1.YARIYIL
2111G1006 (3-0-3-6) Felsefe
Ders kapsamında, bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimi, bilim felsefesi, eleştirel düşünme kavramının gelişimi, eleştirel düşünmenin bilimsel düşünme biçimi ve uygulamalarındaki yeri yer almaktadır. Psikolojide felsefenin etkisi, yapısalcılık, işlevselcilik, çağrışımcılık vurgulanacaktır. Felsefenin temel kavramları; felsefe, bilgi, değer, varlık, vb. Felsefenin temel sorunları ve felsefi yaklaşımlar. Felsefe-varlık ilişkisi, bilgi kuramı, değer kuramı. Yaşam- felsefe ilişkisi, yaşamın anlamı sorunu.
2111G1001 (3-0-3-5) Genel Psikoloji I
Dersin temel amacı psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturmak, daha sonraki yıllarda daha ayrıntılı olarak görecekleri konular üzerinde bir aşinalık oluşturmaktır. Bu amaçlarla, psikolojinin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, duyum ve algı, Öğrenme, bellek, motivasyon, gelişim, kişilik kuramları psikopatoloji konularına yer verilecektir. Psikoloji biliminin tanımı, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturmak, öğrencilerin daha sonraki yıllarda daha ayrıntılı olarak görecekleri konular üzerinde bir aşinalık oluşturmaktır.
2111G1002 (3-0-3-3) Eleştirel Düşünce
Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel düşünme eğilimlerini geliştirecekler, bilim/sahte bilim arasındaki farkların nasıl belirleneceğini öğreneceklerdir. Ayrıca bilime ve bilimsel yönteme yönelik olumlu tutumlar geliştireceklerdir. Akıl yürütme ve bilimsel düşünme, argümanların tanınması ve değerlendirilmesi, sahte bilimsel argümanların yapısı, benlik ve farkındalık, gerçek/doğru nedir? bilme yöntemleri ve düşünme, dil, düşünme ve mantık, düşünme hataları, tümevarım ve tümdengelim, kaynak kullanımı ve kaynak güvenirliğinin sınanması gibi konular işlenecektir.
2111G1004 (2-0-2-5) Antropolojiye Giriş
Bu dersin amacı; öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. Bu ders öğrencilerin toplumları ve kültürleri karşılaştırılmalı olarak incelenmesi için giriş niteliğinde olacaktır. Dersin amacı sosyal antropolojinin temel kavramları ve konuları hakkında bilgi vermek, antropolojinin Batı ve Batı dışı toplumları nasıl analiz ettiğini açıklamaktır.
2111G1005 (3-0-3-5) Sosyoloji
Birey ve toplum ilişkisi, toplum, toplumsal davranış ve toplumsal ilişkiler, sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi, kültür, toplumsal cinsiyet, medya ilişkisi konularına yer verilecektir. Sosyolojinin konusu ve metodu. Sosyolojinin tarihçesi. Sosyolojik temel kavramlar. Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi. Sosyologun toplumdaki rolü. Sosyolojik bakışın önemi ve geliştirilmesi. Nesnellik sorunu. Modern sosyolojinin kurucuları. Temel Sosyolojik kavram ve tartışmalar, 'sosyoloji nedir' sorusu, birey ve toplum ilişkisi, toplum, toplumsal davranış ve toplumsal ilişkiler, sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisi, kültür, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisidir.
2075G1002 (2-0-2-2) Türk Dili I
Dünya dilleri, Türkçe’nin tarihi dönemleri, ses ve yapı özellikleri konularını içerir.
2075G1005 (2-0-2-2) Yabancı Dil I
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik ve profesyonel yazılı yabancı dil yeterliliklerini geliştirmek ve öğrencileri akademik yazımla birlikte basın bültenleri ve medya yazışmaları gibi çeşitli formları hazırlayabilecek seviyeye getirmektir.
2075G1004 (1-0-1-2) Teknoloji Bağımlılığı
Bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, teknoloji bağımlılığın sebepleri, teknoloji bağımlılığın sonuçları, teknolojik bağımlılığı önleme, Türkiye’de ve Dünya’da teknoloji bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı, oyun bağımlılığı vb. Teknolojik bağımlılık çeşitleri
2.YARIYIL
2110B1001 (3-0-3-5) Genel Psikoloji II
Genel Psikoloji dersinin amacı, öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini ve eleştirel düşünme becerilerini kazanmalarına yardımcı olmaktır. Dersin kapsamındaki kavram ve kuramların diğer bir amacı da bilimsel düşünme yönteminin geliştirilmesidir. Genel Psikoloji I Dersinin Konularının Gözden Geçirilmesi, Motivasyon ve Duygu, Kişilik, Sosyal Psikoloji, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Psikolojik Bozukluklar, 10. Psikoterapiler, Sağlık Psikolojisi gibi konulara değinilecektir.
2110B1002 (3-0-3-5) Fizyolojik Psikoloji
Dersin içeriğini; klinik psikolojinin anlaşılması, insan bedeni ve sinir yapısının tanınması, sinir sisteminin insan yaşam ve davranışlarına katkısı oluşturmaktadır. u ders ile merkezi ve çevresel sinir sisteminde yer alan temel sinirsel yapılar, fonksiyonları ve ilgili sinirsel süreçler hakkında bilgi sağlanması amaçlanmıştır. Ek olarak, çeşitli davranışlarla ilişkili beyin yapılarını göstermek, farklı beyin yapıları arasındaki ilişkileri tartışmak ve davranışın düzenlenmesinde nörotransmiter ve hormonal yapıların mekanizmaları incelemek dersin amaçları arasındadır.
2110B1003 (3-0-3-6) Psikoloji Tarihi
Bu dersin amacı öğrencilerin, psikoloji bilimi ve mesleğinin nasıl doğduğunu, nereden nereye geldiğini, bir bilim ve meslek olarak yaşadığı iniş çıkışları tarihsel gerçekler bağlamında görmelerini ve bilinçlenmelerini sağlamaktır. Bu derste, modern psikolojik düşünce ve metodolojinin köklerini keşfedilecektir. Bu kökler, felsefe ve doğa bilimlerinden, ilk psikoloji okulları aracılığıyla ve şimdiki haliyle izlenecektir.
2111B1002 (2-0-2-3) İstatistik
İstatistiğin tarihçesi ve tanımı, istatistiksel verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, merkezi dağılım ölçüleri, korelasyon katsayıları, olasılık teorisi, tesadüfi değişkenler, örnekleme ve örnekleme tahminleri dersin içeriğini oluşturur.
2075B1010 (2-0-2-4) Girişimcilik ve Kariyer Planlama
Kariyer kavramı, kariyer planlaması, bireysel kariyer gelişimi, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, iş görüşmesi, kariyer danışmanlığı
2075B1002 (2-0-2-2) Türk Dili II
Dünya dilleri, Türkçe’nin tarihi dönemleri, ses ve yapı özellikleri konularını içerir
2075B1006 (2-0-2-2) Yabancı Dil II
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik ve profesyonel yazılı yabancı dil yeterliliklerini geliştirmek ve öğrencilere akademik yazımla birlikte basın bültenleri ve medya yazışmaları gibi çeşitli formları hazırlayabilecek seviyeye getirmektir.
2075B1005 (2-0-2-3) İş Sağlığı ve Güvenliği
Çalışanların sağlık ve güvenliklerini tehdit eden etmen ve koşullar, bu etmen koşulların önlenmesine ilişkin yürütülen politikalar ile işverenlerin ve devletin sorumlulukları yanında çalışanların hak ve görevlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
3. YARIYIL
2075G1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0-2), 2 AKTS
Derste, modern Türkiye´nin doğuşundaki ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınır.
2110G2001 Sosyal Psikoloji I (3-0-3), 5 AKTS
Sosyal biliş, sosyal algı, benlik, bilişsel uyumsuzluk ve sonuçları, tutum ve tutum değişimi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Sosyal psikolojinin temel kavramlarına ve kuramlarına giriş yapmak ve sosyal psikoloji alanındaki egemen bilimsel paradigmanın sorunlarına, eleştirel sosyal psikolojinin olanaklarına değinmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
2110G2004 Öğrenme Psikolojisi (3-0-3), 5 AKTS
Dersin temel amacı öğrenme kuramları ve kavramlarını vurgulamaktır. Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğrenmeyi etkileyen etmenler, davranışçı öğrenme kuramları – klasik koşullanma, davranışçı öğrenme kuramları – edimsel koşullanma, davranışçı öğrenme kuramları – edimsel koşullanma, sosyal – bilişsel öğrenme kuramı, bilgi işleme kuramı, beyin temelli öğrenme kuramı, yapılandırmacılık, motivasyon kuramları – yükleme kuramı, motivasyon kuramları – öz belirleme kuramı, etkili öğrenme yöntem ve teknikleri konularına değinilecektir.
2110G2007 Gelişim Psikolojisi I (2-1-3), 6 AKTS
Dersin amacı, öğrenciye yaşamın başlangıcından ergenliğe kadar olan başlıca gelişim süreçlerinin bilimsel olarak açıklanmasıdır. Bu amaçla, fiziksel, bilişsel, sosyal, ahlak ve kişilik kuramları aktarılacaktır. Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edinme ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan bebeğin yaşamını ergenliğe kadar inceleyeceğiz. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karsılaştırılacak, çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecek ve bu değişkenlere etki eden etmenlerden bahsedilecektir.2110G2008 Klinik Psikoloji I (2-1-3), 6 AKTS
2110G2009 Psikolojide Etik İlkeler (2-0-2), 6 AKTS
Bu dersin amacı hem psikologluk mesleğini sahada icra etmek hem de bilimsel araştırma süreçlerinde gereken etik ilke ve yaptırımları teorik ve pratik olarak öğrenmektir. Bu dersin amacı öğrencilerin ahlâk ve ahlâk felsefesi; mesleki ahlâk; psikoloji bilim ve uygulamasına ilişkin mesleki ahlâk ilke ve kuralları; mesleki ahlâk ilkelerinin çiğnenmesi sonucunda uygulanan süreçleri öğrenmelerini, kavramalarını ve gelecekteki mesleki yaşamlarında uygulamalarını ağlamaktır.
4. YARIYIL
2075B1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0-2), 2 AKTS
Derste, modern Türkiye´nin doğuşundaki ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınır.
2110B2001 Sosyal Psikoloji II (3-0-3), 5 AKTS
Dersin içeriği, saldırganlık, grup dinamikleri, önyargı ve ayrımcılık, liderlik, kişiler arası ve grup dinamikleri gibi konulardır. Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu derste öğrenciler bireyleri onların diğer bireyle veya gruplarla ilişkileri çerçevesinde incelerler. Bu çerçevede bireyin diğer insanlara yönelik tutumları, davranışları ve duygularını ele alırlar. Konular arasında ön yargı, ayrımcılık, iyilik yapma, grupla karar verme gibi pek çok konular yer alır.
2110B2005 Eğitim Psikolojisi (3-0-3), 6 AKTS
Eğitim süreci içinde insanların nasıl öğrendiğini, eğitsel müdahalelerin etkinliğini, öğretimin psikolojisini ele alır. Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları açıklayabilir; günlük yaşam ve eğitim-öğretim süreçlerinde gelişim ve öğrenme olaylarını bu kavram-kuramlarla analiz edebilir
2110B2007 Gelişim Psikolojisi II (2-1-3), 6 AKTS
Dersin amacı, öğrencilere ergenlikten yaşamın sonuna kadar olan başlıca gelişim süreçlerinin bilimsel olarak açıklanmasıdır. Yetişkin psikolojisi kuramları, yetişkinlik döneminin aşamaları, yaşam evreleri ve krizler, kişilik, bireysel farklılıklar, fizyolojik değişim ve yaşlanma, yaşam evrelerinde psikolojik sağlık, evlilik, iş yaşamı, zaman değerlendirme konuları yer almaktadır.
2110B2008 Klinik Psikoloji II (2-1-3), 6 AKTS
Klinik psikoloji ile ilgili temel bilgiler, etik kurallar ve uygulama yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Klinik görüşmeler için gerekli temel ilkelerin ve ilgili tekniklere ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanır. Görüşme ortamının düzenlenmesi, danışanın karşılanması, koşulsuz olumlu kabul, saygı, empati, şeffaflık, tepki ve yönlendirmeler, ilk görüşme teknikleri, değerlendirme görüşmeleri, danışmanlık ve yardımın ilkeleri ele alınacaktır.
2110B2009 Endüstri Psikolojisi (2-0-2), 5 AKTS
Dersin amacı, öğrencilere endüstri psikolojisini tanıtmak ve onların, endüstri psikolojisi alanında çalışan psikologların görevleri, sorumlulukları ve kullandıkları yöntemler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Endüstri / örgüt psikolojisine giriş, endüstri / örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri, iş analizi, performans değerlendirme, seçme ve yerleştirmede değerlendirme yöntemleri, çalışan motivasyonu, iş tutumu ve duygular, üretken ve amaca zararlı davranış, çalışma grupları ve çalışma takımları, örgütlerde liderlik ve güç gibi konulara değinilecektir.
5.YARIYIL
2110G3001 (3-0-3-5) Psikopatoloji I
Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre "normal dışı" kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. Anormal davranışların tanımı, psikopatolojinin tarihçesi, paradigmalar. sınıflandırma ve tanı, klinik değerlendirme, psikopatolojide araştırma yöntemleri, kaygı bozuklukları, depresyon ve duygudurum bozuklukları, klinik değerlendirme konularına değinilecektir. Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır.
2110G3002 (3-0-3-5) Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme I
Ders kapsamında, ölçme, değerlendirme ve ilgili temel kavramlara ilişkin kuramsal bilgi aktarımı ve belirlenmiş ölçüm araçlarıyla yapılan uygulamalar yer almaktadır. Bu dersin amacı, psikolojide ölçme ve değerlendirme kavramlarının niteliklerinin öğrenilmesini; psikolojide kullanılan ölçüm araçlarının tanınmasını sağlamaktır
BÖLÜM SEÇMELİ DERS GRUBU (3-0-3-5)
2110G3003 Psikofarmakoloji
Tedavide ekip ilişkisini kavratmak, psikiyatrik hastalıklarda uygulanan ilaç tedavisi- beyin etkileşimi, ilaç kullanımı ile ortaya çıkabilecek yan etkileri psikolojik değerlendirme ve tedavi sürecinde kullanmak amaçlanmıştır. Psikopatolojik tedavilerde kullanılan ilaçların ayrıntılı tartışılması.
2111G3011 Ahlak Felsefesi
Bu derste ahlak felsefesine ait temel problemler ve kavramlar tartışılacaktır. Bu ders birtakım temel konular doğrultusunda etiğe/ahlak felsefesine bir giriş niteliğinde olacaktır. Bu bağlamda öğrencilerin etik/ahlak felsefesi alanındaki önde gelen teoriler, düşünürler ve kavramlar ile karşılaşmaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınacak teoriler, kavramlar ve etik ikilemler/sorunlar sayesinde öğrenciler, ahlaki sorgulama ve karar verme süreçlerini gündelik hayatlarında da uygulayabilecek bir yetkinlik kazanacaktır.
2110G3004 Duyum ve Algı
Duyum ve algı alanında temel kavramlar, nesne, renk ve hareket algısı ve konuşma algısı dersin içeriğini oluşturmaktadır. Duyum ve algının temel süreçlerini kavramak, duyum ve algı ile ilgili problemleri çözebilmek ve algı ile ilgili bilgilerini gerçek yaşam koşullarına uyarlayabilmek
2110G3005 Medya Psikolojisi
Bu derste öğrenciler medya psikolojisinin temel kavramlarını, bazı alt sosyal grupların medyada nasıl temsil edildiğine dair eleştirel bakış açısı geliştirir. Medya psikolojisinde araştırma yöntemleri, medyada şiddet ve etkileri, medyada olumlu davranışın temsili, medya ve pornografi, reklamlar ve medya, çocuklar ve televizyon, ergenler ve medya, sosyal grupların medyada temsili, akıl hastalıklarının medyada temsili, cinsiyet rolleri ve medya, internet konularına değinilecektir.
FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU (3-0-3-5)
2110G3006 Çocuk Psikopatolojisi
Çocuk psikopatolojilerinin etiyolojileri ve tedavilerine yönelik farklı bakış açıları, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu dersin amacı çocuk ve ergen psikopatolojileri üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları sunmaktır. Öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir
2110G3007 Grup ve Sosyal Olaylar Psikolojisi
Bu derste öğrenciler, bireyler, gruplar ve topluluklar için güçsüzlük, baskı, önyargı, ayrımcılığın sonuçlarını öğreneceklerdir. Sosyal psikoloji bağlamında grubun tanımı ve işlevi ile grup dinamiklerinin anlatımı; sosyal psikolojide grubun yeri, gruplarla ilgili kuramlar, grupların oluşma nedenleri ve bazı grup türleri, normlar ve uyma, grup içi konum ve güç farkları, iletişim, kalıp yargılar, liderlik, grup yapısı ve dinamiği, gruplararası ilişkiler…
2110G3008 Trafik Psikolojisi
Bu derste öğrenciler, Trafik psikolojisinin tarihsel gelişimi, sürücülerin trafikteki davranışları, sürücü değerlendirme metotları ve sürücü becerileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2111G3007 Sosyal Antropoloji
Antropolojinin gelişimi, diğer sosyal bilimlerle ilgisi, kültür kuramı ve kavramı, insanın biyolojik ve kültürel evrimi, ırk ve ırkçılık, üretim-tüketim ilişkileri toplumsal cinsiyet ve kültür inanç sistemleri ve kültür, farklılaşma, sınıflaşma ve gruplaşmalar, aile, evlilik ve akrabalık sistemleri, kültür, kişilik ve eğitim hakkında bilgilendirme ve bilinçlendirme yapılacaktır.
6. YARIYIL
2110B3001 (3-0-3-5) Psikopatoloji II
Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin davranış bozukluklarında temel tanıları koyabilmeleri ve koydukları tanının etiyolojisini değişik psikoloji kuramlarına göre formüle edebilmeleri amaçlanmaktadır. Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. Anormal davranışların tanımı, psikopatolojinin tarihçesi, paradigmalar. Sınıflandırma ve tanı, klinik değerlendirme, psikopatolojide araştırma yöntemleri, kaygı bozuklukları, depresyon ve duygudurum bozuklukları, klinik değerlendirme konularına değinilecektir.
2110B3002 (3-0-3-5) Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II
Ders kapsamında, ölçme, değerlendirme ve ilgili temel kavramlara ilişkin kuramsal bilgi aktarımı ve belirlenmiş ölçüm araçlarıyla yapılan uygulamalar yer almaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilere, farklı alanlarda kullanılan bazı testleri (zeka, kişilik, projektif), ve test geliştirmede kullanılan madde analizini tanıtmak, öğrencileri test geliştirme aşamalarındaki çeşitli ölçme prensipleri ve sorunları hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere test geliştirme süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
BÖLÜM SEÇMELİ DERS GRUBU (3-0-3-5)
2110B3003 Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Ders sonucunda öğrenciler, psikoloji ile ilgili bir araştırma yapabilmek için gerekli olan kavram, ilke ve yöntemleri öğrenerek bu teorik bilgileri uygulamaya aktaracaklardır. Bu dersin amacı öğrencilere, araştırma planlama, uygulama ve sunum için gerekli temel teorik ve pratik bilgileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere bilimsel araştırma yapma deneyiminin kazandırılmasına odaklanmaktadır.
2110B3004 Pozitif Psikoloji
Bu dersin amacı pozitif psikoloji alanının gelişimini, temel kuramlarını ve uygulamalarını tanıtmaktır
2110B3005 Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular
Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır.
2110B3006 Kişilik Kuramları
Dersin amacı öğrencilere kişilik tiplerini tanıtmak ve bu bilgileri aile danışmanlığında kullanabilmelerini sağlamaktır. Tarihsel bağlamı içerisinde kişiliği açıklamak için geliştirilmiş temel kişilik teorilerini ve perspektiflerini açıklamak. Farklı kişilik kuramlarını etkileyen bilimsel, sosyal, biyolojik, kültürel ve tarihsel değişkenleri kritik olarak değerlendirebilmek.
2111B3001 Toplumsal Cinsiyet ve Aile Sosyolojisi
Bu ders aileyi farklı toplumsal oluşumların ekonomi, sınıf, toplumsal cinsiyet, iş, bakım, sevgi, çocuk, annelik, babalık ve şiddet gibikesişiminde olan bir kurum olarak inceler. Ayrıca, bu ders ailenin duygusal temellerini ve fonksiyonlarını sosyolojik perspektiflerden araştırır.
FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU (2-0-2-5)
2110B3007 İletişim Psikolojisi
Bu derste öğrenciler, kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve birimleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen durumlar (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran durumlar, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli kurallar, iletişim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bilişsel psikoloji: tanımlar, kökler, metaforlar, iletişim ve psikolojinin gelişimi, algı ve iletişim, hafıza, bilginin organizasyonu, lisan, düşünmek, kişilerarası iletişim: türleri, modelleri ve ilişkili olduğu alanlar, kişilik ve iletişim, benlik (kendicilik), dinleme, sözel ve sözel olmayan iletişim, kişilerarası ilişkiler ve çatışma, grup iletişimi konuları işlenecektir.
2110B3008 Bilişsel Psikoloji
Bu derste öğrenciler, Bilişsel sinir bilimin temel kavramları, beyin yapısı, görüntüleme teknikleri ve diğer bilişsel işlevlerden dikkat, algı ve bellek süreçleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin amacı öğrencilere bilişsel psikolojinin temel konuları hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
2110B3009 Grup İlişkileri
Ders sırasında gruplara ve bireylere yönelik önyargı, önyargının gelişimi ve sürdürülmesi ve önyargıları azaltma yöntemlerine ilişkin mevcut literatür incelenecektir. Derste önyargı kuramları, önyargı oluşumunun tarihsel kökenleri, kalıpyargılar, yükleme kuramı ve önyargı konuları kapsanacaktır.
İnsan 2110B3010Cinselliği
Dersin ana amacı öğrencilere insan cinselliğine ilişkin güncel bilgiler sağlayarak, öğrencilerin kendileri ve çevreleri için cinsel açıdan sorumlu ve sağlıklı kararlar vermelerine yardımcı olmaktır.
7. YARIYIL
2110G4001 Bitirme Projesi I (0-2-1), 10 AKTS
Öğrenciler tarafından bir projenin gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması, bu dersin amacıdır.
Fakülte Seçmeli Ders Grubu (2110G4FSD)
2110G4006 Madde Bağımlılığı ve Tedavisi (3-0-3), 6 AKTS
Bağımlılık konusunda gereken bilgi ve donanımın sağlanması, bağımlılığın makro ve mikro bağlamda ele alınarak tartışılması, bağımlılara karşı sosyal hizmet müdahalesi gerçekleştirilmesi konusunda gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
2110G4007 Kadın Ruh Sağlığı (3-0-3), 6 AKTS
Psikolojik süreçlerin kadın cinsiyeti bağlamında hem fizyolojik hem toplumsal yanları da incelenerek anlaşılması amaçlanmaktadır.
2110G4008 Kültürlerarası Psikoloji (3-0-3), 6 AKTS
Kültür ve dilin psikososyal yapı ve süreçlerdeki etkisini anlamak, kültürlerarası farkları psikoloji bağlamında incelemek.
2110G4009 Önyargı ve Şiddet (3-0-3), 6 AKTS
Sosyal psikoloji kapsamındaki tutumlar, önyargı, stereotipler, sosyal kimlik, sosyal gruplar, gruplarası ilişkiler, ayrımcılık ve şiddet konuları işlenecektir.
2111G4015 Sosyal Antropoloji (3-0-3), 6 AKTS
Antropolojinin gelişimi, diğer sosyal bilimlerle ilgisi, kültür kuramı ve kavramı, insanın biyolojik ve kültürel evrimi, ırk ve ırkçılık, üretim-tüketim ilişkileri toplumsal cinsiyet ve kültür inanç sistemleri ve kültür, farklılaşma, sınıflaşma ve gruplaşmalar, aile, evlilik ve akrabalık sistemleri, kültür, kişilik ve eğitim hakkında bilgilendirme ve bilinçlendirme yapılacaktır.
Bölüm Seçmeli Ders Grubu (2110G4SD1)
2110G4002 Psikoterapik Yaklaşım I (3-0-3), 5 AKTS
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı psikoterapi tekniklerinin temelini oluşturan kuramsal bilgiler hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Psikoterapi yaklaşımlarının gelişimi, farklı psikoterapi kuramlarının insan ve psikopatolojiyi kavramsallaştırmaları, farklı yaklaşımların benzerlikleri ve ayrıldıkları yönler, psikoterapi sürecinin hem danışan hem terapist üzerindeki etkisi, psikoterapide değişimi sağlayan temel özellikler.
2110G4004 Çocuk İstismarı (3-0-3), 5 AKTS
Çocuk ihmal ve istismarını tanımlamayı, bu psikolojik süreçte çocukla ve aile ile nasıl iletişim kurulacağını anlamayı, mesleki anlamda yapılması gereken adımların incelenmesini, çocuk ihmal ve istismarını önlemek adına yapılacakların öğrenilmesini içermektedir.
2110G4005 Sağlık Psikolojisi (3-0-3), 5 AKTS
Sağlık psikolojisinin temel kavramları ve ilgili araştırma yöntemleri aktarılacaktır. Sağlık, hastalık ve iyilik hali ile ilgili biyolojik, psikolojik ve sosyal kavramlar incelenecektir. Sağlıkla ilgili inançlar, bağımlılık, acı, stres gibi konular ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında tartışılacaktır.
2110G4010 Ergen Psikolojisi (3-0-3), 5 AKTS
Ergenliği biyolojik, psikolojik ve sosyal perspektiflerden değerlendirmek, ergenliğin hem bireysel hem de toplumsal düzlemdeki gelişim özelliklerini incelemek.
Üniversite Seçmeli Ders Grubu (21G4ÜSD)
21G4Ü006 Aile Psikolojisi (3-0-3), 4 AKTS
Bu derste, alanında en büyük dayanakları kapsayan aile terapisi mevcut teori, süreç ve uygulamalarına kapsamlı bir bakış kazandırmak, ailelerle çalışırken kullanılabilecek sistemik aile teorisi ve farklı yaklaşımların incelemek amaçlanmıştır.
21G4Ü004 Sinema Kültürü (3-0-3), 4 AKTS
Sinema tarihi, çekim teknikleri, sinema kültürü, popüler sinema anlayışı.
8. YARIYIL
2110B4001 Bitirme Projesi II (0-2-1), 10 AKTS
Öğrenciler tarafından bir projenin raporunun hazırlanarak yazılı ve sözlü olarak sunulması ve savunulmasını kapsar.
Fakülte Seçmeli Ders Grubu (2110B4FSD)
2110B4006 Adli Psikoloji (3-0-3), 6 AKTS
Öğrencilerin adli psikoloji ve adli psikolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, adli mekanizma içinde sorumluluklarını öğrenmelerini amaçlar.
2110B4007 Medya Okuryazarlığı (3-0-3), 6 AKTS
Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir.
2110B4008 Çevre Sosyolojisi (3-0-3), 6 AKTS
Çevre sosyolojisi yerelden küresele her seviyedeki çeşitli çevresel konuları, mücadeleleri ve karşıtlıkları sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Mevcut çevre sorunlarının tarihsel ve toplumsal (ekonomik, siyasi ve kültürel) temellerini ve bu sorunlar etrafında doğan toplumsal/siyasal mücadeleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır.
Bölüm Seçmeli Ders Grubu (2110B4SD1)
2110B2004 İnsan Belleği (3-0-3), 5 AKTS
Ders kapsamında bilginin edinimi, saklanması ve geri getirilmesi süreçlerini konu alan kuramlar ve araştırmalar incelenir. Başlıca konular arasında işler bellek (kısa süreli bellek), bilgiyi kodlama ve geri getirme süreçleri, örtülü bellek (uzun süreli bellek) ve çoklu bellek sistemleri, bellekte yeniden yapılandırma süreçleri, görgü tanığı belleği, bellekteki gelişimsel değişiklikler, bellek ve bellek bozukluklarının nöropsikolojik ilişkileri, kaynak bellek ve duygusal bellek yer alır.
2110B3003 Psikolojide Araştırma Yöntemleri (3-0-3), 5 AKTS
Ders sonucunda öğrenciler, psikoloji ile ilgili bir araştırma yapabilmek için gerekli olan kavram, ilke ve yöntemleri öğrenerek bu teorik bilgileri uygulamaya aktaracaklardır. Bu dersin amacı öğrencilere, araştırma planlama, uygulama ve sunum için gerekli temel teorik ve pratik bilgileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere bilimsel araştırma yapma deneyiminin kazandırılmasına odaklanmaktadır.
2110B3004 Pozitif Psikoloji (3-0-3), 5 AKTS
Bu dersin amacı pozitif psikoloji alanının gelişimini, temel kuramlarını ve uygulamalarını tanıtmaktır.
2110B3005 Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (3-0-3), 5 AKTS
Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır.
2110B3006 Kişilik Kuramları (3-0-3), 5 AKTS
Dersin amacı öğrencilere kişilik tiplerini tanıtmak ve bu bilgileri aile danışmanlığında kullanabilmelerini sağlamaktır. Tarihsel bağlamı içerisinde kişiliği açıklamak için geliştirilmiş temel kişilik teorilerini ve perspektiflerini açıklamak. Farklı kişilik kuramlarını etkileyen bilimsel, sosyal, biyolojik, kültürel ve tarihsel değişkenleri kritik olarak değerlendirebilmek.
2111B3001 Toplumsal Cinsiyet ve Aile Sosyolojisi (3-0-3), 5 AKTS
Tarihsel ele alış ve kültürler arası farklılıklar çerçevesinde; aile yapıları, evlilik çeşitleri, cinsiyet rolleri, mülkiyet, statüler ve kimlik, aile yapılarını ve süreçlerini etkileyen kültürel ve ekonomik faktörler, yaş, cinsiyet, aile içi iş bölümü, aşk, çiftleşme aşamaları, ebeveynlik, tek ebeveynlik, evlat edinme, besleme, erkek evlat/kız evlat rolleri, şiddet, evliliği bitiren boşanma ve ölüm, konuyla ilgili ele alışlar (işlevselcilik, feminizm, yeni sağ, yeni sol ve eleştirel perspektifler), iktidar, otorite, adalet, eşitlik, demokrasi, siyasal temsil, katılım, insan hakları, yurttaşlık, milliyetçilik gibi sosyal bilimlerin temel kavramlarının ve teorik tartışmalarının ve bunun topluma yansıma şekillerinin, merkezi ve yerel yönetimler, siyasal partiler, işçi ve işveren sendikaları gibi kurumlarda tarihsel çerçevede kadınlar açısından çeşitli ülke örnekleriyle karşılaştırmalı ve eleştirel analiz.
Üniversite Seçmeli Ders Grubu (21B4ÜSD)
21B4Ü003 Sanat Felsefesi (3-0-3), 4 AKTS
Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. ,Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. ,Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel.,Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı.,Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri,Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri,Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky,Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları ,Biçim ve Yeni Biçimcilik.,Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler.,Dışavurum olarak sanat ve itirazlar.,Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri,Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar.; konularını içermektedir.
21B4Ü006 Yeni Medya ve Bilgi Toplumu (3-0-3), 4 AKTS
Bilgi Toplumu kuramlarının tarihini açıklar, bilgi toplumu kuramlarının oluşumu; Daniel Bell, Marshall Mc Luhan, Bırzezinski, Peter Drucker, Yoneji Masuda ve Alvin Toffler; Manuel Castells’ın düşünceleri, günümüz toplumlarında bilgi ve güç ilişkileri.
Bu içerik 04/02/2025 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.