Spor Yöneticiliği Bölümü - Ders İçeriği

I. YIL

25YG101 Spor Ekonomisi                                                                                 (3-0) 3 (AKTS-6)

Bu dersin amacı, spor hizmetlerindeki yöneticilere ekonominin tanıtımını sağlamak. Onları spor yönetimi ve endüstrisi konusunda anlam kazandıran ekonomik kurallarla ilgili olarak bilgilendirmektedir.

Öğrencinin spor ekonomisinin oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve spor yönetimindeki rolünü ve önemini öğrenmesi beklenmektedir.

25YG102 İşletme Yönetimi                                                                              (2-0) 2 (AKTS-5)

Dersin amacı, Ticari yaşam içerisindeki işletmelerin doğal yapısı, işlevi, işleyişi ve yönetimi konularında alt yapı oluşturacak temel kavram ve bilgilerin kazandırılmasıdır. Öğrencilerin;

İşletme ve işletme amaçlarını açıklayabilme

Ticari, özel ve kamu işletmelerini tanımlama

Yönetim kavram ve ilkelerini söyleme ve yazma

İşletme fonksiyonlarını sıralama ve açıklama

Örgüt doğasını ve yapılarını inceleyebilme özelliklerini kazanması planlanmaktadır.

25YG103 İnsan Kaynakları Yönetimi                                                     (2-0) 5 (AKTS-5)

Bu dersin ana amacı, ürün ve hizmet üreten bir örgüttün toplam kalite yönetimindeki ilk değeri olan insan kaynaklarının önemini kavrayarak etkili yöneticiliğe adım atılması amaçlanmaktadır.

Dersin sonunda öğrencilerin

1-Örgütsel yaşamda insan kaynaklarını açıklama ve tanımlayabilme,

2-Farklı sektörlere ilişkin insan kaynaklarını 3-İş geliştirebilme ve işe ilişkin personel sağlama ve seçme,

4-Performansı değerlendirme ve ödüllendirmesi beklenmektedir.

25OG101 Spor Bilimlerine Giriş                                                                       (2-0) 2 (AKTS-5)

Dersin amacı beden eğitimi ve spor da temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, beden eğitimi ve sporun Türk eğitim ve spor kurumları içindeki yeri ve işlevi gibi konuların öğrencilere aktarılmasıdır.

Bu ders sonunda öğrencilerin beden eğitimi ve sporun temel kavramları, tarihsel geçmişi, ekolleri ve beden eğitimi ve sporun kapsamına giren alanların öğrenmesi beklenmektedir.

25OG102 Spor Tarihi                                                                           (2-0) 2 (AKTS-5)

Dersin amacı ilk çağlardan günümüze sporun ortaya çıkış koşulları ve modern olimpiyatların gelişim çizgisi nasıldır. Türkiye'de sporun ilk yıllarında günümüze kadar gelişim çizgisi ve uluslararası ilişkilerde üstlendiği rol nedir? Bu bilincin kazandırılması sağlanır.

Öğrenciler beden eğitimi ve spor ile ilgili tarihsel gelişimi öğrenmiş olacaktır.

2075G1002 Türk Dili I                                                                          (2-0) 2 (AKTS-5)

Dersin amacı, öğrencilere anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazma çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlarca dersleri yapılmaktadır.

2075G1003 Yabancı Dil I                                                                                  (2-0) 2 (AKTS-5)

İşletme terrninolojisini genişletme, akademik ve mesleki ingilizceyi dilin dört becerisini kullanarak geliştirme ve ileri seviyeye ulaştırma, Process Approach tekniğiyle akademik paper yazma ve geliştirme, intensive, extensive, speed reading tekniğinin uygulanması.

25YB101 Spor Yönetimi                                                                                   (3-0) 3 (AKTS-6)

Dersin amacı, öğrencilere spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesidir.

Öğrencilerin spor yönetimi ile ilgili temel kavramları bilme ve spor yönetim modelleri ile ilgili kavramları kavrayabilmesi beklenmektedir.

25YB102 Spor Kulüpleri Yönetimi                                                         (3-0) 3 AKTS-5

Dersin Amacı:

1-Spor Kulüplerine ilişkin kavramlara ve spor kulüplerininin Yapıları;işleyişleri;Görevleri;Yasal Çerçeveleri;Ulusal ve Küresel fonksiyonları,görevleri ve sorumluluklarının açıklanması;

2- Spor kulüpleri yönetimine ilişkin temel becerilerin kavramlarının belirli çerçevede bilgilerin kavranması/ kazandırılması.

3-Türkiye’deki Gençlik ve Spor Kulüpleri ile Dünyadaki İleri Gitmiş Ülkelerinin Dernek;Şirket;Limited Şirket ve Vakıf Yapılı Gençlik ve Spor Kulüplerindeki her türlü yapılanmalar hakkında bilgilerin ve belgelerin usullerine uygun kullanılmaları.

4- Türkiye’deki Gençlik ve Spor Kulüpleri ile Dünyadaki İleri Gitmiş Ülkelerinin Dernek;Şirket;Limited Şirket ve Vakıf Yapılı Gençlik ve Spor Kulüplerindeki Eğitim ve Araştırma merkezleri;Akademiler;Enstitüler;Hatta Üniversitelerin; Gönüllülük ;  Amatörlük; profesyonellik; Süper Profesonerlik ve Ekstra Süper Profesyonellik yapılanmalarına göre işletilmelerinin sağlanılması. İçeriği,

1-Spor Kulüplerine ilişkin kavramları, ve spor kulüplerinin ekonomik ve toplumsal önemini,

2-Spor yönetim modelleri içinde spor kulüplerinin rolü;

3-Türkiye’de spor kulüplerinin yapısı;

4-Spor sistemi içersindeki rolü ve fonksiyonları ve güncel   sorunları;

5- Spor kulüpleri yönetimine ilişkin temel becerilerin kavramlarının belirli çerçevede bilgilerin kavranması/ kazanılması.

25YB103 Yönetim Bilimi                                                                                  (3-0) 3 AKTS-6

Dersin amacı; bir amaç için bir araya gelen insanların amaca ulaşmak için yaptıkları işlemleri, eylemleri ve sonuçlarını araştırarak tecrübe ederek ve gözlem yaparak incelemeyi hedeflemektedir. Yönetim kavramının tarihsel süreç içindeki sosyal, ekonomik, politik ve teknolojik evrimlerinin yarattığı karmaşık sorunlar sonucu uğradığı değişim ve gelişimi öğretmeyi hedefler.

25OB101 Anatomi ve Kinesyoloji                                                                     (2-0) 2 AKTS-5

Dersin amacı; anatomi ve kinesiyolojinin temel kavramları hakkında bilgilere sahip olmak, bu bilgilerin ışığı altında insan vücudunun yapısı ve fonksiyonlarını öğrenerek Spor Fizyolojisi ,Antrenman bilimi, spor biyo-mekanik, motor öğrenme, spor psikolojisi gibi derslerin alt yapısını oluşturmayı hedeflemektedir.

İnsan vücudunun hücre temelinden yola çıkılarak dokular,organlar,sistemler ve bütünsel olarak ele incelenmesi, insan vücudunun temel hareketlerinin anatomik (kemik, kas ve eklem) temellerinden yola çıkarak sportif eylemlerin bilimsel temellere dayalı olarak çalıştırılması ve geliştirilmesi beklenmektedir.

2075B1002 Türk Dili II                                                                         (2-0) 2 AKTS-2

Dersin amacı, öğrencilere anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazma çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlarca dersleri yapılmaktadır.

2075B1003 Yabancı Dil II                                                                                 (2-0) 2 AKTS-2

İşletme terminolojisine genişletme, akademik ve mesleki ingilizceyi dilin dört becerisini kullanarak geliştirme ve ileri seviyeye ulaştırma, Process Approach tekniğiyle akademik paper yazma ve geliştirme, intensive, extensive, speed reading tekniğinin uygulanması.

2075B1004 Girişimcilik ve Kariyer Planlama

Dersin amacı, öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olmaktır

II. YIL

25YG201 Spor Psikolojisi                                                                                 (3-0) 3 AKTS-5

Dersin amacı, öğrencilerin sporcusun müsabaka öncesi, anı ve sonrasında psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesini öğrenmeleridir.

Dersin sonunda öğrencilerin müsabaka öncesi, anı ve sonrasında psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesinde başarı sağlanması beklenmektedir.

25YG202 Spor Hukuku                                                                         (2-0) 2 AKTS-4

Dersin amacı  hukukun temel ilkeleri doğrultusunda, hukuk ve spor ilişkisini kurabilmektir.

Öğrencilerin hukukun temel prensiplerini spor alanına aktarması beklenmektedir.

25YG203 İktisada Giriş (2-0) 2 AKTS-4

Dersin amacı iktisat biliminin temel kavramlarını, yapısını ve mekanizmalarını kavrama ve analiz etme yeteneği kazandırma ve mikro ekonomik, ulusal ve uluslararası ekonomik olayları yorumlayabilme, izleyebilme ve daha üst düzeydeki iktisat dersleri için bir alt yapı oluşturulmasıdır.

25YG204 Egzersiz Fizyolojisi                                                                 (2-1) 3 AKTS-4

Dersin amacı, öğrencilere organizmayı oluşturan sistemlerin fonksiyonlarının ve bu fonksiyonların egzersize farklı koşullara cevabının öğretilmesidir.

Öğrencilerin dersin sonunda insan organizmasının fonksiyonlarını ve egzersize uyumunu bilmesi beklenmektedir.

25OG201 Spor Sosyolojisi                                                                                (2-0) 2 AKTS-3

Bu dersin ana amacı öğrencilere, sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kurumları ve sportif aktivitelerdeki değişik görünümlerinin verilmesidir.

Öğrencilerin sosyolojinin temel kavramlarını sporla ilişkisi ve görünümlerini öğrenmesi beklenmektedir.

25T000 Seçmeli Takım Sporları I                                                                      (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli takım sporları bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25K000 Seçmeli Teorik Ders I                                                               (2-0) 2 AKTS-3

Seçmeli teorik ders bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

2075G1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I                                       (2-0) 2 AKTS-2

Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici ilkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri.

25YB201 Kamu Yönetimi                                                                                 (2-0) 2 AKTS-5

Dersin içeriği, öğrencilere kamu yönetimi düşüncesinin tarihsel gelişimini, Türk kamu yönetiminin örgütlenmesini ve işleyişini, bürokrasi ve Türk idari reformları konusunda verilecek genel bilgileri ve kamu yönetiminin denetimiyle ilgili konuları kapsamaktadır.

25YB202 Medya ve Spor                                                                                 (2-0) 2 AKTS-5

Dersin amacı, öğrencilerin medya kavramını ve medya ile spor arasındaki ilişkileri incelemesidir.Öğrencilerin, Boş zaman ve rekreasyon kavramlarının spor ve diğer rekreasyon etkinlik alanlarıyla ilişkilendirmesi, bir istihdam alanı olarak organizasyon ve yönetim becerisi geliştirmesi beklenmektedir.

25YB203 Temel Yüzme                                                                        (2-2) 3 AKTS-5

Dersin amacı Öğrencinin yüzme sporunu tanıması, öğrenmesi, yüzme öğrenme yöntemlerini tanıması ve uygulayabilmesidir.

Öğrencilerin dersin sonunda yüzme havuzu çeşitlerini tanımaları, yüzme sporu tarihi ile tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olmaları, yüzme sporunda eğitim aşamalarını öğrenmeleri, yüzme branşı tekniklerini kavramaları, yüzme branşında yarışma kurallarını ve can kurtarma ve ilk yardım tekniklerini ogrenmeleri beklenmektedir.

25OB202 Spor Yaralanmaları ve Rehabilitasyon                                   (2-0) 2 AKTS-5

Dersin amacı, sakatlanma mekanizmaları, ısınma-soğuma ve spor sakatlıklarından korunma sakatlıklarında tedavi ilkelerini ve tekniklerini öğrenebilme. Öğrencilerin genel anlamda spor sakatlıkları ve sakatlık unsurlarını ortadan kaldıran faktörlerin bertaraf edilmesi ile ilgili kazanımlar elde etmesi beklenmektedir.

25B000 Seçmeli Bireysel Sporlar I                                                        (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli bireysel sporlar bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25K000 Seçmeli Teorik Ders II                                                              (2-0) 2 AKTS-3

Seçmeli teorik ders bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

2075B1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II                                      (2-0) 2 AKTS-2

Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici ilkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri.

III. YIL

25OG301 Bilimsel Araştırma Teknikleri                                                            (3-0) 3 AKTS-4

Dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli teorik ve uygulama becerisini kazandırmaktır.

Öğrencilerin bilimsel bir araştırma yapabilme yeteneğine sahip olması, literatür tarama bilgisine sahip olması beklenmektedir

25YG301 Örgütsel Davranış                                                                 (2-0) 2 AKTS-5

Bu derste örgütlerde karar davranışı: Karar verme, karar türleri, etkin karar vermenin şartları ve grup kararları. Örgütlerde Çatışma: Çatışmanın tanımı ve kaynakları, çatışmanın önemi, çatışma kaynakları, çatışmanın sonuçları, çatışma yönetimi ve sorun çözmenin duygusal yönü. Örgütlerde hayal kırıklığı ve iş tatmini. Örgütlerin yönetiminde stres: Bireysel ve örgütsel stres, stresin sebepleri ve sonuçları. Gruplar ve grup davranışı. Birey-örgüt bütünleşmesinde davranışsal yaklaşımlar öğretilmesi amaçlanmaktadır.

25YG302 Genel Muhasebe                                                                              (3-0) 3 AKTS-5

Bu dersin amacı, muhasebenin temel kavramları, muhasebe ilkeleri ve standartlarına uygun düşünce tarzıyla sorun çözme, bilânço ve gelir tablosunu düzenleme, bilânço ve gelir tablosu kalemlerinin dış bilgi kullanıcılar bakımından anlam ve önemini kavrama amaçlanmaktadır.

25YG303 Yaşam Boyu Spor                                                                   (2-2) 3 AKTS-4

Dersin amacı, her yaştan insana,  kadın ve erkeklere sporun hayat boyu sağlık için yapılması gereken bir felsefe olması gerektiğini, yaşa, cinsiyete fiziksel durumuna göre farklı planlamalar yapılarak egzersiz yaptırma yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır

25YG304 Antrenman Bilimi                                                                 (2-0) 2 AKTS-4

Dersin amacı, öğrencilere antrenmanın öğelerinin aktarılması, antrenman planlanmasının öğretilmesi, ve temel motorik özelliklerin öğretilmesidir.

Öğrencilerin dersin sonunda antrenmanın öğelerini tanımış, antrenman planlaması yapıyor, ve temel motorik özellikler hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir.

25T000 Seçmeli Takım Sporları II                                                         (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli takım sporları bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25K000 Seçmeli Teorik Ders III                                                             (2-0) 2 AKTS-3

Seçmeli teorik ders bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25OB301 Liderlik ve Spor                                                                                (2-0) 2 AKTS-4

Dersin amacı, öğrencilerin liderlikle ilgili tanım ve kavramlar ışığında spor örgütlerinde liderin önemi ve spor ortamlarında lideri değerlendirmeyi bilmesidir.

Öğrencilerin Liderlik ile ilgili temel kavramları bilmesi, liderlik tekniklerini ve bir liderin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm önerileri geliştirebilmesi beklenmektedir.

25YB301 Sporda Tesislerin Planlanması ve İşletmeciliği                        (3-0) 3 AKTS-5

1-Bu derste, İşletmenin tanım ve temel kavramlarından hareketle spor tesislerinin kurulması ve işletilmesindeki verimlilik ve etkinliğin yönetim bilimi açısından incelenerek,

2-Türkiye’de spor tesislerini planlama ve işletmesinin güncel sorunlarının tartışılması amaçlanmaktadır.

3-Dersin kapsamı içerisinde, sporun farklı bir çalışma alanı olan spor tesislerinin yönetim ve işletme bilimleri açısından ve verimlilik esası çerçevesinde planlanarak işletilmesi yer almaktadır.

4- Öğretim hedefi, Spor Yöneticiliği mesleğine hazırlanan öğrencilere, spor tesislerinin planlama ve işletmeciliği uygulamasında karşılaşacakları sorunlara bilimsel yönetim ve işletmecilik anlayışı çerçevesinde çok yönlü bakabilmeyi, olayları bütün boyutlarıyla değerlendirerek, verimlilik esası doğrultusunda edindiği bilgileri, sportif ortamda Türk sporunun geliştirilmesi yönünde değerlendirebilmeyi öğretebilmektir.

25YB302 Sporda Stratejik Yönetim                                                       (3-0) 3 AKTS-5

Dersin amacı iç ve dış çevre koşulları hızlı bir şekılde değişen ve bu değişime uygun olarak varlıklarını devam ettirebilmek için yenilik yapmak ve rakiplerine karşı üstünlük kazanmak zorunda olan işletmelerde çalışacak (çalışmakta) olan kişilere, bu işletmelerin amaçlarına ulaşabilmeleri için neler yapmaları gerektiğini sistematik bir şekilde göstermek ve uygulamada karşılaşılan sorunların nasıl ve hangi yöntemlerle çözümlenebileceğine dair yol göstermektir.

25YB303 Sporda Halkla İlişkiler                                                                       (2-0) 2 AKTS-5

Bu dersin amacı, sporun teknoloji vasıtasıyla global bir ürün haline dönüştüğü günümüz dünyasında ülkelerin, federasyonların, sivil toplum örgütlerinin, dijital ve basılı medya organlarının, sporcuların ve takımların spor vasıtasıyla kendilerini ifade etme ve gösterme biçimlerini spor yönetimi çerçevesinde ortaya koymaktır.

25YB304 Uluslararası Spor Organizasyonları                                         (2-0) 2 AKTS-3

1-Uluslar arası spor örgütlerinin tanımı, gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği; sporda estetik, etik, hareket ve oyun felsefesi, olimpizm ve modern olimpiyat oyunları.

2-Bu derste, Karşılaştırmalı Uluslararası spor sisteminin tanımı, amaçları, karşılaştırma yöntemleri ve karşılaştırılacak faktörlerin incelenmesi, Sistem kavramı ve sporda sistemin tanımlanması Türk spor sisteminin yapılandırılması ve spora yönelik politikalar,

3-Dünyadaki bazı ülkelerin spor sistemlerinin Türkiye’de uygulanan spor sistemi ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Dersin kapsamı içerisinde, ülkemizde ve dünyada sporun kulüpi karşılaştırmalı olarak incelenecektir.

4-Öğretim hedefi, Türk spor teşkilatında görev yapacak Spor yöneticisi adaylarının Türkiye ve dünyada uygulanan spor sistemleri tanıyarak spor yöneticiliği meslek alanına çok yönlü bakış açısıyla bakabilmeyi öğretebilmektir.

25B000 Seçmeli Bireysel Sporlar II                                                       (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli bireysel sporlar bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25K000 Seçmeli Teorik Ders IV                                                             (2-0) 2 AKTS-3

Seçmeli teorik ders bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

IV. YIL

25OG401 Engelliler İçin Spor Eğitimi                                                    (1-1) 2 AKTS-5

Dersin amacı, öğrencilere engellilere yönelik beden eğitim ve spor konusunda bilgi ve deneyimlerin kazandırılmasıdır.

Bu dersin sonuna öğrenciler; engellilere yönelik beden eğitim ve spor konusunda bilgi ve deneyim kazanmış olur.

25YG401 Spor Pazarlaması                                                                  (2-0) 2 AKTS-5

Dersin Amacı, spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla mal ve hizmet değişim sürecindeki tüm faaliyetlerin düzenlenmesini öğretmektir.

25YG402 Yönetim ve Spor Politikaları                                                  (3-0) 3 AKTS-5

Dersin amacı; sporu tabana yayarak kitlelerin spora katılımının nasıl arttırılabileceğini öğretmek. Spor yönetim modelleri ile spor politikalarının Türk Sporuna kazandırılmasının tarihsel sürecini irdelemektir. Profesyonel sporcuların ve spor kulüplerinin organizasyonunu sağlayacak yapıların kurulması ve bu yapıların sevk ve idaresinin yapılmasında izlenecek yolun belirlenmesinde yapılacak çalışmaları öğretmektir.

25YG403 Alan Uygulaması                                                                   (2-6) 5 AKTS-7

Spor Yöneticiliği ile ilgili araştırma veya tez çalışması

25B000 Seçmeli Bireysel Sporlar III                                                      (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli bireysel sporlar bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25K000 Seçmeli Teorik Ders V                                                              (2-0) 2 AKTS-3

Seçmeli teorik dersler bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

25OB201 Sporda Beslenme                                                                 (2-0) 2 AKTS-4

Bu dersin amacı, öğrencilere sporda beslenmenin temel kavramlarını, besin öğelerinin organizmadaki görevlerini ve spordaki önemlerini, spor türlerine bağlı farklı enerji kazanım yollarını, antrenman ve müsabaka beslenmesinin ilkelerini, nutrisyonel ergojenik yardımcıları açıklamaktır.

Öğrencilerin sporda beslenmenin anlam ve önemi ile sporda doğru beslenme uygulamalarına ilişkin ilkeleri öğrenmesi beklenmektedir.

25OB401 Sporda Yönetim ve Organizasyon                                          (3-0) 3 AKTS-5

Dersin amacı, öğrencilere spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesidir.

Öğrencilerin spor yönetimi ile ilgili temel kavramları bilme ve spor yönetim modelleri ile ilgili kavramları kavrayabilmesi beklenmektedir.

25YB401 Karşılaştırmalı Spor Yönetimi                                                 (2-0) 2 AKTS-4

Dersin amacı öğrenciler ile birlikte Türkiye’de ve dünyada bazı ülkelerin spor kurum ve kuruluşlarının yapısal analizini yapmaktır.

Öğrencilerin sporda gelişmiş ülkelerin spor yönetim yapılarını inceleyerek Türk spor yönetimini değerlendirmesi beklenmektedir.

25YB402 Proje Çalışması                                                                                 (2-6) 5 AKTS-7

Bu dersin amacı, seçilen araştırma konusu doğrultusunda bir proje çalışması yapmaktır.

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci; seçmiş olduğu araştırma konusu için “Proje çalışması” hazırlayabilecektir.

25YB403 Spor Etiği ve Olimpizm                                                                      (2-0) 2 AKTS-5

Dersin amacı, öğrencilere Antik Olimpiyat Oyunları'nın felsefesini, Modern Olimpik Hareketlerin kuruluşunu etkileyen faktörleri, olimpizmin felsefi dayanaklarını, olimpik kuruluşların yapı ve görevlerini olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemleri, Türkiye'de olimpik hareketin kuruluş ve gelişimini, Türkiye'nin modern olimpiyatlara katılım sürecini açıklamaktır.

25T000 Seçmeli Takım Sporları III (1-2) 2 AKTS-5

Seçmeli takım sporları bölümünde ders içerikleri yer almaktadır.

Seçmeli Bireysel Sporlar

25B001 Artistik Cimnastik Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Dersin içeriği, cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları ve artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler konularını kapsamaktadır.

25B002 Artistik Yüzme Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Olimpik su sporlarından artistik yüzme hakkında temel bilgilere sahip olmak. Artistik yüzme temel pozisyonlar ve hareketlerin uygulanışının öğrenimi. Ulusal ve uluslararası yarışmalar ile kuralları hakkında bilgi sahibi olmak.

25B003 Atletizm Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Dersin amacı, öğrencilere atletizm branşını tanıtarak beden eğitimi ve sporun temeli olan bu branşın kendi içinde ayrılmış olan tüm bölümlerini öğreterek (atlamalar, koşular ve yürüyüş eğitimi), bilgi ve yeteneği kazandırmak.

Öğrencilerin atletizmin tanımı, atletizmin kendi içinde var olan branşlarının farklılıkları öğretilecek, bilgi, beceri ve koordinasyon uyumu, öğretim sitillerinin öğrenilmesi beklenmektedir.

25B004 Badminton Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Bu dersin amacı, öğrencilere badmintonu tanıtıp sevdirme ve öğretecek ,oynatacak seviyeye getirmektir.
Öğrencinin badminton sporunun temel tekniklerini kavraması ve uygulaması beklenmektedir.

25B005 Bisiklet Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Bisiklet disiplinlerine özgü ekipman, yarışma kuralları ve temel beceriler sürüş tekniği, güvenli sürüş, bisiklet secimi, temel bisiklet bakimi, bisiklette performansı etkileyen anatomik, aerodinamik, biyomekanik ve fizyolojik unsurlar bisiklet aktiviteleri ile ulaşılabilecek hareket becerisi kazanımları fiziksel zindeliğin bisiklet aktiviteleri ile desteklenmesi, Türkiye’de bisikletin gelişimi rekreasyonel bisiklet aktiviteleri ile ilişkili projeler, yeni açılımlar ve is olanakları.

25B006 Boks Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Dersin içeriği; Boks branşının tarihsel gelişim, temel kavramlar, müsabaka kuralları ve puanla, guard alma, savunma teknikleri, vuruş teknikleri, vuruş kombinasyonları konularını kapsamaktadır.

25B007 Buz Pateni Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Buz Pateni ile ilgili temel bilgi ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmektir. Ders İçeriği,Artistik buz pateni ve buz dansıyla ilgili genel bilgilendirme ve kullanılan temel beceri ve tekniklerin öğretimi yapılmaktadır.

25B008 Doğa Sporları ve Kampçılık Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Doğa Sporları dersi dağcılık, kaya tırmanışı ve kampçılık teori ile uygulamasını kapsar. Doğada bu tür aktivitelerin güvenli bir şekilde nasıl yapılacağı ve bu aktivitelerde dikkat edilmesi gereken teknik bilgi öğretilir.

25B009 Eskrim Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Eskrim spor dalında flöre branşını oluşturan temel teknik ve yaş gruplarına ilişkin yarışma kurallarını öğretmek araç ve gereçleri tanıtmak. Öğrencinin bedenine esneklik kazandırmayı, bedenini ve reflekslerini denetlemeyi, özgüvenini ve rekabet duygusunu geliştirmeyi amaçlayan bir derstir.

25B010 Geleneksel Türk Okçuluğu Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Geleneksel okçuluğun tarihi, kullanılan malzemeler, yay, ok ve zihgir yapımı, yay kullanımı ve atışa hazırlık çalışmaları, yay çekiş, bırakış ve nişan alma teknikleri, 18 metre, 70 metre ve menzil atışları ile Türkiye Geleneksel Türk Okçuluk Federasyonunun talimatnamesi hakkında bilgiler sunulması.

25B011 Güreş Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Güreşe ilişkin tanım ve kavramlar, güreşin tarihsel gelişimi, güreş müsabaka kuralları ve güreş oyun teknikleri konularını kapsamaktadır.

25B012 Halter Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Halter sporu hakkında genel bilgi. Temel teknik hareketlerden koparma tekniği. Koparma tekniği ile ilgili yardımcı hareketler.

25B013 Judo Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Judo Tanımı, Tarihi ve Felsefesi, Judo' nun Teknik Terminolojisi ve Sınıflandırılması Judo' da Kullanılan Temel Prensipler ve Uygulamaları, Temel Duruş Tekniklerinin Sınıflaması Temel Duruş ve Yürüyüş Teknikleri, Beyaz Kemer Teknikleri, Sarı Kemer Teknikleri, Turuncu Kemer Teknikleri, Yeşil Kemer Teknikleri, Mavi Kemer Teknikleri, Kahverengi Kemer Teknikleri, Hakemlik Kuralları.

25B014 Kano Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Kano tarihçesi, kano yarışları kano çeşitleri, kanoya binme teknikği, kano ile yön bulma tekniği, temek kürek teknikleri, ters kürek tekniği, kanoyu durdurma tekniği ve kurtarma teknikleri konularını kapsamaktadır.

25B015 Kick Boks Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Kick Boks Sporunun Tanımı, Tarihçesi, Antrenman ve Antrenörlük Bilgisi, Müsabaka Bilgileri ve Kuralları, Temel Teknik ve Taktikler.

25B016 Masa Tenisi Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.

25B017 Modern Dans Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Çağdaş dansın ilkeleri doğrultusunda, temel hareket becerilerinin kazanımı, bu beceriler aracılığıyla duyguları yansıtmanın öğrenimi ve öğretimi konuları ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra dansın tarihi ve çeşitleri hakkında, bale tarihçesi (Kol ve Ayak) vücudunu tanıma ve dansın basamaklaması.

25B018 Okçuluk Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Okçuluk sporu temel tekniklerin üst düzey eğitim ve öğretim yöntemleri, okçuluk antrenman bilgisi, antrenörlük bilgilerinin ve antrenörlük uygulamalarının verilmesi.

25B019 Oryantiring Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Dersin içeriği; oryantiring branşının tarihsel gelişimi, oryantiring branşının türleri, oryantiring branşının kuralları, oryantiring haritası ve kullanılan semboller, oryantiring hedef bilgi kartı, temel oryantiring teknikleri, salon çalışmaları, kazık traversi oryantiring çalışmaları, hat oryantiringi ve arazi (kaba) oryantiringi konularını kapsamaktadır.

25B020  Parkur Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

25B021  Pilates Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır.

25B022 Step-Aerobik Cimnastik Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Step - aerobik hareketlerinin öğrenimi ile çeşitli yaş gruplarına yönelik uygulamaların belirli bir sistem içinde ele alınıp öğretimi konularına yer verilmektedir. Bununla beraber grup uygulamaları, dans, estetik ve ritm çalışmaları çeşitli müzik uygulamalarına uygulanmaktadır.

25B023 Su Sporları Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Su sporları ile ilgili temel kavramların tanıtılması, rüzgar sörfü, rüzgar ve yelken hakkındaki temel beceri ve kavramların öğretilmesi ve uygulamasını kapsar.

25B024 Sualtı Sporları Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Bu ders, dalgıçlığa giriş ve tanımlar, dalış araç ve gereç bilgisi, dalış esnasında dikkat edilmesi gereken kurallar, güvenlik sistemleri, dalış bilgi ve becerisi, dalış tekniği ve güvenlik araç gereç bilgisi konularını içermektedir.

25B025 Suda Cankurtarma Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Cankurtarma, hayatta kalma ve ilk yardıma yönelik kuramsal bilgilerin aktarımı, temel teknik ve becerilerin öğrenimi ve öğretimi. Yüzmede kurbağalama teknik ve kelebek tekniğin öğretilmesi ve uygulanması.

25B026 Taekwondo Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Taekwondo spor dalının 11 temel tekniğinin, müsabaka tekniklerinin ve poomse 1'in teorik ve uygulamalı olarak pekiştirilmesine yönelik alıştırmaların incelenip uygulanmasını, bu spor dalı için gerekli olan motorik özelliklerin öğrenilmesini, değişik müsabaka tekniklerinin analizini, müsabaka tekniklerinin kombinasyonlarını, bu kombinasyonların geliştirici alıştırmalarını ve

bütün bunların rekreatif bir etkinlikte nasıl eğlenceli bir şekilde verilebileceği konularını içermektedir.

25B027 Tenis Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri, tenis kuralları ve turnuva çesitleri hakkında bilgi vermek.

25B028 Vücut Geliştirme ve Fitness Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Tanım ve tarihçesi, vücut geliştirme ve fitness temel teknik ve becerileri, ısınma hareketleri, kullanılan araç gereç ve malzeme bilgisi, vücut geliştirme ve fitness antrenman örnekleri veuygulamaları, uygulamalara yönelik teorik bilgilerin verilmesi.

25B029 Yüzme Seçmeli Bireysel (1 2) 2 AKTS 5

Yüzmenin tarihçesi, suya uyum, su üstünde kalabilme, serbest yüzme, sırt üstü durma, kurbağalama, yan makas, çıkış-dönüş teknik ve taktikleri.

Seçmeli Takım Sporları


25T001 Basketbol Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Basketbol tanım ve tarihçesi, oyun kuralları, basketbola özgü ısınma, basketbola özgü eğitsel oyunlar, basketbol topuna alışma egzersizleri, saha bilgileri, temel duruşlar ve kayma adımları, temel teknikler, top sürme, pas çeşitleri, aldatmalar, savunma ve hücum taktikleri, müsabaka ve hakem bilgileri.

25T002 Futbol Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Futbol tanım ve tarihçesi, oyun kuralları, futbola özgü ısınma, futbola özgü eğitsel oyunlar, futbol topuna alışma egzersizleri, temel duruş, saha bilgileri, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.

25T003 Futsal Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Futsal tanım ve tarihçesi, oyun kuralları, futsala özgü ısınma, futsala özgü eğitsel oyunlar, futsal topuna alışma egzersizleri, temel duruş, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.

25T004 Gösteri Cimnastiği Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Gösteri cimnastiği nedir? Cimnastiğin terminolojisi. Neden bu tür etkinliklere ihtiyaç duyulur? Kültürel farklılıklar bu aktivite ve yaratılarda etkili midir? Görsel kaynaklardan yararlanma, profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme. Basit ritimleri tanıma (2/4, 3⁄4, 4/4), temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb). Tutunma barı (bale) egzersizleri. Lokomotor ve lokomotor olamayan hareketler, doğaçlama teknikleri. Bağlantılar, adımlama teknikleri, müzik, alan ve uzay kullanımında farkındalık oluşturma, ritmik oyun ve aktiviteler. Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği geliştirme. Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirme. Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması. Eş ve grup ile çalışmalar. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. Gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar.

25T005 Halk Oyunları Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Halk Oyunlarının tarihçesi, çeşitli yörelerin Halk Oyunlarından örnekler, halk oyunlarının yaygınlaştırılması.

25T006 Hentbol Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Hentbol tanım ve tarihçesi, oyun kuralları, hentbola özgü ısınma, hentbola özgü eğitsel oyunlar, hentbol topuna alışma egzersizleri, temel duruş, saha bilgileri, pas, kale atışları,, top sürme ve tip yapma, aldatmalar, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.

25T007 Voleybol Seçmeli Takım (1 2) 2 AKTS 5

Voleybol tanım ve tarihçesi, oyun kuralları, saha bilgisi, voleybola özgü ısınma, voleybola özgü eğitsel oyunlar, voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları, temel teknikler (parmak pas - öne, yana, sıçrayarak, geriye; manşet pas - öne, geriye, yandan; alttan servis ve tenis servis -çapraz ve paralel alana; smaç –çapraz ve paralel alana; planjön – takla, burgu, göğüs ile öne-yana; servis karşılama, smaç karşılama).

Seçmeli Teorik Dersler

25K001 Antrenman PlanlamasındaGüncel Yaklaşımlar Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Antrenman planlanmasında modern ve güncel yaklaşımların değerlendirilmesi, bireysel antrenman yöntemleri, antrenmanda optimal uygunluk düzeyi ve değerlendirmeler.

25K002 Antrenman Uygulaması ve Alan Testleri Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Farklı antrenman metotlarını tanıma, performans ölçüm ve değerlendirme kriterleri, fiziksel performansın tüm bileşenleri ve değerlendirme testleri, alan test çeşitleri ve uygulama kriterleri.

25K003 Antrenörlük Etiği ve Sporda Çocuk Koruma Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Antrenörlük ve etik kavramlarının tanımı, fairplay, mesleki etik, antrenörlerin mesleki etik ilkeleri, spor etiği, antrenör eğitiminde etik ilkeler, ahlak, kültür, sporda cinsiyet, çocuk koruma bilincini geliştirmek ve tanımak, güven.

25K004 Bilişsel Gelişim Egzersizleri Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Çocukların bilişsel gelişim özelliklerini tanıtan ve bu yaş grubu çocuklarının bilişsel gelişim özelliklerine uygun etkinlik/ egzersiz seçmeyi ve araç gereç hazırlamayı içeren bir derstir.

25K005 Cankurtaranlık Eğitimi Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Her türlü, kaza ve ani hastalık durumunda, kullanılacak acil durum planını, yardım alınabilecek acil yardım servislerini, insan vücudunun temel prensiplerini, ilkyardımın temel prensiplerini, solunumum ve dolaşım problemlerini, kalp durması ve hava yolu tıkanması durumunda yapılacak uygulamaları, yaralanma ve ani hastalık durumunda yapılacak ilkyardımın neler olduğu.

25K006 Dezavantajlı Bireylerin Topluma Kazandırılması Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Sosyal dışlanmanın nedenlerini incelemek, çözüm önerileri getirmek, Türkiye’deki dezavantajlı gruplar üzerine çalışmalar sunmak. Dersin İçeriği, dünya çapında bir sorun olan yoksulluk siyaseti süreçleri ile belirginleşen sosyal dışlanma sorunsalına dair bir çalışma alanı.

25K007 Düzeltici Egzersizler Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Temel fitness test ve uygulamalarını açıklar, Temel fonksiyonel hareket değerlendirmesi uygulamalarını açıklar, Bireye özel egzersiz programı dizayn eder, Sakatlıktan korumaya yönelik egzersizleri açıklar, Hıza özel kuvvet antrenmanı programı hazırlar.

25K008 Egzersiz Biyokimyası Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Madde ve hücrenin bileşenleri, fonksiyonları; kimyasal mekanizmalar; asit, baz ve tampon sistemleri ve bu faktörlerle egzersiz performansı arasındaki ilişkiler; organik kimya yapı ve sınıflandırması; karbonhidrat, lipid, proteinler; porfirinler ve nükleik asitler; hormon, vitamin ve minerallerin yapı ve fonksiyonları ve değişik çevresel ve egzersiz koşullarındaki rolleri; enerji metabolizmasının evreleri; besin öğelerinin sindirimi ve enerji metabolizmasındaki işlevleri ve performansla ilişkileri; kalıtım-performans ilişkileri; ergojenik yardımcı ve doping etmenlerinin ayırımı, doping kontrolünün esasları ve önemi.

25K009 Egzersiz Reçetesi ve Uygulamaları Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Dersin içeriğinde yer alan temel konular; egzersizlerin sınıflandırılması, egzersiz programının planlanması ve egzersiz reçetesinin hazırlanmasıdır.

25K010 Eğitimsel Liderlik Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Liderlikle ilgili temel kavramlar, liderlik tarzları, liderlik teorileri, kriz ve liderlik, stratejik liderlik, cinsiyet ve liderlik, girişimci liderlik, etik liderlik konuları ele alınacaktır.

25K011 Elektronik Spor Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Sürekli değişen ve gelişen bir alan olan dijital oyun sektöründe, ortaya çıkan yeni trendleri, e- spor alanını ve sektörü oluşturan bileşenleri, e-spor ekosistemini tanıtmak; geleceğe dair ortaya çıkması muhtemel yeniliklere dair öğrencilere bilgi birikimi sağlamak.

25K012 Engellilerde Egzersiz Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Engelliler için sporun önemi ve etkileri, engellilerde uygulanan fiziksel uygunluk ve performans ölçümleri; Engellilerde egzersiz programı hazırlama (egzersizin amacı, içeriği, temel elementleri, bölümleri), engellilerde bireysel ve takım sporları; engellilerde bir lider olarak antrenör.

25K013 Etkinlik Yönetimi Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Bu ders çerçevesinde etkinlik yönetimi kavramına bakılacaktır. Stratejik etkinlik yönetiminin işleyişi, bir etkinliğin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları ile etkinlik yönetiminde medya ilişkileri ele alınacaktır. İnsanların kurumsal yaşamlarında birbirleriyle ilişkilerinde, sosyal ilişkilerinin tamamında, uyumlu ilişkiler geliştirmeyi ve sürdürmelerini sağlayan protokol kuralları, ilkeleri, türleri işlenerek örnek uygulamalar ile ayrıntılı olarak ders çerçevesinde incelenecektir.

25K014 Fair Play Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi; fair play idealinin ilkeleri ve analizi; uluslararası fair play kuruluşları ve çalışmaları; fair play problem alanları ve geliştirme çalışmaları; olimpizm ideali ve fair play; amatör ve profesyonel sporda fair play; fair play idealine uygun davranış modelleri ve fair playden sorumlu referans grupları konularını kapsamaktadır.

25K015 Fitness Uygulamalarında Yeni Trendler Seçmeli Teorik (2 0) 2 AKTS 3

Dersin içeriği, fitness’e özgü yeni kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve yeni trendleri araştırma ve uygulama konularını kapsamaktadır.

25K016 Fiziksel Aktivite ve Sağlık (2 0) 2 AKTS 3

Fiziksel aktivite ve sağlığa olan etkileri ile fiziksel aktivite ve sağlık konularını öğrenmek yaş gruplarına göre fiziksel aktiviteye yararlarını tartışabilecektir.

25K017 Fonksiyonel Antrenman  (2-0) 2 AKTS-3

Vücudun işlevsellik kazanmasını amaçlayan hareketlerden oluşan antrenmanları organize

etmeyi ve içeriklerini öğrenir. Aynı anda birçok kas grubunu çalıştırarak tüm vücudu

kuvvetlendiren hareketlerle kuvvet, esneklik, mobilizasyon, koordinasyon, kardiyo respiratuar

gelişmenin sağlanacağı uygulamaları bilir.

25K018 Geleneksel Türk Sporları (2-0) 2 AKTS-3

Geleneksel Türk Sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyo-kültürel durumu ile günümüzdeki durumunun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel sporların (güreş,cirit, binicilik, kızak vb) uygulanması, organizasyon ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olur

25K019  Gönüllülük Çalışmaları: Çevre ve Tabiat Koruma (20)2AKTS3

25K020  Gönüllülük Çalışmaları: Sosyal Yardımlaşma (20)2AKTS3

Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak

üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb.

problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli

konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve

gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel,

ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda

engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü

ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden

hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve

sonuçlarını sağlamaktır.

25K021 Grup Dinamiği ve Liderlik (20)2AKTS3

Grup ile ilgili kuramlar, Sporda grup ve grup dinamiği, Grup nasıl takım haline gelir, grup- birey etkileşimi, grup sargınlığı grubun büyüklüğü ve bütünlüğü, grup üyelerinin rol ve etkileşimleri, sporda liderlik, liderlik kuramları ve etkili liderlik konuları bilinir.

25K022 İnsan Hakları (2 0) 2 AKTS 3

İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel

kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslararası

alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslararası düzeyde insan haklarının nasıl

korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.

25K023 İşaret Dili Eğitimi (20)2AKTS3

İşiten bireylerin, zaman ve mekan sınırlılıklarını aşarak uzaktan eğitimle, ülkemizdeki işitme

engellilerin iletişim aracı olan Türk İşaret Dilinin alfabesini, temel işaretlerini, söz varlığını,

söz dizimi ve dil bilgisi özelliklerini ayırt edebilmelerini ve işitme engelli bireylerle temel

düzeyde iletişim kurabilmelerine yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

25K024  Kadın ve Egzersiz (20)2AKTS3

Kadınları spora katılımı sosyolojik. Psikolojik performans ve sağlık yönünden değerlendirilmesi, Kadın ve erke sporcular arasındaki temel fizyolojik sağlık ve soysa kültürel farklılıklarını ortaya koyar.

25K025  Karşılaştırmalı Antrenör Eğitim ve Programları (20)2AKTS3

Karşılaştırmalı antrenör eğitimine giriş, Türk spor sisteminin yapılandırılması ve bazı ülkelerle karşılaştırılması, Hükümet programları ve antrenör eğitimi, Kalkınma planları ve antrenör eğitimi, antrenörün tanımı önemi ve antrenörlük mesleği, Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığınca uygulanan antrenör eğitim programları, Türkiye ve Dünya’da spor yöneticilerinin yetiştirilmesi, Türkiye’de spor eğitimine ilişkin politikalar beden eğitimi öğretmeninin yetiştirilmesi, Amerika Birleşik Devletlerinde spor ve yapılanması, Amerika Birleşik Devletleri ile Türkiye’de uygulanan antrenör eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Uluslararası voleybol federasyonu ile Türkiye voleybol federasyonunun karşılaştırılması.

25K026  Kişiler ve Örgütler Arası İletişim (20)2AKTS3

Ders, iletişim ve kişilerarası iletişim kavramını, sözlü-sözsüz iletişim, tutum, algı, kültür ve

iletişim arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır. İletişim etkinliği içinde kişilerarası iletişim çok

önemli bir başlığı oluşturmaktadır. Kişilerarası iletişim kavramı, ilgili kuramsal ve kavramsal

çerçeve ile ders akışı içinde tartışılmaktadır.

25K027  Menajerlik (20)2AKTS3

Spor kulüplerinin işleyişinin ve menajerlikle olan ilişkilerinin kavranmasını sağlamak.

Menajerlerin kulüpler için önemini anlatmak. Spor kulüplerinin ve spor menajerliğinin nasıl

işlediğini bilir. Sporcu ve sanatcıların menajerlere bakış açıları nasıl olduğunu kavrar.

Federasyonların kulüplere ve menajerlere bakış açılarını görmek. Menajerlik sisteminin

gelişmesinde Üniversitelerin katkıları neler olmalıdır. Öğrenciler bu dersin sonunda, spor

kulüpleri ve spor menajerliği hakkında aldıkları teorik bilgileri, uygulama bilgi ve becerisine

sahip olmalarını sağlar.

25K028 Motivasyon Teknikleri ve Hedef Belirleme (20)2AKTS3

Her takımın hedeflerini başarılılarına katkıda bulunan bir operasyonel planı olmalıdır. Bu ders öğrencilere bunu özgüvenli biçimde gerçekleştirebilmek için yöntemler, araçlar ve teknikler verecektir. Aynı zamanda bu ders sporcuların motivasyonlarında etkili olan faktörleri anlama fırsatı sağlayacak ve müsabakalarda motivasyonu inşa etmek ve dizginlemek için araçlar sağlayacaktır.

25K029  Özel Gruplar için Egzersiz (20)2AKTS3

Özel grupları, Kronik hastalıklarda uygulanan egzersiz ve sporları, Engellilerde uygulanan egzersiz ve sporları, Çocuklarda uygulanan egzersiz ve sporlar, Kadınlarda uygulanan egzersiz ve sporları, Erkeklerde uygulanan egzersiz ve sporları, Yaşlılarda uygulanan egzersiz ve sporları bilir.

25K030  Özel Kurum ve Kuruluşlarda Spor Yönetimi (20)2AKTS3

Spor terminolojisi verilir. Özel kurum ve kuruluşlar için bilinmesi gereken yönetmelikler ve

talimatnameler incelenir. Öğrencilerin dönem sonunda spor branşlarına ait önemli terimleri

bilmeleri ve kullanmaları beklenir. Özel spor salonlarını yönetebilmek için denetlemeler,

yönetmelikler ve talimatnameler incelenerek, bu tip kurum ve kuruluşlar işletilirken dikkat

edilecek noktalar belirlenir.

25K031  Rekreasyon Liderliği (20)2AKTS3

Liderlik ve liderlikle ilgili temel kavramlar, liderliğin oluşumu, liderlik kuramları, liderlik

stilleri ile ilgili bilgiler anlatılacaktır ve tartışılacaktır. Rekreasyonel aktiviteleri yönlendirme

becerileri, liderlik teori ve tekniklerinin rekreasyon ortamında uygulanması, liderlik stilleri,

liderliğin özellikleri, lider ve yönetici arasındaki farklar ve grup dinamiğinin oluşturulmasında

lider fonksiyonunun ve öneminin öğrenilmesidir.

25K032  Risk ve Kriz Yönetimi (20)2AKTS3

Bu ders kapsamında Risk ve Kriz Yönetimi Temel Tanımlamaları, Afet Yönetimini, Kriz Yönetimini, Afetlerde Risk ve Kriz Yönetimi ile İlgili Yasal Düzenlemeleri, Afetlerde Risk Yönetimini, Afetlerde Risk ve Kriz Yönetiminde Kurumsal ve Örgütsel Organizasyonları, Doğu Ülkelerinde Risk ve Kriz Yönetimi Örneklerini, Batı Ülkelerinde Risk ve Kriz Yönetimi  Örneklerini inceler.

25K033  Sosyal Hak ve Sorumluluklar (20)2AKTS3

Her vatandaş gibi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin de, toplumsal düzeni sağlayan hukuk normlarıyla yurttaş olarak ve birey olarak kişisel durumunun nasıl belirlenmiş olduğunu anlaşılır hale getirmektir.

25K034  Spor Acenteleri ve Yönetimi (20)2AKTS3

Spor sahaları ile bu sahalarda, spor uygulamalarında kullanılan araç gereç ve spor malzeme bilgilerinin öğretilmesini içermektedir. Spor sahalarının boyutları ile bu sahalardaki diğer spor donatılarının yapımı, bakımı, kullanılması ve korunması ile ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak kazandırılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca; spor saha, malzeme, ve diğer spor donatılarına ait teori, kavram, ilke ve yöntemlerin öğretilmesi de diğer amacını oluşturmaktadır.

25K036  Spor Endüstrisi (20)2AKTS3

Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamanın temel ilkeleri, spor ürünlerinin tanıtımı ve

spor ürünleriyle tüketici arasındaki ilişki, reklam ve sponsorluk, stratejik pazarlama. Stratejik

pazarlama konularında teşvik etmek, ne olup bittiğini açıklayan pazarlama temel ilkeleri, spor

pazarlaması, spor ürünleri, tanıtmak ve tüketici ürünleri yerini, spor, reklam ve sponsorluk

arasındaki ilişkiyi tartışmak için, pazarlama ile ilgili temel kavramları öğretmek.

25K037  Spor Gazeteciliği (20)2AKTS3

Öğrenciler spor iş tanımını ve çeşitli eğlence segmentlerinde iş prensiplerini örneğin habercilik, gazete, dergi, internet yayıncılığı, televizyon birimleri ve spor merkezli ve radyo, video gazeteciliği tema ve spor ile ilgili tanımları öğreneceklerdir.

25K038  Spor Haberciliği (20)2AKTS3

Spor-medya ilişkisi, spor haberciliğinin tarihçesi, Spor basınında çalışanların özellikleri ve örgütlenme, Spor basınında haber değerleri, Spor haberi yazma süreci ve popüler kültür ve spor haberciliği konularında bilgi sahibi olma ve uygulama yapacaktır.

25K039  Spor Hukuku (20)2AKTS3

Hukukla ilgili temel kavramlar, Anayasa hukuku, spor hukukunun kaynakları, spor hukukunun uygulama alanları ve güncel sorunlar. Hukukla ilgili temel kavramları, spor hukukunun

25K040  Spor Kültür ve Felsefesi (20)2AKTS3

Felsefenin temel kavramları ve ilgi kurduğu alan ve konular, felsefenin tarihsel gelişimi, felsefenin sporla ilişkisi, insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, spor ve estetik, spor ve etik, sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, spor kültür ve uygarlık, olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, tarih öncesi çağlardan günümüze beden eğitimi ve spor felsefesi, olimpizm düşüncesi ve olimpik hareketin karşılaştığı sorunlar. Spor felsefesinin ana hatlarını incelemek, sporu, oyunu ve eski medeniyetlerdeki yerini tartışmak, olimpiyat oyunlarının kronolojik sırayla yapısal gelişmelerini ve yaşanan sorunlarını analiz etmektir.

25K041  Spor Örgütleri Yapısı (20)2AKTS3

Bu ders spor yönetimi konusunu, teorileri ve uygulamalarının spor örgütlerinin temel yönetim ilkeleri ve süreçleri içerisindeki uygulamalarıyla inceleyecektir. Görevler, roller, beceriler ve yetkinlikleri açısından yöneticilerin karar verme, planlama, örgütleme ve liderlik süreçlerinin özel ve tüzel ve kar amacı gütmeyen spor sektörlerinde incelemelerle öğrencilere spor örgüt planlamasının detaylarının işlenmesi hedeflenmektedir.

25K042  Spor Sektöründe Grafik ve Yayıncılık (20)2AKTS3

Grafik ve yayıncılığın temel kavramları, bu temel kavramları spor endüstrisi ile ilişkileri, Spor iletişimi açısından medya ve yayın kollarında kullanacağı araçlar ve spor sektöründe uygulanan grafik ve yayıncılık prensipleri ve uygulama örneklerini inceler.

25K043 Spor Turizmi (2 0) 2 AKTS 3

Turizm, Spor Turizmi ve Diğer Turizm çeşitleri gibi konuları, Turizme bağlı olarak spor turizminin ülke tanıtımına ve ekonomisine faydalarını analiz edebilmeyi, Farkındalık yaratmak, kendini ön plana çıkarmak gibi yetiler kazanma ve spor ve medya biliminin spordaki önemini kavrar.

25K044 Spor Yönetiminde Çağdaş Gelişmeler (2 0) 2 AKTS 3

Yönetimde ve örgütlerde yapılan son gelişmeler (Vizyon gelişimi, çevre-örgüt ilişkisi, iletişim, toplam kalite yönetimi, çatışma, problem çözme, stratejik planlama), teorik ve araştırmalar.

25K045 Sporda Beceri Öğrenimi                                                             (2 0) 2 AKTS 3

Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Beceri ve Beceri Türleri, Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları, Feedback ve Performanstaki Önemi, Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Mekanizması, Hız ve Doğruluk, Motor Kontrol ve Motor Programlar, Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, Beceri Öğreniminde Motivasyon, Genel Tekrar konuları işlenecektir.

25K046 Sporda Ergonomi                                                                        (2 0) 2 AKTS 3

Ders kapsamında Ergonomi Kavramı, Mühendislik İş Sağlığı ve Güvenliğinin Çalışma Koşulları ile İlişkisi Açısından Ergonomi, Sanayi, Hizmetler ve Tarım vd. Sektörlerde Çalışma Alanı ve Risk Oluşturabilen Faktörlerin İncelenmesini yapar.

25K047 Sporda İlk ve Acil Yardım                                                         (2 0) 2 AKTS 3

Sağlık bilgisi ile ilgili tanım ve kavramlar, sağlık uygulamaları ile ilgili güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, solunum ve dolaşım problemleri, kanamalar, şok durumları, iskelet, kas ve omurga yaralanmaları ve suda can kurtarma konularını kapsamaktadır.

25K048 Sporda Örnek Olay Analizi                                                        (2 0) 2 AKTS 3

Spor Yöneticiliği meslek alanına ilişkin kurum ve kuruluşlarda; karşılaşılabilecek sorunları, yönetim, işveren, müşteri ve/veya hizmet alan kişiler açısından çok yönlü değerlendirmeye dönük örnek olayların incelenmesi

25K049 Sporda Sosyal Güvenlik                                                            (2 0) 2 AKTS 3

Bu dersin sonunda öğrenciler; İş hukuku hakkında genel bilgileri öğrenir. İş Sözleşmesi yapar. Sözleşmeyi sona erdirme ve kıdem tazminatı hakkında bilgi sahibi olur. Toplu İş Sözleşmesi ve Sendikalar hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal güvenlik sistemini öğrenir. Sigortalıları ve İsteğe Bağlı Sigortalılığı öğrenir. Tek başına sigorta beyanında bulunabilir. Kısa ve Uzun vadeli sigorta kollarını öğrenir. Sigorta Primleri ve İşsizlik Sigortasında nasıl yararlanabileceğini öğrenir. Kamu Görevlilerine İlişkin Hükümleri öğrenir. Genel Sağlık Sigortasını öğrenir.

25K050 Sporda Sponsorluk                                                                    (2 0) 2 AKTS 3

Sponsorluk kavramı, sponsorluğu tarihsel gelişimi, sponsorluk amaçları ve alanları, sponsorluk planlanması, sponsorluk dosyası hazırlama, sponsorluğun yasal boyutu, çeşitli etkinliklerde sponsorluk konuları literatür kapsamında işlenmektedir.

25K051 Sporda Stratejik Yönetim                                                          (2 0) 2 AKTS 3

Küreselleşme ve Değişim Stratejik Yönetime Giriş Stratejik Yönetim Süreci Stratejik Planlama Genel Çevre Analizi İşletme Analizi, FÜTZ Analizi Misyon, Vizyon ve Stratejilerin Belirlenmesi, Temel Stratejiler Kurumsal Stratejiler Rekabet Stratejileri, stratejik yönetim konularının sağlam temelli bilgiler olarak verilmesidir. Ayrıca bu ders çağdaş örgütlerde stratejik yönetim fonksiyonlarının ve uygulamalarının geniş kapsamlı bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır.

25K052 Sporda Toplam Kalite Yönetimi                                                (2 0) 2 AKTS 3

Sporda toplam kalite yönetimi tanım ve kavramlar, Toplam kalite yönetimi neden farklıdır? Hizmet kavramı, Hizmet kalitesi, Müşteri odaklılık, Toplam kalite yönetiminde kullanılan araç ve teknikler, Benchmarking kıyaslama, İso 9001 Kalite yönetim sistemi, Toplam kalite yönetiminin kamuda uygulanabilirliği, Spor ve kalite ilişkisi ve Spor hizmetlerinde toplam kalite yönetimidir.

25K053 Terapatik Rekreasyon                                                                (2 0) 2 AKTS 3

Bu ders, rekreasyonel terapi hizmetlerinde yer alan tarih, felsefe, kavramlar, roller ve işlevleri inceleyecektir. Konular, hizmet sunum modelleri, etik, uygulama standartları, sertifikalandırma, klinik uygulamanın çeşitli tedavi ortamlarında kullanımı, işbirlikçi disiplinler arası uygulama ve terapötik ilişkilere ve uygulayıcı/müşteri etkileşimlerine özgü profesyonel davranışları içerecektir.

25K054 Topluma Hizmet Uygulamaları                                                 (2 0) 2 AKTS 3

Öğretmen adaylarına, toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırma ve uygulama esnasında işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir ders özelliği taşımaktadır.

25K055 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği                                                        (2 0) 2 AKTS 3

Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar: Liberal Yaklaşım, Marksist Yaklaşım ve Post Modernist Yaklaşım Feminist Yaklaşımlar: Eşitlikçi Feminizm Sosyalist Feminizm Radikal Feminizm Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü: Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları: Çalışma Yaşamındaki Eşitlik Politikaları Eğitimde Ve Ailede Eşitlik Politikaları Siyasette Eşitlik Politikaları Değerlendirme konularında bilgi sahibi olur.

25K056 Türk Spor Tarihi                                                                        (2 0) 2 AKTS 3

İlk, orta ve yeni çağlarda sporu bilme, İlk, orta ve yeni çağlarda sporu analiz edebilme, Dünya sporunun tarihsel gelişimini ifade edebilme ve Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilme görevlerini yerine getirecektir.

25K057 Uluslararası Spor Organizasyonları                                         (2 0) 2 AKTS 3

Uluslararası spor örgütlerinin tanımı, gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği; sporda estetik, etik, hareket ve oyun felsefesi, olimpizm ve modern olimpiyat oyunları ile uluslararası spor organizasyonları hakkında bilgi sahibi olmalarını, olimpizm felsefesini anlayabilmelerini içerir.

25K058 Üniversite Yaşamına Uyum                                                       (2 0) 2 AKTS 3

Yeni kayıtla gelen öğrencilerin, mensubu olacakları üniversitelerini, eğitim ve öğrenim görecekleri fakülte veya bölümlerini yakından tanıyarak öğrenim yaşamlarına daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olmak, kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlayarak İstanbul Esenyurt Üniversiteli olmanın haklı coşkusunu yaşamalarını sağlamak amacı ile planlanmıştır.

25K059 Yerel Yönetimler ve Spor                                                           (2 0) 2 AKTS 3

Türkiye’deki belediyeler, il özel idareleri, köyler ve yerel yönetim birlik kavramlarının açıklanması, gelişimi, modelleri; yerel yönetimlerin merkezi yönetimle ilişkileri ve denetimi, yetki ve görev paylaşımları, mali yapıları; yerel yönetimler mevzuatındaki gelişmeler ile yerel yönetimlerin sportif görevleri.

25K060 Yönetim ve Spor Politikaları                                                      (2 0) 2 AKTS 3

Cumhuriyet dönemi boyunca sporda izlenen politikalarda kronolojik yaklaşımlar, kalkınma planları, spor şuralar, hükümet programları ve siyasi partilerin programlarında yer alan spor politikaları ve yaklaşımları bilgisi edinmek.

Bu içerik 15/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.

İstanbul Esenyurt Üniversitesi BİZE ULAŞIN