1.YIL 1. YARIYIL
2120G1002 (3-0-3-7) MEDYA TARİHİ: Bu ders, medyanın tarihsel gelişimi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olmayı ve medya alanındaki kuramsal ve hukuki yaklaşımları içermektedir.
2120G1002 (3-0-3-7) YENİ MEDYAYA GİRİŞ: Bu ders yeni medyayı teorik ve güncel gelişmeler doğrultusunda araştırarak pratik bilgi geliştirir. Ders kapsamında öğrenciler yeni medyanın gelişimini, özelliklerini, etkilerini, boyutlarını ve geleceğini değerlendirmek üzere genel bilgilere sahip olacaktır.
2113G1003 (3-0-3-6) İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ: Bu dersin içeriğini modern kitle iletişiminin gelişimi, temel kuramlar, kitle iletişim kuram ve araştırmaları, etki-tepki modelleri, kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri, eleştirel yaklaşımlar oluşturmaktadır. Ders kapsamında kitle iletişim kuramlarının temel ilkeleri verilerek, bu kuramların toplum açısından önemi ve toplumla ilişkisi anlatılır. x
2113G1004 (3-0-3-6) REKLAMCILIĞA GİRİŞ: Reklamın tanımı, diğer tanıtım yöntemleriyle kıyaslanması, reklam sürecine katılan meslek mensuplarının tanımı, reklam türleri, pazarlama ve pazarlama iletişimi içindeki yeri, reklamın araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları, segmentasyon ve hedef kitle seçimi, medya seçimi ve planlaması, mesaj stratejileri, konumlandırma, bütçelendirme.
1. YIL 2. YARIYIL
2120B1002 (2-0-2-4) TEMEL GAZETECİLİK: Bu dersin içeriğini gazetecilik alanıyla ilgili kavram ve kuramların yanı sıra, basın işletmeciliği ve basının siyasal ekonomisi, yeni iletişim teknolojileri ve gazetecilik meslek pratikleri oluşturmaktadır.
2113B1001 (3-0-3-5) SOSYAL MEDYA: Bu ders, günümüzde yaygınlaşan sosyal paylaşım siteleri aracılıyla yapılan iletişim, klasik ve yaygın medya anlayışı ile yeni gelişen sosyal medya arasındaki farklılıklar, yeni medyanın açtığı yeni alanların kitle iletişimini ve gündelik hayatımızı nasıl etkilediği, sosyal medyanın toplumun farklı katmanları tarafından nasıl algılandığının ve nasıl kullanıldığı konularını içermektedir.
2113B1002 (3-0-3-5) TEMEL FOTOĞRAFÇILIK: Fotoğraf makinesindeki var olan temel parçaları ve işlevlerinin kavranması. Temel fotoğrafçılık Siyah/Beyaz baskıda kullanılan karanlık oda malzemeleri ve işlevlerinin kavranması. Temel ve Dijital fotoğraf çekim tekniklerini, doğal ve yapay ışıkların özelliklerinin kavranması. Fotoğraf çekiminde yararlanılan ilkeleri kullanarak özgün fotoğraf çekimleri yapabilme. Kompozisyon ve Fotoğrafı Okumak sabit görüntünün kompozisyonu, temel kompozisyon kuralları işlenecek, fotoğraf anlatısının estetik, toplumsal, tarihsel ve ideolojik açılardan nasıl çözümleneceği konusuna giriş yapılacaktır. Fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi tartışılacaktır.
2113B1003 (3-0-3-5) BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ: Bu dersin temel, araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken edebiyat bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini içermektedir.
2. YIL 3.YARIYIL
2120G2001 (3-0-3-8) YENİ MEDYA GAZETECİLİĞİ: Bu ders kapsamında internet gazeteciliğinin doğuşu ve gelişimi, internet gazeteciliği ve içerik üretimi, internet gazeteciliğinde haber yazım teknikleri ve internet haberlerinin analizi yer almaktadır.
2120G2004 (3-0-3-7) DİJİTAL PAZARLAMA: Dijital pazarlama kavramı ve ilgili terimler, dijital pazarlama türleri ve güncel dijital pazarlama örnekleri ders kapsamında işlenecektir.
2120G2005 (3-0-3-7) DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI: Kitle İletişim Araçlarının Sınıflandırılması, Medyanın Yapısının Özetlenmesi, Medyanın Toplumdaki Yerinin Tartışılması, İletişim Sürecinin Açıklanması, Eleştirel Yaklaşımların Karşılaştırılması gibi konular işlenecektir.
2113G2002 (3-0-3-6) İLETİŞİM KURAMLARI: Bu dersin içeriğini modern kitle iletişiminin gelişimi, temel kuramlar, kitle iletişim kuram ve araştırmaları, etki-tepki modelleri, kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri, eleştirel yaklaşımlar oluşturmaktadır.
2. YIL 4.YARIYIL
2120B2001 (3-0-3-3) YENİ MEDYA KURAMLARI: Ders öğrencilere medyanın gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve öngörüler geliştirilmesi için teorik fikirler sunar. Bu teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürleri ile günlük etkileşimlerden anlamlar çıkarmayı ve anlamayı sağlar. Öğrenciler yeni medya ve teorilerini, teknolojinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde yer alan tarihi bir perspektif de öğrenirler.
2113B2001 (3-0-3-5) SİYASAL İLETİŞİM: Dersin içeriğini siyasal iletişim ve siyasal aktörler, siyasal kampanyalar ve siyasal reklamların seçmen üzerindeki etkisi, yeni medya ve siyasal iletişim, kamuoyu gibi konular oluşturmaktadır.
2113B2003 (3-0-3-5) İLETİŞİM HUKUKU: Bu ders öğrencilere, düşünceleri açıklama özgürlüğü ile kitle iletişim hukukunun temel ilkeleri arasındaki ilişkiyi, devletin bu alanı düzenlemedeki rolü ve sınırlarının ve hukukun üstünlüğü çerçevesinde iletişim alanının temel özelliklerine dair kavramsal tartışmaları ve temel bilgileri sağlamaktır.
2120B2002 (3-0-3-3) YENİ MEDYA KULLANICI DAVRANIŞLARI: Bu ders kapsamında, kullanıcı davranışı kavramı ve özellikleri, kullanıcı davranışının pazarlamadaki önemi, kullanıcı karar alma sürecinin yapısı tartışılacaktır.
2120B2003 (2-2-3-6) DİJİTAL HİKAYE ANLATICILIĞI: Dijital hikaye anlatıcılığı dersi, hikaye anlatıcılığının tarihini, fikir bulma ve karakter yaratma süreçlerini, dijital araçları ve teknikleri kullanmayı, içerik tasarımını, hedef kitle analizi yapmayı, kendi dijital projelerini oluşturmayı ve bu projeleri değerlendirmeyi içermektedir.
2114B2003 (2-2-3-6) DİJİTAL KURGU: Bu derste öğrencilerin Adobe Premiere Pro kurgu programını ileri seviyede öğrenmeleri esas alınmıştır.
3. YIL 5.YARIYIL
2120G3001 (3-0-3-4) HABER TOPLAMA VE YAZMA TEKNİKLERİ: Dersin içeriğini gazeteci kimliği, çalışma koşulları, haberin tanımları, türleri, haber fikri bulma ve haber yazımı başta olmak üzere haber üretiminin çeşitli aşamaları oluşturmaktadır.
2114G3001 (3-1-4-6) RADYO VE TV PROGRAMI YAPIMCILIĞI: Programcılıkta, öncelikle fikir ve ihtiyaç bazlı bir yaklaşım temel hedeflerdendir. İş’in mutfağından başlayarak, seyirci ya da dinleyici ile buluşana dek sürecek bu sistem, hafta hafta her aşaması ile öğrenciye benimsetilir. Ofisten, yayıncı kuruluşa sonra stüdyoya yansıyan bu çaba, tüm detayları ile dersin içeriğini oluşturur.
BÖLÜM SEÇMELİ
2120G3002 (3-0-3-5) YENİ MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ: İnternet üzerinden sürdürülen iletişimde karşımıza çıkan ilk kavram içeriktir. İçerik kimi zaman bireysel bir temsiliyeti içinde barındırırken kimi zaman kurumun kendisini anlatma çabası olarak karşımıza çıkmaktadır. Ders kapsamında öncelikle içerik ve dijital içerik kavramı ayrıntılı olarak ele alınacak sonrasında bir yandan içerik üretim sürecini etkileyen sosyal medya ve hedef kitle gibi başlıkların değişimleri incelenirken, diğer yandan sosyal medya platformlarında kurumsal yapıya uygun içerik üretim stratejisinin izi sürülecektir.
2120G3004 (3-0-3-5) YENİ MEDYA VE TOPLUMSAL HAREKETLER: Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın toplumsal hareketlerdeki rolü, toplumsal hareket kuramları, yeni toplumsal hareketler: eski ve yeni toplumsal hareketlerin karşılaştırılması, hacktivizm ve aktivizm kavramları ve yeni toplumsal hareketlerin özellikleri, temel dinamikleri ve siyasal rolü, toplumsal hareketlerin yerel ve küresel etkileri: dünyadan toplumsal hareket örnekleri, yeni sosyal hareketler ve meydan hareketleri – Arap Baharı, Wall Street, Indignados ve sarı yelekliler hareketi.
2120G3005 (3-0-3-5) YENİ MEDYADA VERİ İSTATİSTİĞİ: Betimsel istatistik: İstatistiğin Tanımı ve temel kavramlar, İstatistiksel araştırmanın niteliği, İstatistiksel verilerin derlenmesi ve özetlenmesi. Merkezi Eğilim ölçüleri ve dağılma ölçüleri. Oransal değişkenler ve olasılık dağılımları. Örnekleme dağılımları. İstatistiksel karar alma: Hipotez testleri. Ki-kare Testleri: Kontenjans tabloları. Bağımsızlık testi.
2120G3009 (3-0-3-5) YAPAY ZEKA VE YENİ MEDYA: Derste yapay zekanın tanımı ve tarihçesi ile başlayarak dijital medya türleri ve sosyal medya platformlarının etkileri üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, video, ses ve grafik içerik üretimi ile interaktif medya uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. Dersin bir diğer önemli bölümü, yapay zekanın etik ve yasal sorunlarıdır; burada telif hakları, veri gizliliği ve yapay zekanın etik boyutları tartışılacaktır. Ders kapsamında ayrıca yapay zekanın sosyal medya üzerindeki etkileri, algoritmaların kullanıcı deneyimine olan etkisi ve filter bubble ile echo chamber kavramları incelenecektir.
FAKÜLTE SEÇMELİ
2120G3006 (3-0-3-5) TRANSMEDYA ANLATILARI: Transmedya Anlatıları dersinin içeriği, farklı medya platformları (film, televizyon, dijital medya, sosyal medya, oyunlar vb.) üzerinden hikaye anlatımının nasıl yapıldığını, izleyici etkileşimi ve katılımı ile medya türlerinin birbirini nasıl tamamladığını, transmedya stratejilerinin yaratıcı projelerde ve pazarlama süreçlerinde nasıl kullanıldığını teorik ve pratik olarak kapsar. Ayrıca, başarılı transmedya projelerinin analiz edilmesi, dijital teknolojilerle entegrasyonu ve hikaye anlatımındaki kültürel ve toplumsal etkilerin incelenmesi de içerikte yer alır.
2113G3005 (3-0-3-5) GRAFİK TASARIM: Ders çerçevesinde öğrenciler, bir yandan grafik tasarımıyla ilgili geleneksel ve modern yöntemlerle uygulama becerilerini geliştirir, diğer yandan da grafik tasarım dünyasının önde gelen isimlerinin tasarımlarını araştırır ve irdeler.
2120G3010 (3-0-3-5) VİDEO ÇEKİM TEKNİKLERİ: Hareketli görüntünün tarihi, pelikül görüntü formatları, çerçeve oranları, video kamera çeşitleri ve bant formatları, videonun tarihi, yüksek seçilirlikli görüntü ve kameralar, görüntünün restore edilmesi, kamera destek araçları, çekim ölçekleri, açılar ve kompozisyon, görüntü ve ses, sosyal medya araçlarında sıkıştırma, bit derinliği ve çözünürlükler dersin içeriğini oluşturmaktadır.
3. YIL 6.YARIYIL
2120B3007 (2-0-2-5) MARKA İLETİŞİMİ: Marka kimliği oluşturma, marka konumlandırma stratejileri, tüketici davranışları, hedef kitle analizi, pazarlama iletişimi, reklam ve halkla ilişkiler stratejileri, dijital ve sosyal medya yönetimi, marka sadakati yaratma ve marka değerini artırma teknikleri gibi konuları kapsar. Ayrıca, başarılı marka iletişim kampanyalarının analiz edilmesi ve güncel trendlerin tartışılması dersin önemli bölümlerindendir.
2120B3002 (3-0-3-5) VİDEO VE GÖRSEL ANALİZ: Video ve görsel analiz unsurları, videonun tarihi ve gelişim süreci, görsel iletişimin temel ilkeleri, göstergebilim, göz ve nesne ilişkisi, temel kurgu teknikleri, video analiz örnekleri, görsel analiz örnekleri.
BÖLÜM SEÇMELİ 2120B3SD1
2120B3003 (3-0-3-5) SİBER KÜLTÜR: Yeni medya teknolojilerin varlık, kimlik, yaşam ve gerçekle ilgili algımızı değiştirmeye başlamış olması nedeniyle ders kapsamında bu içeriklere işaret eden dijital kimlik, yapay zeka, kripto kültür, siberpunk, metaverse gibi farklı güncel konulara değinilecektir.
2120B3004 (3-0-3-5) MEDYANIN EKONOMİ POLİTIĞİ: Ekonomi politik, medyanın ekonomoi politiği, yeni medyanın ekonomi politiği, konuyla ilgili çeşitli kuramsal yaklaşımlara yönelik analiz ve tartışmalar.
2120B3005 (3-0-3-5) KAMUOYU VE MEDYA: Kamuoyu kavramı ve kuramsal yaklaşımlar, kamuoyu ve demkokrasi, medya ve kamuoyu, kamuoyu araştırmaları.
2113B3003 (3-0-3-5) MEDYA PLANLAMA: Medya planlama kavramını, iletişim kurma ve pazarlamada medya planlamanın önemi kavrar. Medya planlamanın temel stratejilerini ve zorluklarını tanımlar.
2113B3005 (3-0-3-5) WEB TASARIMI: Bu ders karmaşık web sitelerinin geliştirilmesinin tekniklerini ve methotlarını kapsar. Öğrencilere ileri web sitesi tasarım ve geliştirme araçları için dinamik tekniklerin kullanımını sunar. Dinamik web tasarımının teknik ve estetik kullanımlarını öğretmek bu dersin içeriğinde yer alır.
2120B3003 (3-0-3-5) DİJİTAL KÜLTÜR: Dijitalleşmenin kültürel dönüşümlere etkisi, dijital platformlar ve sosyal medya kültürü, dijital kimlikler ve mahremiyet, dijital emek ve ekonomi, dijital sanat ve yaratıcı endüstriler, siber kültür, dijital medya okuryazarlığı, çevrimiçi topluluklar, dijital çağda etik ve güvenlik gibi konuları kapsar. Ders ayrıca dijital kültürün sosyolojik, psikolojik ve ekonomik boyutlarını da inceler
FAKÜLTE SEÇMELİ 2120B3FSD
2120B3006 (2-0-2-5) SANAT KÜLTÜR TOPLUM: Bu ders, insanlığın varoluşundan günümüze estetik ihtiyaçlar doğrultusunda üretilen maddi kültür ögelerini bir bütün halinde inceleyen, içinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime katkılarını gözlemleyen, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerini nasıl şekillendirdiğini araştıran bir derstir. Ders kapsamında uygarlıkların döngüsünde büyük yer tutan siyasal, toplumsal, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sanata etkileri de irdelenmektedir.
2114B3008 (2-0-2-5) ETKİLİ SUNUM VE SÖYLEŞİ: Akademik veya profesyonel amaçlı sunum tekniklerini içermektedir.
2111B3012 (2-0-2-5) İLETİŞİM FELSEFESİ: Bu ders öğrencileri iletişimin temel alanlarındaki ahlaki durumlar ve medya pratiklerine odaklanarak ahlak felsefesi ile tanıştıracaktır.
2111B3021 (3-0-3-5) İLETİŞİM VE TOPLUM: Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır.
4. YIL 7. YARIYIL
2120G4001 (0-2-1-10) BİTİRME PROJESİ I: Konu ve kaynak tespiti, ulaşılan bilgilerin tasnifi, yorumlanması ve yazılı olarak sunulması.
BÖLÜM SEÇMELİ
2120G4002 (3-0-3-5) DİJİTAL YAYINCILIK: Dijital yayıncılık dersinin içeriği internet ve dijitalleşme ile değişen yayıncılık anlayışı, yeni nesil yayın platformlarının teknik altyapısı ve dijital yayıncılık çeşitleridir.
2113G4005 (3-0-3-5) POSTMODERN PAZARLAMA: Bu ders bağlamında modernist ve postmodernist bakış açıları karşılaştırıldıktan sonra postmodernist yaklaşımın pazarlama, tüketim, sosyal yaşam, kültür ve pazarlama araştırmalarına yansımaları incelenmektedir.
2120G4003 (3-0-3-5) YENİ MEDYA VE SİNEMATOGRAFİ: Görüntü tarihi ve hareketli görüntünün icadı, sinematografinin tanımı, sinemayı icat eden ve sonrasında onu bir sanat formuna dönüştüren kişi/kişiler, kurgu & ses ve renk kavramlarının ve diğer teknolojik gelişmelerin sinematografiye etkisi, çekim ölçekleri, kamera hareketleri, klasik ve klasik dışı anlatı yöntemleri, film biçimi, yönetmene ait stil, mizansen ve çekim sinematografisi, sinemasal mekan ve uzam, sinematografik üretim, endüstrileşen sinema, görsel tasarım ve sinematograflar gibi başlıklar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
2120G4004 (3-0-3-5) YAPAY ZEKA VE İÇERİK ÜRETİMİ: Bu ders, yapay zekanın içerik üretimindeki rolünü keşfetmeyi ve çeşitli yapay zeka araçları ile tekniklerini kullanarak özgün ve etkili içerik oluşturmayı hedefler. Öğrenciler, yapay zeka ve içerik üretimi arasındaki ilişkiyi anlamakla başlayarak, makine öğrenimi, derin öğrenme ve doğal dil işleme gibi yapay zeka türlerini öğreneceklerdir. Ayrıca, metin, görsel, video ve ses içerik üretiminde kullanılan yapay zeka araçlarını inceleyeceklerdir.
FAKÜLTE SEÇMELİ 2120G4SD2
2113G4002 (3-0-3-5) İMAJ VE MARKA YÖNETİMİ: Marka ve imaj ile ilgili kavramlar, marka imajı ve yaratımı, marka iletişim alanları olan kişisel satış, satış geliştirme, satın alma noktası iletişimi, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve sponsorluk çalışmaları, markalama stratejileri, tüketici davranışı yönlü marka iletişimi, sembolik ve işlevsel markalara yönelik marka iletişimi, yeni medya ve marka iletişimi.
2113G4006 (3-0-3-5) KRİZ YÖNETİMİ: Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
2113G4008 (3-0-3-5) SPOR İLETİŞİMİ: Bu dersin içeriğinde; Spor iletişiminin tarihi, iletişim çalışmaları, ulusal ve uluslararası medyada spor iletişimi, dijitalleşme ve e-spor gibi konular yer almaktadır.
2114G4006 (3-0-3-5) POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA: Popüler kültür, medya ve kültür endüstrisi, üretici ve tüketici kültürler, popüler kimlik startejileri.
2113G4007 (3-0-3-5) SAĞLIK İLETİŞİMİ: Sağlık iletişimine sağlık ve gazetecilik tarihinden başlayıp teorik bilgiler sunulacak. Sağlık haberciliği nasıl yapılır ve sağlık haberciliğinde içerik analizleriyle uygulamalı sağlık haberleri üzerinde analizler yapılacaktır.
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ 21G4ÜSD
21G4Ü004 (3-0-3-4) SİNEMA KÜLTÜRÜ: Sinema tarihi, çekim teknikleri, sinema kültürü, popüler sinema anlayışı.
21G4Ü009 (3-0-3-4) ALTERNATİF MEDYA: Bu ders kapsamında, alternatif medya ve ana akım medya arasındaki farklar tartışılacak, çevrimiçi habercilik üzerine bilgi sahibi olunacaktır. Diğer yandan sosyal medya ortamlarının alternatif medya olarak kullanımına örnekler üzerinde durulacaktır.
21G4Ü009 (3-0-3-4) ŞEHİR VE KÜLTÜR: Kültür ve şehir kavramı, kitle kültürü ve kitle iletişimi, popüler kültür kavramının gelişimi, ideoloji ve popüler kültür, popüler kültür ile eleştirel yaklaşımlar. Postmodernizm ve popüler kültür eğlence yaşamı ve yaşam biçimleri, popüler kültür moda ve kimlik spor, endüstri televizyon vb. sermaye temini ve alternatifler; iş modeli; iş planı hazırlanması.
4. YIL 8. YARIYIL
2120B4001 (0-2-1-10) BİTİRME PROJESİ II: Dersin amacı, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri açıklamak, veri toplama tekniklerini göstermek, verilerin nasıl analiz edildiğini açıklamak ve araştırmayı yorumlamaktır. Öğrenciler araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün bir araştırma tamamlayacaklardır.
BÖLÜM SEÇMELİ 2120G4SD1
2120B4002 (3-0-3-5) GÖRSEL ALGI VE İLETİŞİM: Tasarımda denge, süreklilik, düzen, uygunluk, anlam, karmaşa ve çelişki, renk. Gestalt ilkeleri; düşüncenin imge oluşturması ve görselleştirme teknikleri. Strüktür, dolu-boş ilişkisi, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek ve yüzey kavramlarının üç boyutlu incelenmesi ve uygulamaları.
2120B4003 (3-0-3-5) MULTİMEDYA TEKNİKLERİ: Multimedya teknikleri ve uygulama alanları, After Effects temel kullanımı, animasyon ve hareketli görüntü tasarımı.
2120B4004 (3-0-3-5) SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ: Ders içeriği ise sosyal medya platformlarının yapısı ve özellikleri, dijital pazarlama stratejileri, içerik üretimi ve planlama, hedef kitle analizi, etkileşim stratejileri, sosyal medya araçları ve metrikleri, sosyal medya reklamcılığı, kriz yönetimi, marka bilinirliği oluşturma, analiz ve raporlama gibi konuları kapsar. Ayrıca, sosyal medyada etik sorunlar, mahremiyet ve veri güvenliği gibi güncel konular da ders kapsamında ele alınır.
FAKÜLTE SEÇMELİ 2120B4SD2
2114B4006 (3-0-3-5) MEDYA ANALİZİ: Bu dersin amacı, sermaye ve iktidara göre karakterize olan medya düzeninin, medya içeriğine ve medya iletilerinin üretim ve aktarım aşamalarına etkisini irdelemektir.
2114B4010 (3-0-3-6) SPİKERLİK VE DİKSİYON: Konuşma nedir? Konuşma bir ihityaç mıdır? Konuşmayı bozan etkenler. İyi bir konuşmacının nitelikleri. Konuşma eyleminin dört temel ögesi. Diksiyon nedir? Diksiyonun amaçları. Diksiyon eğitiminin faydaları. Sesler ve özellikleri. Başlıca konuşma kusurları. Vurgu ve tonlama. Konuşma türleri. Beden dili. Çocuk ve Beden dili.
2113B4008 (3-0-3-6) REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ: Reklamın temel unsurları, reklam türleri, reklamda kullanılan görsel ve metinsel dil, reklamın hedef kitleye yönelik etkileri, tüketici davranışları, kültürel ve ideolojik kodların reklamda kullanımı, reklamda medya ve mecraların rolü, reklam analiz yöntemleri, dijital platformlarda reklam stratejileri, etik sorunlar ve güncel reklam kampanyalarının çözümlemeleri gibi konuları kapsar.
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ 21B4ÜSD
21B4Ü006 (3-0-3-4) YENİ MEDYA VE BİLGİ TOPLUMU: Bilgi Toplumu kuramlarının tarihini açıklar, bilgi toplumu kuramlarının oluşumu; Daniel Bell, Marshall Mc Luhan, Bırzezinski, Peter Drucker, Yoneji Masuda ve Alvin Toffler; Manuel Castells’ın düşünceleri, günümüz toplumlarında bilgi ve güç ilişkileri.
21B4Ü003 (3-0-3-4) SANAT FELSEFESİ: Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. ,Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. ,Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel.,Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı.,Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri,Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri,Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky,Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları ,Biçim ve Yeni Biçimcilik.,Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler.,Dışavurum olarak sanat ve itirazlar.,Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri,Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar.; konularını içermektedir.
Bu içerik 04/02/2025 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.