİZİ:
Bu dersin amacı, medya düzeninin, medya içeriğine ve medya iletilerinin üretim ve aktarım aşamalarına etkisini irdelemektir.
2112B4002 (3-0-3-6) DİJİTAL OYUN VE ANLATI:
Ders, yazarın oyun geliştirme sürecindeki rolünü ve oyunu geliştirmek için karakter, çatışma ve olay örgüsü gibi hikaye anlatma kurallarını nasıl kullandığını inceler. Oyun anlatıları, etkileşim ve tasarım ekipleriyle çalışma hakkında bir anlayış geliştirmeye önem verilmektedir.
2112B4003 (3-0-3-6) YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARI:
Bu derste öğrencilere; bir oyunun tasarımına uygun nasıl yapay zekâ yöntemleri tasarlanacağı, programlanacağı ve analiz edileceğine ilişkin yetkinlik ve beceri kazandırılmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilerin yapay zekânın temel teknik ve mekanizmalarını içerecek şekilde yapay zekâ konusuna giriş yapmalarını sağlamaktır.
Üniversite Seçmeli Havuzu 1 (21G4ÜSD)
21G4Ü004 (3-0-3-4) SİNEMA KÜLTÜRÜ:
Sinema tarihi, çekim teknikleri, sinema kültürü, popüler sinema anlayışı dersin başlıkları arasındadır.
21G4Ü009 (3-0-3-4) ŞEHİR VE KÜLTÜR:
Kültür ve şehir kavramı, kitle kültürü ve kitle iletişimi, popüler kültür kavramının gelişimi, ideoloji ve popüler kültür, popüler kültür ile eleştirel yaklaşımlar. Postmodernizm ve popüler kültür eğlence yaşamı ve yaşam biçimleri, popüler kültür moda ve kimlik spor, endüstri televizyon vb. sermaye temini ve alternatifler; iş modeli; iş planı hazırlanması.
21G4Ü001 (3-0-3-4) BİLGİ SOSYOLOJİSİ:
Bilgi sosyolojisinin konusu, alanı ve tanımı, öncüler (aydınlanma düşünürleri), halefler (Saint-Simon, A. Comte, K. Marx, M. Weber, K. Mannheim), modern Batılı bilginin özellikleri, doğa bilimleri ile toplumbilimleri yöntemleri arasındaki ilişki, bilim devrimi ve modern bilimlerin doğuşu, modern bilim yönteminin gelişmesi gibi konular dersin içerikleri arasındadır.
21G4Ü002 (3-0-3-4) ÇEVRE SOSYOLOJİSİ:
Çevre sosyolojisi yerelden küresele her seviyedeki çeşitli çevresel konuları, mücadeleleri ve karşıtlıkları sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Bu derste mevcut çevre sorunlarının tarihsel ve toplumsal (ekonomik, siyasi ve kültürel) temelleri ve bu sorunlar etrafında doğan toplumsal/siyasal mücadeleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışılır.
21G4Ü003 (3-0-3-4) MÜZİK VE FELSEFE:
Müzik alanına felsefi bir bakışla temel kavramlar ve tartışmalar; Platon, Rousseau, Hegel, Schopenhauer, Nietzsche, Adorno gibi filozofların müzik hakkındaki değerlendirmeleri dersin içeriğini oluşturur.
21G4Ü005 (3-0-3-4) İŞ PSİKOLOJİSİ:
Bu dersin amacı; disiplininin ilgi alanının ne olduğu, örgütsel davranışın ortaya çıkış süreçlerinin nasıl işlediği, örgütü oluşturan bireylerin kişiliklerinin, tutumlarının ve değerlerinin hangi bileşenlerin neticesi olduğu, iş tatmininin, örgüt kültürünün hangi süreçler tarafından belirlendiği gibi konular hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
21G4Ü006 (3-0-3-4) AİLE PSİKOLOJİSİ:
Bu derste, alanında en büyük dayanakları kapsayan aile terapisi mevcut teori, süreç ve uygulamalarına kapsamlı bir bakış kazandırmak, ailelerle çalışırken kullanılabilecek sistemik aile teorisi ve farklı yaklaşımların incelemek amaçlanmıştır.
21G4Ü007 (3-0-3-4) MEDYA VE İNSAN HAKLARI:
Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı, insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir.
21G4Ü008 (3-0-3-4) ALTERNATİF MEDYA:
Bu derste, alternatif medya kavramına farklı yaklaşımlar, ana akım alternatif medyanın farklı örgütlenme yapıları, pratikleri ve söylemleri karşılaştırılacaktır. Bununla birlikte derste ana akım ve alternatif medyanın teori ve pratiğine ilişkin bilgiler sunulmaktadır.
Üniversite Seçmeli Havuzu 2 (21B4ÜSD)
21B4Ü006 (3-0-3-4) YENİ MEDYA VE BİLGİ TOPLUMU:
Bilgi Toplumu kuramlarının tarihini açıklar, bilgi toplumu kuramlarının oluşumu; Daniel Bell, Marshall Mc Luhan, Bırzezinski, Peter Drucker, Yoneji Masuda ve Alvin Toffler; Manuel Castells’ın düşünceleri, günümüz toplumlarında bilgi ve güç ilişkileri anlatılır.
21B4Ü003 (3-0-3-4) SANAT FELSEFESİ:
Bu ders; sanatın ve estetiğin tanımı ve temel kavramları, sanat ve hakikat, sanat, sanatçı, sanat eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel, estetik kavramı, sanat kuramları, modern sanat örnekleri gibi konuları içermektedir.
21B4Ü001 (3-0-3-4) ELEŞTİREL SÖYLEM ANALİZİ:
Bu dersin amacı; öğrencilere söylem çözümlemesine yönelik kavram, teknik ve yöntemleri göstererek eleştirel söylem çözümlemesini teorik ve pratik boyutta öğretmektir.
21B4Ü002 (3-0-3-4) TOPLUMSAL CİNSİYET:
Bu ders; toplumsal cinsiyet kavramı, çalışma yaşamı, eğitim, medya, hukuk ve siyaset alanlarında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet ve sözü geçen alanların ilişkisini açıklayan kuramları içermektedir.
21B4Ü004 (3-0-3-4) GÖÇ PSİKOLOJİSİ:
Bu ders öğrencilere dünya genelinde karşılaşılan temel sosyal problemleri ve sosyolojik fikirler ile günlük deneyimler arasındaki bağlantıları sunmayı amaçlar. Öğrenciler; göç alanında ve bütünleşme politikası konusunda temel kavram ve tanımları açıklayabileceklerdir. Göç hareketlerinin göç alan ve göç veren ülkeler üzerindeki, sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri üzerine analiz yapabileceklerdir. Göç alanını ilgilendiren belirli bir araştırma konusunda kapsamlı bir sunum hazırlayabileceklerdir.
21B4Ü005 (3-0-3-4) RÖPORTAJ TEKNİKLERİ:
Dersin amacı, gazetecilikte iki temel tür olan söyleşi ve röportajın birbirine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerini öğreterek öğrencilerin bu türleri örneklerini de inceleyerek kavramasıdır. Öğrencilere gerçek kaynaklarla bağlantı kurmak, onları ikna etmek, ele alınacak konuyla ilgili araştırma yapmayı öğreterek soru hazırlatmak ve bu soruları kaynakla görüşme esnasında sordurmak özetle öğrenciye gazetecilik mesleğine başlamadan önce ön çalışmalar yaptırmak amaçlanmaktadır.
21B4Ü007 (3-0-3-4) SİYASET FELSEFESİ:
Bu dersin amacı felsefenin temel kuram ve kavramlarını siyaset felsefesi metinleri üzerinden tanıtmak ve tartışmaktır. Egemenlik, güçler ayrılığı, toplum sözleşmesi, doğal hak, yönetim biçimleri, devlet erkinin meşruiyeti, mülkiyet, sınıf çatışması gibi siyaset felsefesinin temel kavramlarının, felsefe tarihinde Platon'dan Marx'a ve sonrasına kadar uzanan dönemdeki felsefecilerin metinleri içinde incelenmesi ve değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Bu içerik 04/02/2025 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.