1. YARIYIL |
|||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||||||
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||||||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||||||||
2075G1005 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme anlatılmaktadır. |
|||||||||||
|
Bilgi ve İletişim Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Bu ders ile öğrencilerin Bilgi ve iletişim Teknolojilerini temel düzeyde öğrenmelerinin yanı sıra Office programlarını kullanarak dosya oluşturma ve düzenleme, hesaplama tabloları oluşturma ve düzenleme, sunum hazırlama ve düzenleme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
|
Matematik |
2 |
0 |
2 |
5 |
||||||
Öğrencinin gerekli ve yeterli matematik alt yapısını oluşturarak matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak. |
|||||||||||
|
Doğru Akım Devre Analizi |
1 |
2 |
2 |
6 |
||||||
Bu dersin ana amacı, elektronik ölçü aletleri ve cihazlarının tanıtılması, devre analizinde temel kavramlar (akım, gerilim, direnç, bobin, kondansatör ve yarı iletken elemanlar), elektriksel semboller ve birimler, Ohm Kanunu, Kirşof’un akım ve gerilim kanunları, seri-paralel devre çözümleri, devre analiz yöntemleri (düğüm gerilim, kaynak dönüşümleri, çevre akım, süperpozisyon yöntemleri, Thevenin ve Norton teoremleri, maksimum güç transferi yöntemi), doğru akımda kondansatörlü ve bobinli devreler hakkında bilgi vermektedir. |
|||||||||||
|
Elektrik Tesisat Tekniği |
1 |
2 |
2 |
6 |
||||||
Zayıf akım, aydınlatma ve kuvvetli akım tesisat devrelerini uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
|
Temel Elektronik |
1 |
2 |
2 |
5 |
||||||
Yarıiletken malzemelerin temel özelliklerini izah etmek, yarıiletken malzeme çeşitleri arasındaki ilişkileri incelemek, yarıiletken devre elemanların iletim durumunu ve koşullarını göstermek, diyot ve transistörlü devrelerin DC analizini öğretmek, elektronik benzetim programlarının kullanılmasını göstermektir. |
|||||||||||
2. YARIYIL |
|||||||||||
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
|||||||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
|||||||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||||
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, belli güncel konular üzerinde tartışma, sunuş yapma ve konuşma hazırlama, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirir. |
|||||||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||
Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
|||||||||||
|
Alternatif Akım Devre Analizi |
1 |
2 |
2 |
6 |
||||||
Bu derste; alternatif akımda devre çözümü ve hesaplamalar yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
|
Bilgisayar Destekli Tasarım |
1 |
2 |
2 |
6 |
||||||
Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
|||||||||||
|
Algoritma ve Programlama Giriş |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Bu ders ile öğrencinin, algoritmalar ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
|
Arıza Analizi |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Günümüzün bakım felsefesini açıklar. Topyekûn verimli bakım ve güvenilirlik destekli bakım, proaktif bakım, kestirimci bakım. Periyodik bakımın nerelerde uygulanmasının doğru olacağının kavranması.Arıza bulmada uygun cihaz ve aletleri kullanır. Avometreyi ve Meger kullanımını bilir manevra işlemlerini yapar. Arıza bulma ve gidermede kullanılan akış diyagramlarının hazırlanması Elektrik şebekelerinde aşırı yük ve kısa devrelerin sebep olduğu arızaların giderilmesini manevra sırasına uyarak yapar. Bakım ve onarımı yapılan makine, cihaz veya tesisi tekrar servise almadan önce gerekli ölçme ve testlerin yapımı |
|||||||||||
|
Aydınlatma Tekniği |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Aydınlatmanın amacı, Algı, ışık ve görme olayı, ışığın tanımı. Ulusal ve uluslararası standartlar. Aydınlatmada temel parametreler, aydınlık düzeyinin ölçümü, aydınlatma türleri. Işık kaynakları ve balastlar I (Lambaların çalışma prensipleri ve karakteristikleri). Işık kaynakları ve balastlar II (Yüksek basınçlı cıva buharlı lambalar, alçak ve yüksek basınçlı sodyum buharlı lambalar). Yarı iletken aydınlatma (Led teknolojisi [çeşitleri, sürücüler, modüller], Led uygulama sahaları, uygulama aşamaları). Aydınlatma armatürleri, Aydınlatma uygulamaları. Aydınlatma tasarımındaki aşamalar, konsept aydınlatma tasarımları ve enerji verimliliği Bilgisayar tabanlı hesaplamalar. Aydınlatma kontrol sistemleri. Özel aydınlatma alanları. |
|||||||||||
3. YARIYIL |
|||||||||||
|
Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Elektrik/Elektronik devre tasarımı ile ilgili program paketlerinin genel yapısı, Yazılım, Programın yüklenmesi, programın özellikleri, Tasarım ekranı, Simülasyon ve Analizleri. |
|||||||||||
|
Elektrik Enerji Santralleri |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||||
Elektrik enerjisi elde edilme yöntemleri, Termik santrallar, Nükleer santraller, Hidroelektrik santraller, Yenilenebilir Enerji santralleri, Enerji Santrallerinde oluşan arızalar, koruma rölelerini seçmek ve montajını yapmak. |
|||||||||||
|
Güç Elektroniği |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Öğrencilere güç elektroniğinin temel prensipleri ve güç elektroniği temel elemanları hakkında bilgi verilmesidir. Snubber devre tasarımı, sürme devreleri, AC kıyıcı devreleri, tek fazlı ve üç fazlı kontrollü/kontrolsüz doğrultucu devrelerin değişik yük koşullarında çalışması, DC kıyıcı devreleri konularında temel bilgilerin aktarılmasıdır. Ayrıca tek fazlı inverterler ve inverter analizi ve frekans/gerilim kontrolü için metotlar öğretilerek öğrencinin teknik ve mesleki anlamda kendini gelişmesini sağlamaktır. Bunun yanında inverter için harmonik analizin yapılması ve modülasyon indeksi ile frekans oranının hesaplanabilmesinin anlatılmasıdır. Ayrıca öğrenciye ticari PWM üretimi öğretilerek ülkemizde ve dünyada gelişen mevcut teknolojileri takip etmesi sağlanacaktır. |
|||||||||||
|
Elektrik Enerjisi İletim ve Dağıtım |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||||
Yüksek gerilim şebekelerine ait malzemelerin tanıtılması, montajına ait işlemler için yeterliliklerin kazandırılması ile enerji nakil hatlarında genel bilgi edinilmesi ve enerji nakil hatlarında güvenli çalışmayı amaçlamaktadır. |
|||||||||||
|
Trafo ve Doğru Akım Makinaları |
1 |
2 |
2 |
5 |
||||||
İdeal bir transformatörde güç, transformatör üzerinden empedans dönüşümü, ideal transformatör içeren devrelerin analizi, transformatörlerin tam eşdeğer devresi, üç-faz transformatörlerin bağlantıları. DA makinelerinin temelleri çalışma ilkeleri, yapısını ve parçaları DA makinelerinde indüklenen gerilim ve moment hesabı DA makinelerinde güç akışı ve kayıplar DA motor tipleri DA jeneratör tipleri. |
|||||||||||
|
Elektromekanik Kumanda Sistemleri |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Bir ve üç fazlı asenkron motorlara yol verme yöntemleri. Elektromekanik kumanda, güç devreleri çizimi ve uygulamaları. |
|||||||||||
|
Hidrolik ve Pnömatik Sistemler |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Hidroliğin temel kuralları, Hidrolik elemanlar ve devreler, pnömatiğin temel kuralları ve pnömatik elemanlar ve devreler. |
|||||||||||
|
Mikrodenetleyiciler |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Assembly/C karşılaştırımı ve ilgili programlama örnekleri, Mikrodenetleyici geliştirme yazılım paketlerinin tanıtımı, 8051-C dili ile uygulama yazma ve çözümleme Endüstriyel uygulama projeleri, Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı, Proje geliştirme ve analiz çalışmaları. |
|||||||||||
|
Özel Tesisat |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Tehlikeli ve Rahat Çalışma Olanağı Vermeyen Ortamlar, Tarım, Hayvancılık ve Bahçecilik Uygulamaları, Şantiye Geçici Tesisatı, Yıldırım Çarpmasına Karşı Yapı ve Tesislerin Korunması, Katodik Korunma, Oto Elektriği, Güvenlik Sistemleri. |
|||||||||||
|
Pano Tasarım ve Montajı |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Öğrencilere pano tasarımı ve montajı konusunda temel bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin temel tek ve üç fazlı pano yapılarını inceleyerek pano bileşenleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanmasıdır. Öğrencilere fabrika veya atölyelerde karşılaşılacak ihtiyaçlara yönelik çeşitli bir ve üç fazlı panoların tasarımı ve montajı konusunda bilgi aktarılacaktır. Daha sonrasında öğrencilere çeşitli soru ve problem çözümleri yapılarak ders süresince öğrendiklerinin pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
|||||||||||
4. YARIYIL |
|||||||||||
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||||
Öğrencilere enerji kaynakları, çevre kirliliği, şehirleşme ve endüstrinin gelişmesine paralel olarak değişen günümüzün ihtiyaçlarını karşılayacak yapıya ulaşmak için çalışmaları devam etmekte olan güneş enerjisi, doğalgaz, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerjisine ait uygulamaları içeren bilgileri kazandırmanın yanında yenilenebilir enerji kaynaklarını ve bu kaynakların elektrik üretiminde kullanımının öğretilmesini amaçlar. |
|||||||||||
|
Asenkron ve Senkron Makinaları |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||||
Endüstride iş makinelerinde ve evlerde kullanılan asenkron motorların eşdeğer devresi, çalışma özelliği, yol verme yöntemleri, sargı yapıları, uygulamaları tanıtımı. |
|||||||||||
|
Mesleki Proje |
0 |
2 |
1 |
4 |
||||||
Bu ders; Elektrik alanında proje hazırlamak için temel bir giriş sağlamaktadır. Projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje hazırlama esasları, konu seçimi süreci, proje hazırlama süreci, proje yönetimi, proje planlaması ve planlama aşamaları, kapsam, bütçe ve zaman planlaması, örnek projelerin incelenmesi gibi konuları içermektedir. |
|||||||||||
|
Programlanabilir Denetleyiciler |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||||
Programlanabilir Lojik Kontrolcülerin çalışması ve programlanmasını temel kavramlar ile öğrenciye tanıtmaktır. Aynı zamanda birçok otomasyon kontrol uygulamaları için kontrol programları yazmak ve bu programları anlatarak öğrencinin öğrenmesini sağlamaktır. |
|||||||||||
|
Elektromanyetik Kumanda Sistemleri |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||||
Kumanda elemanları, koruma röleleri, üç fazlı asenkron motorları kesik ve sürekli çalıştırma, üç fazlı asenkron motorları iki farklı yerden (uzaktan) çalıştırma, üç fazlı asenkron motorlarda devir yönü değiştirme, üç fazlı asenkron motorlara dirençle yol verme, rotoru sargılı asenkron motorlara yol verme, üç fazlı asenkron motorlara reaktansla ve oto trafosuyla yol verme, üç fazlı asenkron motorlara yıldız üçgen yol verme, üç fazlı asenkron motorlarda frenleme, çift devirli motorlarda kumanda, bir fazlı asenkron motor kumanda devreleri, bir fazlı asenkron motorlarda devir yönü değiştirme, doğru akım motorlarının kontrolü. |
|||||||||||
|
Elektrik Motorları ve Sürücüler |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Bu derste, her türlü elektrik motorunun uçlarının bulunması, devreye bağlanması ve çalıştırılması işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
|
Elektrik İç Tesisler |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Temin edilmesi gereken 1/50 ölçekli mimari tatbikat projesinin özellikleri, çizilmesi gereken malzemelere ilişkin bilgiler ve uygulama, Elektrik iç tesisatının sınıflandırılması, bir binanın yapım aşamasında, elektrik iç tesisatının gerçekleştirilmesine yönelik çizimler, Anahtar ve priz çeşitleri ve çalışma esasları, tek hat ve açık şemalarının Yardımcı program ile çizimi, Elektrik iç tesisat malzemelerinin tanıtılması, Yardımcı program ile çizimi, Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği‘nin önemli maddeleri, Örnek bir elektrik iç tesisat projesinin Yardımcı program ile çizimi, Kuvvetli akım ve zayıf akım kolon şemalarının yardımcı program ile çizimi, Örnek bir elektrik iç tesisat projesinin Yardımcı program ile çizimi, Kuvvetli akım kolon şemasının çizimi, tablo yükleme cetvelinin hazırlanması ve yardımcı program ile projeye uygulanması, Örnek bir elektrik iç tesisat projesinin Yardımcı program ile çizimi, Sigorta seçimi, tel kesitinin seçimi, gerilim düşümü hesabının yapılması ve örnek projeye uygulanması, Örnek bir elektrik iç tesisat projesinin Yardımcı program ile çizimi, Gerilim düşümü problemleri ve örnek projenin hesabı ve Yardımcı program ile çizimi, Yangın algılama, alarm sistemi ve Güvenlik Sistemlerinin örnek projeye uyarlanması
|
|||||||||||
|
Özel Tasarımlı Motorlar |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||||
Step motorların yapısı ve çalıştırılması, Servo motorların yapısı ve çalıştırılması, bir fazlı yardımcı sargılı motorların yapısı ve çalıştırılması, üniversal motorların yapısı ve çalıştırılması, lineer motorların yapısı ve çalıştırılması, gölge kutuplu motorların yapısı ve çalıştırılması. |
|||||||||||
MYO ORTAK SEÇMELİ DERSLERİ
2. YARIYIL |
||||||||||||||||||||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||||||||||||||||||
1117B1005 |
Beden Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste etkin iletişim, beden dili ve unsurları, anlatım becerileri, jestler ve mimiklerin kullanımı, iletişim şifrelerinin çözümü, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilerek aktif iletişimci portföyünün oluşturulması konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. Öğrencilerin sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesi, iletişim unsur kavramlarının öğrenilerek uygulama kapsamında faaliyete geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||
2075B3001 |
Şehir ve Kültür |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Şehir ve kültür kavramlarını, şehir yaşamına ait kültürel öğeleri öğretmek; şehir ve kültür ilişkisi bağlamında İstanbul şehrini tarihi, mimarisi ile sanat ve edebiyat çerçevesinde tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu derste; şehir ve kültür, tanımlar ve kavramlar, geçmişten bugüne İstanbul’un tarihsel gelişimi, Osmanlı döneminde İstanbul, Cumhuriyet döneminde İstanbul, İstanbul’un nüfus ve demografik yapısı, göç olgusu ve İstanbul, kentsel dönüşüm ve İstanbul, İstanbul ve edebiyat, İstanbul’da manevi hayat ve kültürel Mekanlar, İstanbul’un lezzet haritası, İstanbul kentsel altyapısı, İstanbul’un tarihi, kültürel ve turistik özellikleri konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1117B1006 |
Gönüllülük Çalışmaları |
1 |
2 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Derste Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları, gönüllülük çalışmaları ve sivil toplum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejileri anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1110B1005 |
Bilişimde Güncel Konular |
1 |
2 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bilişim teknolojileri ve sistemlerindeki yeni gelişmelerin örnek olaylarla incelenmesi, organizasyonların bu sistemlerdeki değişime nasıl adapte olduklarının ve bu değişimlerin işletmelere ne tip faydalar sağladığının tartışılması amaçlanmaktadır. Derste işletmelerde kullanılan bilişim sistemleri, bilişim alanındaki yeni gelişmeler anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
2075B1005 |
İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, İSG uygulamalarının öğrenilmesi, İSG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, İSG’ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmayı amaçlar. Öğrenciler iş sağlığı ve güvenliğinin tarihi gelişimi, iş kazası ve meslek hastalıkları, iş güvenliği kavramı, iş güvenliği çalışmalarının iş gücü verimliliği açısından önemi, iş güvenliğinde temel unsurlar, tehlikelerin kaynakları, iş sağlığı kavramı, fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, İş Kanunu ve İş ağlığı ve Güvenliği Kanunu hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B1050 |
Fotoğrafçılık |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu ders; fotoğrafçılığın tarihçesinden başlayarak analog makinelerden günümüzde kullanılan dijital fotoğraf makinelerinin kullanımlarını, çekim tekniklerini, estetik bakış açısını ve doğru pozlamayı öğreterek, öğrencilerin fotoğraf sanatına profesyonel bakış açısıyla bakmalarını sağlamaktır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B1051 |
Etkili İletişim Becerileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler, ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B1052 |
Dijital Okuryazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin dijital dönüşüm sürecinin sosyal ve kültürel etkilerinin farkında olmasını, dijital teknolojileri ve doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasını amaçlamaktır. Öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B1053 |
İnsan Hakları |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslararası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslararası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2054 |
Medya Okuryazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste bireyin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlanır. Bu derste radyo, televizyon, video, sinema, gazete, dergi, İnternet gibi sözlü, yazılı ve yazılı olmayan, görsel tüm kitlesel iletişim kanallarında büyük çeşitlilik gösteren formatlarda yer alan mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme çalışmaları yapılarak öğrencilerin bu mesajlara eleştirel olarak bakmaları, algılamaları, yorumlamaları sağlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2055 |
Nezaket ve Protokol Kuralları |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek amaçlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2056 |
Dezavantajlı Gruplarla Yaşam |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olmak ve çalışma yaşamında insan onuruna yakışır koşullarda katılabilmeleri ve kendilerini gerçekleştirebilmeleri için çözüm yolları üretmek derste amaçlanır. Dezavantajlı grupları, bu grupların karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerileri anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2057 |
Sürdürülebilirlik ve Çevre Ekonomisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İktisadi faaliyetler sonucunda gerçekleşen çevre sorunlarını perspektifinde, sürdürülebilir bir çevre ve iktisadi büyüme için geliştirilen politika, araç, mevzuat ve düzenlemeleri değerlendirme yetkinliği kazandırmak amaçlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2058 |
Etkinlik Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Halkla ilişkiler bağlamında etkinlik yönetimini ele almak ve başarılı bir etkinlik düzenlemek gereken aşamaları detaylı olarak incelenir. Etkinlik yönetimi literatürdeki konuların yanı sıra uygulama örnekleri ile desteklenerek ele alınır. |
||||||||||||||||||||||||||||
3. YARIYIL |
||||||||||||||||||||||||||||
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||||||||||||||||||||||||
1110G2008 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojileri konularındaki temel bilgilerin verilmesi, öğrencilerin bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, işletim sistemi, kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunu hazırlama programlarının temel ve orta düzeyde kullanımının öğretilmesi, ağ ve internet teknolojileri hakkında temel seviye bilgiler anlatılır. Bu derste, öğrencilere günlük yaşamlarında ve mesleki kariyerlerinde yardımcı olacak temel bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda teorik ve uygulamalı eğitim verilmektedir. Bu kapsamda temel teknolojiler, teknolojik eğilimler, bilgisayar donanımları, temel bilgisayar kullanımı (işletim sistemi, Word, Excel, PowerPoint) ve internet teknolojileri hakkında bilgi sunulmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1110G2009 |
Bilişim Güvenliği |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste öğrencilerin öğretimlerini tamamlarken veya tamamladıktan sonra kişisel ve kurumsal hayatlarında kullandıkları aygıtların güvenliklerini sağlamak ve kişisel verilerinin başkalarını tarafından ele geçirilmesini engellemeyi öğretmeyi amaçlanır. Bilgisayarın tarihçesi, internetin tarihçesi, virüs çeşitleri, virüslerden korunma yöntemleri, virüslere yakalanma ihtimalini düşürmek için uygulanması gereken yöntemler, bilgisayar güvenliğini sağlama, kişisel veya kurumsal cihazlara yerleşen virüsler karşısında olması gereken tutum ve davranışlar anlatılır. Ağ güvenliğini sağlama, siber savaş ve siber suçlar konularına hâkim olma, güncel siber olayların takibi anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1117G2007 |
İçerik ve Söylem Analizi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Derste haber söylemleri ile toplumsal etkilemenin nasıl yapıldığının görülmesi, içerik analiz çalışmalarının temel yapılarının öğrenilmesi amaçlanır. Haber ve söylem tanımları, kamu ve gündem oluşturma etkileri, haber inceleme ve bu bağlantıda sosyolojik, toplumsal yaklaşımların ölçümü anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1111G2011 |
Afet Kültürü |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste afetlerin çeşitleri, afet yönetimi ve planlama, ülke gereksinimleri doğrultusunda afetlerin yol açabileceği olumsuz sonuç ve tehlikeler, çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve beceriler, çevre ve insan sağlığı koruma konusunda gereksinim duydukları bilgi, beceri, tutum ve davranışları en iyi şekilde öğretmek amaçlanır. Afet kavramı, afet çeşitleri, deprem ve alınacak önlemler, sel ve alınacak önlemler, heyelan ve alınacak önlemler, çığ ve alınacak önlemler, yangın ve alınacak önlemler, volkanizma ve alınacak önlemler, su kirliliği, hava kirliliği, toprak kirliliği anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2050 |
Web Tasarımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste öğrencilere bir web sitesini tasarlayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında HTML, CSS, JavaScript konular anlatılır ve örnek uygulamalar yapılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2051 |
Metin Yazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Derste birinci ikinci tekil şahıs dilinin kullanımı dışında resmi bir dil, bilgi verici bir dil, haber verici bir dil, öyküleyici bir dil gibi pek çok anlatı becerilerini artırarak yazılı olarak kendini doğru şekilde ifade edebilmesini amaçlanır. Metnin yapısı, metnin işlevleri, iletişimsel amaca, hedef kitleye dayalı olarak metinliğin kodlanmasına etki eden unsurların öğrenimi, yazılı iletişim becerilerinin gelişimi anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2052 |
Akıllı Sistemlerin Sektörlerde Kullanımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Derste akıllı sistemleri kullanabilmeleri için gerekli temel bilgi verilir. Öğrenciler yapay sinirsel ağlar, bulanık mantık ve diğer doğadan esinlenmiş algoritmaları kullanmayı öğrenilir. Uygulama örneklerini inceleyerek gerçek mühendislik uygulamaları konusunda deneyim kazandırılır. Akıllı sistemlerin ve doğadan esinlenmiş algoritmaların tanıtımı, optimizasyon modelleme ve kontrol, yapay sinirsel ağlara giriş, geriye yayılma öğrenme algoritması, bulanık küme teorisi, bulanık çıkartım metodu, bulanık kontrol, uyarlanabilir sinirsel- bulanık çıkartım kuralı, genetik algoritma, parçacık sürüsü optimizasyonu anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2053 |
Aile İçi İletişim ve Eğitim |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi amaçlanır. Aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri, temel iletişim becerileri, ben-sen-biz dilleri, aile üyelerinin uygun olmayan iletişim dilleri, eşler arası iletişim, ebeveyn-çocuk iletişimi, aileye yönelik iletişim eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerileri anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2054 |
Diksiyon |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste anadilimiz Türkçenin topluluk önünde veya birebir iletişimde doğru, etkili ve düzgün kullanılabilmesi amaçlanır. Türkçenin yazı dilinin yanı sıra konuşma dilinin de kurallarının olduğunu öğretilmekte ve Türkçedeki yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklılıklar anlatılır. Türkçenin söyleyiş özellikleri, vurgu, ton, ezgi, durak ve kavşakların kullanımının nasıl olması gerektiği uygulamalarıyla anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2055 |
İmaj Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste imajın nasıl yönetileceğiyle ilgili bilgileri aktarmak, bireylerin ve işletmelerin olumlu bir imaj yaratabilmek için hangi faktörlere ağırlık vermeleri gerektiği konusundaki bilgileri kazandırmak amaçlanır. Kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınır. |
||||||||||||||||||||||||||||
Dijital İçerik Üretimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||||||||||||||||
Bu derste dijital dönüşüm sürecinin sosyal ve kültürel etkilerinin farkındalığı, dijital teknolojileri ve doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşılması amaçlanır. Akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2057 |
Senaryo Yazımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste senaryo yazım tekniğinin ana noktalarını öğrenerek, yazım yeteneklerini ve yaratıcılık yönlerini geliştirme amaçlanmaktadır. Senaryo yazımıyla ilgili teorik bilgi edinme, pratik bilgi kazanma amaçlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||
Gelir Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||||||||||||||||
Gelir yönetimi ve maliyet kontrolü ile ilgili temel bilgileri edindirmek amaçlanmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11G2059 |
İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İşletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmak amaçlanır. Bu ders kapsamında işletme yönetiminin tarihsel gelişimi ve işletmenin yönetimi ile ilgili tüm fonksiyonların ayrıntılı olarak incelenerek, bu fonksiyonların etkin olarak gerçekleştirilmesi için gerekli karar alma, liderlik, iletişim ve motivasyon gibi konular anlatılacaktır. |
||||||||||||||||||||||||||||
4. YARIYIL |
||||||||||||||||||||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||||||||||||||||||
1117B2007 |
Motivasyon ve Liderlik |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Derste liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları incelemeyi amaçlar. Liderliğin tanımı ve önemi, liderlik kuramları (liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı, modern yaklaşımlar), kamu yönetiminde liderlik, liderlikle ilişkili olan değişkenler, motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları, motivasyonda özendirici araçlar, motivasyon teorileri (kapsam ve süreç teorileri, diğer teori ve yaklaşımlar), kamu kurumlarında motivasyon ve motivasyonla ilişkili olan değişkenler anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1117B2006 |
Kriz ve Stres Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste iş hayatında karşılaşılan kriz kaynakları, kriz yönetimi ile beraber stresin insan hayatındaki yeri ve önemi, stresle başa çıkma yolları, stres yönetiminin sağlanması amaçlanır. Kriz kavramı ve işletmeler açısından kriz yaratan faktörler ve iş yaşamında karşılaşılan kriz ve stres kavramları, kriz döneminin yönetilmesi, kriz ortamında stres yönetimi, stres faktörleri, stresle başa çıkma yöntemleri anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
1113B2006 |
Örgütsel Davranış |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırır. Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, ellerin beden durumu, mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, işareti anlamlandırma özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
İşaret Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||||||||||||||||
Bu dersin amacı; işitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dili öğrenme ve kullanmaktır. Türk işaret dilinin temel yapısı, özellikleri ve kısa tarihçesi, Türk işaret dili parmak alfabesi ve işaretler yoluyla öğrencilerin işitme engellilerle temel iletişim kurması anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2054 |
Sanat Tarihi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Dersin amacı, sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmektir. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2055 |
Endüstri 4.0 Bileşenleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Günümüzde dördüncü endüstriyel devrim olarak da nitelendirilen dijital dönüşümün ilkelerini ve kavramsal çerçevesini anlatmak, Endüstri 4.0’ın temel yapı taşları hakkında bilgi vermek ve işletmelerin Endüstri 4.0 ve dijital dönüşüm yolundaki uygulamalarının tartışılmasını sağlayarak konu ile ilgili analiz becerilerini geliştirmek amaçlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2056 |
Finansal Okuryazarlık |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste öğrencileri finansın temel kavramları hakkında bilgilendirmek ve finansla ilgili konularda farkındalık kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, öğrencilere hem özel hem de çalışma hayatlarında harcama, tasarruf, finansman ve yatırım gibi konularda sağlıklı kararlar almaları için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlar. |
||||||||||||||||||||||||||||
Mitoloji |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||||||||||||||||
Bu derste bir disiplin olarak mitolojiye ilişkin kavramsal bakış açısı kazandırmak; mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri hakkında bilgilendirmek amaçlanır. Ders kapsamında, klasik Yunan mitolojisi, dünya kültürleri mitolojileri, Yunan ve Roma mitolojisinde tanrılar ve kahramanlar, mitolojik anlatımların sanat eserlerine yansıması konuları incelenecektir. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2058 |
Görsellerin Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Farklı görsel mesaj formlarını anlama, yorumlama ve üretimini sağlayan temel görsel dili, kavramları ve görsel iletişim süreçlerini öğrencilere tanıtmayı amaçlar. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2059 |
Genel Hukuk |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste; hukukun temel kavramları, hukukun ne olduğu ve nasıl olması gerektiği konularında bilgi verilmesi amaçlanır. Hukukun amacı ve ideal hedefi olan adalet, hakkaniyet ve eşitliğin sağlanması, insan haklarına saygı, devletin bir hukuk devleti olması gibi kurallar, hukukun genel kavramları, hukuka genel bir bakış açısı altında bir sistem içinde anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2060 |
Etkili Sunum Becerileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste, başarılı ve etkili sunum yapabilmeye yönelik gerekli teorik bilgi ve uygulama becerisini kazandırmayı amaçlar. Başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler anlatılır. Etkili bir sunumun gerçekleştirilmesindeki temel ilkeleri, etkin bir sunum için hazırlık/planlama, sunuş değerlendirme aşamasında gerekli bilgi, tutum ve becerileri anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2061 |
Bağımlılıkla Mücadele |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste bağımlığı teorik bilgiler kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemek amaçlanır. Bağımlık, sınıflandırılması, bağımlılığın nedenleri, sonuçları, bağımlılığı önleme anlatılır. |
||||||||||||||||||||||||||||
11B2062 |
Toplum Sağlığını Koruyucu Hizmetler |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||||||||||||||||
Bu derste toplum sağlığının temeli olan bireysel sağlık kavramı ve toplum yapısı gibi temel konular anlatılır. Sağlıklı bir toplum yaratmak ve sürdürebilmek için bilinmesi gereken temel kavramlar, toplum ve sağlık konusunda yapılan çalışmalar ve temel faktörler anlatılır. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.