1. YARIYIL |
|||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||||||
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||||||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede öğrencilerimiz; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||||||||
2075G1003 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme. |
|||||||||||
1121G1001 |
Bilgisayar Destekli Tasarım I |
2 |
2 |
3 |
5 |
||||||
Bu derste Grafik Tasarımın en temel vektörel çizin programı olan Adobe Illustrator programının nasıl kullanılması gerektiği gibi konular verilmektedir. Adobe Illustrator programı ile vektör tabanlı tasarım materyalleri hazırlayarak etkili tasarımlar oluşturmayı içermektedir |
|||||||||||
1121G1002 |
Temel Tasarım |
1 |
2 |
2 |
5 |
||||||
Bu derste görsel tasarımın temel ögeleri olan nokta, çizgi, şekil, biçim ve doku kavramlarını anlatmayı amaçlamaktadır. Açık-koyu lekeler, ışık-gölgenin tasarımdaki yeri ve önemini öğreterek yaratıcı grafik tasarım formları oluşturmayı hedeflemektedir. |
|||||||||||
1121G1003 |
Temel Bilgi Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||
Bilgisayarın tarihçesi, Bilgisayar Teknolojilerinin Gelişimi, Donanım birimleri, Donanım birimlerinin yaptıkları görevler, Donanım birimlerinin özellikleri, Veri, Veri Dönüşümleri, Sayı Sistemleri, İnternet Teknolojileri, İş hayatında teknoloji, Teknoloji çağının problemleri, MS Office Word programının kullanımı, MS Office Excel programının kullanımı, MS Office Power Point programının kullanımı. |
|||||||||||
1121G1004 |
Temel Programlama |
2 |
2 |
3 |
5 |
||||||
Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi; algoritma tasarlama teknikleri; akış diyagramları ve çalışma yöntemleri; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilmesi; çalışma zamanı ve kompleksite kavramları, sıralama algoritmaları, özyineleme ve ikili ağaç gösterimleri, indirgeme bağlantıları, veri yapılarında ikili arama teknikleri, matrisler ve matrisler üzerine işlemler; giriş/çıkış kavramları; temel veri tipleri; sabit ve değişkenler; operatörler ve işlem öncelikleri; Programlama dillerinde temel kavramlar: Atom, nesne, ifade, deyim, bildirim, tanımlama, sabit kavramları ve uygulamaları. Sayı sistemleri, fonksiyonlar, başlık dosyalarının kullanımı. Faaliyet alanı ve ömür; karar yapıları, döngüler; fonksiyon kullanımı, problem çözümünde farklı algoritmaların uygulanabilirliği; arama ve sıralama algoritmaları, problem çözme ve algoritma tasarlamaya yönelik örnek uygulamalar; blok ve metin tabanlı programlama ortamları. |
|||||||||||
1121G1005 |
Dijital İmaj Tasarımı |
1 |
2 |
2 |
5 |
||||||
Bu derste günümüzün imaj türü olan dijital imajın temel kavramları, kullanım alanları, işlevi ve en temel imaj üretim programı olan Adobe Photoshop programının etkili şekilde nasıl kullanılması gerektiğini içermektedir |
|||||||||||
2. YARIYIL |
||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade edilmesi anlatılmaktadır. |
||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
||||||
1121B1001 |
Bilgisayar Destekli Tasarım II |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
Bilgisayar Destekli Tasarım II dersinde, daha önceki dönemde öğrenilen Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını etkili kullanarak; verilen briefe uygun şekilde 360 derece bir reklam kampanyası planlamak, görsel materyallerini oluşturmak ve dijital platformlar için uygun görsel çözümlemeler tasarlamayı içermektedir. |
||||||
1121B1002 |
Grafik Animasyon |
1 |
2 |
2 |
6 |
|
Bu ders, öğrencilerin hareketli grafik tasarım programı olan Adobe After Effects kullanarak yaratıcı animasyon ürünleri tasarlayabilmelerini sağlamak için teknik, estetik bilgi ve beceri oluşturmayı hedeflemektedir. |
||||||
1121B1003 |
3B Modelleme ve Doku Kaplama I |
1 |
2 |
2 |
4 |
|
Özgür ve açık kaynak kodlu bir üç boyutlu modelleme ve canlandırma uygulaması olan Blender programının modelleme, UV haritası, sculpt, doku oluşturma araçlarının örneklerle kullanımını ve 3 boyutlu objeler oluşturmayı kapsar. |
||||||
1121B1004 |
Yazı ve Tipografi |
1 |
2 |
2 |
4 |
|
Tipografinin tarihsel gelişimi, yazının doğuşu ve ilk alfabeler, Latin alfabesinin baskının bulunuşuna kadar olan gelişimi, baskının ve baskı yazıların gelişimi, tipografiyle ilgili temel terimleri anlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca harfin anatomisiyle ilgili terimler, projeler verilmesi ve projeler doğrultusunda tipografiye giriş uygulamaları kapsamaktadır. |
||||||
1121B1005 |
2B Animasyon Sanatı |
1 |
2 |
2 |
4 |
|
Bu derste animasyon çeşitleri ve bu çeşitlerden biri olan 2 boyutlu animasyon türü ile tasarımlar oluşturmayı amaçlamaktadır. |
||||||
3. YARIYIL |
||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||
1121G2001 |
Bilgisayar Destekli Animasyon I |
2 |
2 |
3 |
5 |
|||
Blender programının animasyon araçlarının öğretilmesi, animasyonun temel 12 prensibinin anlatılması, 3 boyutlu ortamda iskelet sistemi giydirilmiş bir karaktere poz girme ve kontrol sistemini öğretimi, ana kare ve ara kare oluşturma, basit yürüme, koşma, zıplama, ağırlık kaldırma, genel graph editor kullanımı ve yapılan animasyonun render alınmasını içermektedir. |
||||||||
1121G2002 |
Oyun Tasarımı |
2 |
2 |
3 |
5 |
|||
Oyun kavramı, dijital oyun kavramı, dijital oyun tasarımında temel kavramlar, dijital oyun tasarımcısının rolü, dijital oyuncuların profili, oyun türleri ve oyunlarda fikir yaratım süreci, dijital oyunun tarihsel seyri, Dünya’da ve Türkiye’de oyun tarihi, kültürel bir aktivite olarak oyun, oyun endüstrisi, e-spor endüstrisi, dijital oyun sektöründe iş kolları konuları, fikrin oyuna dönüştürülmesi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
||||||||
1121G2003 |
Mobil Arayüz ve Web Tasarımı |
1 |
2 |
2 |
6 |
|||
Figma programı ile güncel mobil cihazlara yönelik ilke ve kuramları öğrenerek, ilgili cihazlara yönelik web sayfası ve mobil uygulamalara ait arayüz grafik ve görselleştirmelerini başarılı bir şekilde yapım yöntemlerini uygulamalı olarak öğreneceği projeler içermektedir. |
||||||||
1121G2004 |
Web Teknolojileri |
1 |
2 |
2 |
6 |
|||
Ders kapsamında HTML, CSS, JavaScript konular anlatılacak ve örnek uygulamalar yapılacaktır. |
||||||||
1121G2005 |
3B Modelleme ve Doku Kaplama II |
1 |
2 |
2 |
4 |
|||
Blender programının modelleme, UV haritası, sculpt, doku oluşturma araçlarının örneklerle kullanımını ve 3 boyutlu objeler oluşturmayı kapsar. |
||||||||
1121G2006 |
Temel Fotoğraf |
1 |
2 |
2 |
4 |
|||
Fotoğraf makinesi kullanımı, diyafram, enstantane ve ISO bilgisi ile ışık, kompozisyon kuralları ve fotoğraf çekim teknikleri anlatılacaktır. Ayrıca anlatılan bilgilerin pekiştirilmesi için iç ve dış mekânda fotoğraf çekimleri gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
||||||||
1121G2007 |
Stop-Motion ve Animasyon Sanatı |
1 |
2 |
2 |
4 |
|||
Animasyonun temelini oluşturan Stop-Motion animasyon türünün senaryo aşaması, üretim ve render aşamalarının öğrenilmesi; bu bilgiler doğrultusun sanat ve tasarım alanında disiplinlerarası çalışabilme becerisi edinerek stop-motion animasyon tekniği ile kısa metrajlı stop-motion film çekimleri yapılması hedeflenmektedir. |
||||||||
4. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1121B2001 |
Bilgisayar Destekli Animasyon II |
2 |
2 |
3 |
6 |
Blender programında ileri seviye animasyon tekniklerinin öğrenilmesiyle beraber 2 boyutlu çizgi film yapımı ve render aşamalarının öğrenilmesini içermektedir. |
|||||
1121B2002 |
Görsel Efekt Tasarımı |
2 |
2 |
3 |
5 |
Adobe After Effects programının ileri düzey araçlarının kullanılması ve bu araçlarla video formatlarının sekans halinde çalışma sistemini, hareketli görüntü üzerine yağmur efekti, yazı efekti vb gibi görsel efeklerin verilmesi ve tasarlanmasını kapsamaktadır. |
|||||
1121B2003 |
3 Boyutlu Tasarım |
2 |
2 |
3 |
6 |
Autodesk Maya veya Blender programlarının araçlarının kullanımı, box modeling tekniği, katı yüzey modelleme, organik modelleme, organik topoloji örmeyi, uv haritası oluşturmayı, materyal ve ışık düzenini, sculpt araçlarının kullanımını, insan toru, kolu, bacağı ve yüzünü ayrı ayrı olarak modellemeyi kapsamaktadır. |
|||||
1121B2004 |
Mesleki Proje |
3 |
0 |
3 |
5 |
Bu ders; program alanında proje hazırlamak için temel bir giriş sağlamaktadır. Projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje hazırlama esasları, konu seçimi süreci, proje hazırlama süreci, proje yönetimi, proje planlaması ve planlama aşamaları, kapsam, bütçe ve zaman planlaması, örnek projelerin incelenmesi gibi konuları içermektedir. |
|||||
1121B2005 |
3 Boyutlu Renk, Işık ve Render |
1 |
2 |
2 |
4 |
3 Boyutlu Işık ve Renk dersinde, temel fotoğrafçılık bilgilerinin yanında, V-Ray render motoru kullanarak; doku, materyal, nesnelerin fiziksel özellikleri, ışıklandırma ve render alma konuları işlenmektedir. |
|||||
1121B2006 |
Video Kurgu |
1 |
2 |
2 |
4 |
Bu ders, öğrencileri dijital prodüksiyon ve kurgu teknikleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler kurgu teknikleri ve dijital prodüksiyonda Adobe Premiere Pro programını kullanarak öğrendikleri kuramsal ve teknik bilgileri kullanarak proje üretmeleri hedeflenmektedir. |
|||||
1121B2007 |
Grafik Tasarımda İmge |
1 |
2 |
2 |
4 |
Grafik tasarım ilkelerinin göz önünde bulundurarak, verilen briefe uygun şekilde imgeler kullanarak 360 derece bir reklam kampanyası planlamak, görsel materyalleri tasarlamak ve dijital platformlar için uygun görsel çözümlemeler tasarlamayı içermektedir. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.