1. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||
2075G1005 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme |
|||||
1117G1001 |
Halkla İlişkilere Giriş |
2 |
0 |
2 |
4 |
Halkla İlişkilere Giriş dersinin amacı, halkla ilişkiler alanındaki tarihi, teorik, kavramsal modelleri ve yaklaşımları öğretmektir. Halkla ilişkiler kavramsal çerçeve, halkla ilişkiler tarihsel gelişim, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkiler süreci, kriz yönetimi, stratejik yönetim anlayışı konuları ele alınmaktadır. |
|||||
1117G1002 |
İletişime Giriş |
2 |
0 |
2 |
3 |
İletişim temel kavramları, iletişim süreci, iletişim modelleri ve teorileri hakkında temel bilgilerin verilmesi, sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim konuları ile iletişim türleri ve örgütsel iletişim süreçleri işlenmektedir. |
|||||
1120G1001 |
Fotoğrafçılık |
1 |
2 |
2 |
5 |
Bu ders; fotoğrafçılığın tarihçesinden başlayarak analog makinelerden günümüzde kullanılan dijital fotoğraf makinelerinin kullanımlarını, çekim tekniklerini, estetik bakış açısını ve doğru pozlamayı öğreterek, öğrencilerin fotoğraf sanatına profesyonel bakış açısıyla bakmalarını sağlamaktır. |
|||||
1117G1006
|
Reklamcılığa ve Tanıtıma Giriş |
2 |
0 |
2 |
4 |
Reklam ve kavramsal çerçeve, reklamcılık tarihi, reklam modelleri, reklam araçları, reklamın işlevleri tv reklamı, radyo reklamı, gazete reklamı, Açıkhava ve internet reklamları vb. konular ile reklam, işleyiş ve yöntemleri ve uygulama alanları öğrenilir. |
|||||
1117G1004 |
Tüketici Davranışları |
2 |
0 |
2 |
4 |
Tüketim olgusu ve tarihsel gelişim süreci, Tüketici davranışına giriş, kavramsal çerçeve dış faktörler, iç faktörler, tüketicinin karar verme süreci, endüstriyel tüketici davranışı, algı, öğrenme ve motivasyon düzeyleri, sosyo ekonomik statü grupları ve dijitalleşme doğrultusunda değişen tüketim alışkanlıkları |
|||||
1117G1005 |
Reklam Stratejileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
Bu dersi alan öğrencilerin Reklamcılık Ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgi sahibi olması; müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi, beklenmektedir. |
2. YARIYIL |
||||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
||||||||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
||||||||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||
Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade edilmesi anlatılmaktadır. |
||||||||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||
Girişimcilik ve Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
||||||||||||
1117B1008 |
Halkla İlişkiler Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||
Strateji, yönetim ve stratejik yönetim kavramları, yönetişim kavramı, yönetim ve halkla ilişkiler fonksiyonları, halkla ilişkiler yönetimi,araştırma ve analiz gibi konular işlenmektedir. |
||||||||||||
1117B1007 |
Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamaları |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||
Dersin amacı öğrencilerin alanlarına ait edindikleri teorik bilgileri gerçek iş yaşamından alınan örnek olaylar yardımıyla tartışarak pekiştirmeleridir. Halkla ilişkiler sürecinde yer alan araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme konuları işlenir. Halkla ilişkiler alanı ile ilgili konularda plan ve organizasyon beceri uygulamalarını kapsar. |
||||||||||||
1117B1010 |
Sunum Teknikleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||
Etkili hitabet ve sunum gücünün elde edilmesini saglar. Öğrencilerin sunuş kabiliyetleri artar. Halkla ilişkiler alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
|||||||||||
1117B1009 |
Dijital İletişim Uygulamaları |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||
Ders, öğrencilerin dijital iletişim ve pazarlama sürecini anlamalarını, dijital pazarlama ve iletişim stratejileri oluşturabilmelerini ve dijital pazarlamanın halkla ilişkilerdeki rolünü kavramasını amaçlamaktadır. Dijital iletişim stratejileri geliştirme, sosyal medya planlama, dijital medyada reklam, dijital halkla ilişkiler. |
|
|||||||||||
1117B1005 |
Beden Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||
Etkin iletişim , beden dili ve usurları, antatım becerileri, jestler ve mimiklerin kullanımı, iletişim şifrelerinin çözümü, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilerek aktif iletişimci portföyünün oluşturulması konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
|
|||||||||||
3. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1117G2008 |
Pazarlama İletişimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Pazarlama iletişimi tanımı, reklam,halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, ağızdan ağza pazarlama vb, pazarlama iletişimi yönetimi ve kampanyalar çerçevesinde uygulamak. |
|||||
1117G2002 |
İletişim ve Medya |
2 |
0 |
2 |
4 |
Derste reklam ve tanıtım kampanyalarının süreci, amaçlar, reklam ve tanıtımda medya teknikleri, reklam kampanyaları, mesaj stratejileri anlatmak ve öğrencilerin uygulama yapmaları sağlamaktır. Toplum içerisinde ve iş hayatında iletişimi ve medyayı en verimli şekilde kullanıp, kendilerini daha ileriye taşıma ve işlerinde yükselme olasılıklarını artıracak bilgi birikimine ulaşmaları hedeflenmektedir. |
|||||
1117G2009 |
Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme Analizleri |
3 |
0 |
3 |
5 |
Bu ders değerlendirme kuramları, ölçme ve değerlendirme, ölçümleme modelleri, ölçümleme araştırma metodları ve ölçümleme uygulamalarına ağırlık vermeyi amaçlamaktadır. Konular, ölçmenin önemi ve eleştirileri ve halkla ilişkiler ölçümlerinin nasıl değerlendirileceğini içermektedir. |
|||||
1117G2010 |
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları |
2 |
0 |
2 |
5 |
Reklam ve tanıtım kampanyalarının süreci, amaçlar, reklam ve tanıtımda medya teknikleri, reklam kampanyaları, mesaj stratejileri anlatmak ve öğrencilerin uygulama yapmaları sağlamaktır. Derste reklam ve tanıtım kampanyalarının süreci, amaçlar, reklam ve tanıtımda medya teknikleri, reklam kampanyaları, mesaj stratejileri anlatmak ve öğrencilerin uygulama yapmaları sağlamaktır. |
|||||
1117G2011 |
Kurumsal İletişim |
2 |
0 |
2 |
4 |
Öğrencilerin, kurumsal iletişim ve stratejileri öğrenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste, etkili kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağı dünyadaki ve Türkiye`deki bazı saygın şirketlerin kullandıkları başarılı iletişim stratejileri ve taktikleriyle örgütlerin iş hedeflerine nasıl ulaşacakları öğretilmektedir. Ayrıca kurumsal markaların rekabette bir adım önde olmaları için itibar yönetimi hakkında bilmeleri gerekenler ve geleceğin yöneticilerine paydaşlarıyla nasıl etkileşimli iletişim kuracakları gösterilmektedir. Derste, alanında lider örgütlerin gerçek vakaları ayrıntılı şekilde analiz edilecektir. |
|||||
1117G2012 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Müşteri tutma; kazanma ve müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretme Müşteri ilişkilerini geliştirme ve müşteri hizmeti, müşterilerle iletişim, Müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkililerinin ölçülmesi, Örgütsel kültür ve değişim. |
|||||
1117G2007 |
İçerik ve Söylem Analizi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Haber söylemleri ile toplumsal etkilemenin nasıl yapıldığının görülmesi, İçerik analiz çalışmalarının temel yapılarının öğrenilmesi hedeflenir. Haber ve söylem tanımları , kamu ve gündem oluşturma etkileri , haber inceleme ve bu bağlantıda sosyolojik , toplumsal yaklaşımların ölçümü gerçekleştirilir. |
4. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1117B2008 |
Medya Planlama |
2 |
0 |
2 |
5 |
Dersin amacı medya planlama sürecinin ana hatlarının ortaya konulması ve öğrencilere medya planlama süreci, medya planı hazırlanması, medya araçlarının seçimi ve medya satın alma ile ilgili deneyim kazandırılmasıdır Medya analizi. Değerlendirme sonuçlarının oluşturulması süreçleri. |
|||||
1117B2002 |
Marka Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Marka ve marka yönetimi kavramsal çerçevesii marka yönetimi tarihsel süreçleri, marka iletişimi, halkla ilişkiler ve marka kampanyasının halkla ilişkiler safhalarına uygun olarak tasarlanması ve uygulanması, örnek marka iletişimi kampanyalarının incelenmesini içermektedir. |
|||||
1117B2009 |
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
5 |
Bu dersin amacı, etkinlik planlaması, etkinlik yönetimi ve etkinlik raporlaması konularında temel bilgilerin kazanılması için altyapı oluşturulmasıdır. Bu ders dünyadaki tüm gelişmiş ve bir kısım gelişmekte olan ülkede hızla büyüyen etkinlik yönetimi konusuna giriş niteliğindedir. Bu dersi seçen ve çalışmalara katılan öğrenciler bu yeni pazarlama aracına ilişkin yöntemleri, 5N1K metodolojisini kullanarak tanınmış markaların deneyimleri ile öğreneceklerdir. |
|||||
1117B2010 |
Reklam Çözümlemeleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme İletişim biçimi olarak reklamın tanımı, amacı ve türleri, reklamda araştırma süreci, yaratıcı düşüncenin oluşturulması, televizyon reklamı, gazete ve dergi ilanı, dış mekân tanıtım parçaları gibi yayımlanmış reklam örnekleri üzerinde tartışmalı analizler. |
|||||
1117B2011 |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
2 |
0 |
2 |
4 |
Bu dersin amacı, öğrencileri sosyal sorumluluk projelerine yönlendirerek kurumsal sosyal sorumluluk projesi hazırlamalarıdır. Öğrenciler sosyal sorumluluk kapsamında eğitim, sağlık, çevre vb. konulu projeler hazırlamakta olup bu projelerde gönüllü olarak yer almaktadırlar. |
|||||
1117B2006 |
Kriz ve Stres Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Bu ders kapsamında kriz kavramı ve işletmeler açısından kriz yaratan faktörler ve iş yaşamında karşılaşılan kriz ve stres kavramları, kriz döneminin yönetilmesi, kriz ortamında stres yönetimi, stres faktörleri, stresle başa çıkma yöntemlerinin incelenmesidir. |
|||||
1113B2006 |
Örgütsel Davranış |
2 |
0 |
2 |
4 |
Çalışma ortamında insan davranışlarının birey, grup ve örgüt düzeyinde incelenmesidir. Örgütsel Davranışa genel bakış, kişilik ve kişisel farklılıklar ve örgütlerde motivasyon, kişisel ve kişiler arası ilişkilerin geliştirilmesi, organizasyonlarda liderlik, örgüt kültürünün oluşum süreci; örgütlerde stres ve yönetimi, örgütlerde çatışma, iş tatmini, örgütsel bağlılık, gruplar ve takım çalışması, duygular ve değerler konuları ders kapsamında öğretilmektedir. |
|||||
1117B2007 |
Motivasyon ve Liderlik |
2 |
0 |
2 |
4 |
Ders kapsamında sırasıyla liderliğin tanımı ve önemi, liderlik kuramları (liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı, modern yaklaşımlar), kamu yönetiminde liderlik, liderlikle ilişkili olan değişkenler, motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları, motivasyonda özendirici araçlar, motivasyon teorileri (kapsam ve süreç teorileri, diğer teori ve yaklaşımlar), kamu kurumlarında motivasyon ve motivasyonla ilişkili olan değişkenler konuları üzerinde durulacaktır. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.