1. YARIYIL |
|||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||||
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||||||
2075G1005 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme |
|||||||||
|
Teknik Resim |
1 |
2 |
2 |
5 |
||||
Teknik çizimin temel esasları. Ölçekli çizim. Ölçülendirme. Geometrik çizimler. Düzlemin izdüşümü. Geometrik cisimlerin izdüşümü. Düzlemlerin arakesiti. Basit parçaların perspektifi. Temel görünüş çizimleri. Parçaların tam kesitleri ve tarama. |
|||||||||
|
Yapı Malzemeleri |
2 |
0 |
2 |
5 |
||||
Yapı malzemelerinin tanımı ve sınıflandırılması ve numune alma yöntemleri. Fiziksel, mekanik ve kimyasal özelliklerinin belirlenmesi yöntemleri. Beton bileşenlerini belirlemek ve özellikleri. Metal ve ahşap malzemeleri belirlemek ve özellikleri. Duvar bileşenleri, döşeme ve çatı kaplama malzemelerini belirlemek. Isı yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması. Ses yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması. Su yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması. Yangın yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması. |
|||||||||
|
Mekanik ve Statik |
2 |
0 |
2 |
5 |
||||
Ölçü birimleri. Skaler ve vektörel büyüklükler. Kuvvetlerde bileşen ve bileşke işlemleri. Bir noktada moment. Mesnet tepkileri. |
|||||||||
|
Matematik |
2 |
0 |
2 |
5 |
||||
Kümeler. Sayılar. Üslü ifadeler, köklü ifadeler, mutlak değer. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler. Birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemler. Geometrik ölçüler, geometrik şekillerin çevre, alan ve hacim hesapları. Polinomlar ve çarpanlara ayırma. Oran, orantı, yüzde, ortalama ve olasılık hesapları. İkinci derece denklemler. Trigonometri, dik olmayan üçgenlerde trigonometrik bağıntılar, trigonometrik fonksiyonlar ve grafikleri. Koordinat sistemi, analitik düzlem ve grafikler. Matrisler. Logaritma. |
|||||||||
|
Bilgi Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Genel kavramlar. İşletim sistemi ve dosya yönetimi. Google mail ve Google takvim, Google doküman servisi (docs) ve Google günlük (blog). MS PowerPoint- Temel ayarlar, sunum oluşturma, metin, görüntüler ve tablo. MS PowerPoint- Grafik ve çizim nesneleri, ekran gösterisi efektleri, slayt gösterisi ve çıktı hazırlama. MS Word- Kelime işlemciye ilk adımlar ve temel işlemler. MS Word- Biçimlendirme (metin, paragraf, belge). MS Word- Nesneler (tablo, resim, görüntü, grafik) ve yazdırma. MS Excel- Giriş, hücreler ve çalışma sayfaları. MS Excel- Biçimlendirme, formüller ve işlevler. MS Excel- Grafikler, sayfa yapısı ve çıktıların hazırlanması. |
|||||||||
2. YARIYIL |
||||||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||||
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||||
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
||||||||||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||||
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
||||||||||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|||||||||
Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade edilmesi anlatılmaktadır. |
||||||||||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
||||||||||||||
|
Yapı Teknolojisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Yapı, tanımı ve sınıflandırılması, zeminlerin sınıflandırılması, zemin etütleri, zeminin taşıma gücü, kayma mukavemeti. Planın zemine tatbiki (aplikasyon), kazı işleri, tahkim işleri, drenaj, zemin iyileştirme yöntemleri, istinat duvarları Dilatasyon derzleri hakkında genel bilgi ve uygulamalar. İnşaat yapım yöntemleri, temeller, duvarlar, bacalar, sıvalar, boya ve badanalar.Yapılarda düşey sirkülasyon elemanlarından merdivenler, merdivenlerin tanımı ve türleri, yapısal özellikleri, çizimsel örnekle uygulama, korkulukları, taşıyıcı ayakları, Küpeşte, dolgu, konsrüksiyonu, asansörler ve rampalar. Çatılar, çatı taşıyıcısını oluşturan elemanların tanıtımı, oluşumu ve planlanması ve detaylar, çatı çeşitleri, çatıdaki baca ve servis çıkışlarının konsrüksiyonu. Beton ve betonarme kalıpları. |
||||||||||||||
|
Yapı Statiği |
3 |
0 |
3 |
4 |
|||||||||
İzostatik kirişler. İzostatik düzlem çerçeveler. İzostatik düzlem kafes sistemler. Üç mafsallı sistemler. |
||||||||||||||
|
Mukavemet |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||||
Şekil değiştiren katı cisimler mekaniği ile ilgili temel kavramlar, kullanılan malzeme özellikleri mukavemetin temel prensipleri. Sistemlere etki eden dış yük çeşitleri tekil, yayılı yük, eksenine indirgenmiş moment verilir. Yükleme şekillerine göre ortaya çıkan zorlanma ve gerilme çeşitleri. Boyutlandırma ve deformasyon hesaplamaları .Çubuk taşıyıcı sistemlerde meydana gelen kesit tesirleri hesaplanarak, kesit tesiri diyagramlarının çizilmesi. Eksenle normal gerilme (Çekme ve Basınç gerilmesi) boyutlandırma ve deformasyon analizleri gerçekleştirilir. Burulma zorlanması, eğilme zorlanması bileşik gerilme. |
|
|||||||||||||
|
Beton Teknolojisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||||
Çimentoda kıvam. Çimento priz. Çimentoda hacim sabitliği. Çimentoda özgül ağırlık. Çimentoda dayanım. Agregada birim hacim ve özgül ağırlık. Agregada elek analizi. Agregada su emme oranı. Agregada aşınma kaybı. İnce agregada ince madde oranı. Beton birim hacim ağırlığı deneyi yapmak. Beton kıvam deneyleri yapmak. Beton basınç deneyi yapmak. Beton karot deneyi yapmak. Betonda mineral katkı kullanmak. Betonun taşınması ve dökümü. Betonun bakımı. |
|
|||||||||||||
|
Yapı Denetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||||||||
Yapı denetim yasası ve uygulama yönetmeliği, şantiyelerde yapılan yapı denetim uygulamaları ile ilgili bilgiler. |
|
|||||||||||||
3. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|
Zemin Mekaniği |
1 |
2 |
2 |
4 |
Zemin mekaniğine giriş. Zemin mekaniği problemleri analizi. Zeminlerin indeks özellikleri. Zeminlerin sınıflandırılması. Zemin suyu. Zeminlerin geçirimliliği. Zeminde su akımları. Kompaksiyon (sıkıştırma). Uygulamalar. |
|||||
|
Betonarme |
3 |
0 |
3 |
5 |
Beton ve betonarme. Betonarmenin davranışı. Betonarme hesaplar için temel ilkeler. Yapı güvenliği kavramı. Eksenel kuvvet altındaki elemanlar. Basit eğilme etkisindeki elemanlar. Bileşik eğilme altındaki elemanlar. Kesme etkisindeki elemanlar. Döşemeler ve çalışma şekilleri ve hesapları. |
|||||
|
Çelik Yapılar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Çelik yapılarda birleşim noktaları. Çelik yapı nokta detayları. Çelik yapılarda çekme çubukları. Çelik yapılarda basınç çubukları. |
|||||
|
Karayolu İnşaatı |
2 |
0 |
2 |
4 |
Ulaştırma sistemleri. Karayolu standartları. Karayolu güzergahı. Yatay kurplar. Düşey kurplar. Enine kesit çıkarılması ve dever. Harita ve arazi gözlemleri. Dolgu ve yarma işleri. Sanat yapıları. Güzergâh toprak işleri. Yol üst yapı malzemeleri. Asfalt kaplamaları. Beton kaplama. |
|||||
|
Arazi Ölçmeleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
Arazi ölçme teknikleri. Nivelman işleri. Elektronik arazi ölçme aletleri. Boy kesit çıkartmak. En kesit çıkartmak. Plankote ölçüleri. |
|||||
|
Yapı Onarım ve Güçlendirme |
2 |
0 |
2 |
4 |
Hasar belirlenmesi ve değerlendirilmesi. Deprem hasarlarının türleri. Deprem hasarları ile ilgili bilgi toplama. Tahribatsız muayene. Tahribatlı muayene. Onarım ve güçlendirme malzemeleri. Taşıyıcı sistem elemanlarının güçlendirilmesi. Taşıyıcı sistemin yeni elemanlarla güçlendirilmesi. Güçlendirme projelerinin incelenmesi. Korozyon hasarı ve onarımı. Yığma yapılarda hasar belirlenmesi ve güçlendirme. |
|||||
|
Hidrolik ve Hidroloji |
2 |
0 |
2 |
4 |
Temel hidroloji tanımları, yağışın oluşumu ve çeşitleri, hidrolojik çevrim ve önemi, havza ve özellikleri,yer üstü su akımlarının ve yer altı sularının oluşumu, yağış ölçüm aletleri ve yöntemleri,birim sistemleri ve birim sistemlerin birbirine dönüşümü, pascal kanununun temel prensipleri ve hesap ilkeleri, durgun sıvılarda derinlik basınç değişimi, basınç ölçüm yöntemleri ,düzlem ve eğrisel yüzeylere etki eden basınç kuvvetinin hesabı,yüzen cisimlerin denge durumları, ideal akışkan kavramı ve süreklilik denklemi, laminer ve türbülanslı akım kavramları, borularda oluşan yük kayıpları, laminer ve türbülanslı akım kavramları, borularda oluşan yük kayıpları, borulardaki yük kayıp hesapları,serbest yüzeyli akımların sınıflandırılması, hidrolik eğim |
4. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|
Yapı Metrajı ve Maliyeti |
2 |
0 |
2 |
5 |
Metraj nedir? Tanımı. Plankote hesabı. Metrajların çıkarılması. Birim fiyat çıkartılması. Yaklaşık maliyet hesapları. İhale komisyonları. Genel, teknik ve özel şartnameler. İhale dosyaları. KİK (Kamu İhale Kanunu) teklif dosyaları. İhale sözleşmeleri. |
|||||
|
Proje Etüdü ve Uygulaması |
1 |
2 |
2 |
4 |
Proje konusu. İhtiyaç analizi ve iş programı. Kaynak araştırması. Proje yürütülmesi. Proje sunumu. Proje dosyalanması ve teslim. |
|||||
|
Şantiye Organizasyonu |
3 |
0 |
3 |
4 |
Şantiye kurulumu. İş programı. Şantiyede imalat hazırlığı. İmalat ekipleri. Aplikasyon çalışmaları. Hafriyat işleri. Şantiye defterleri. Büro çalışmaları. Hak ediş hazırlama. Geçici ve kesin kabul. İhale kanunları. Uygulamalar. |
|||||
|
Bilgisayar Destekli Tasarım |
1 |
2 |
2 |
5 |
Tasarım konusu. Paket program kurulumu. Paket programın çalıştırılması. Veri toplama. Veri girişi. Analiz yaptırma. Program çıktıları. |
|||||
|
Ahşap ve Prefabrik Yapılar |
2 |
0 |
2 |
4 |
Prefabrik sistemlerin genel özellikleri. Prefabrik sistemlerin ihtiyaçları. Prefabrikasyon ilkeler, malzemeler ve modüler koordinasyon. Prefabrik yapı elemanları davranışlarının incelenmesi. Büyük boy panel sistemler. Büyük boy panel elemanların üretimi. Çatı, döşeme, kolon, kiriş ve temel oluşumundaki prefabrik elemanlar. Betonarme prefabrik taşıyıcı sistemler. Çerçeve sistemler ve kuruluşları. Perde döşemeli kolon sistemler. Kaldırmalı menteşeli döşeme duvar sistemler. Karışık sistemler ve kuruluşları. Sistem detayları ve montaj kusurları. |
|||||
|
Yapı Tesisatları |
2 |
0 |
2 |
4 |
Atık su tesisatı ve kullanılan malzemeleri. Temiz su tesisatı ve kullanılan malzemeleri. Yapı elektrik tesisatında kullanılan malzemeleri. Yapı merkezi sistem ısıtma tesisatı malzemeleri. |
|||||
|
Yapı Onarım ve Güçlendirme |
2 |
0 |
2 |
4 |
Hasar belirlenmesi ve değerlendirilmesi. Deprem hasarlarının türleri. Deprem hasarları ile ilgili bilgi toplama. Tahribatsız muayene. Tahribatlı muayene. Onarım ve güçlendirme malzemeleri. Taşıyıcı sistem elemanlarının güçlendirilmesi. Taşıyıcı sistemin yeni elemanlarla güçlendirilmesi. Güçlendirme projelerinin incelenmesi. Korozyon hasarı ve onarımı. Yığma yapılarda hasar belirlenmesi ve güçlendirme. |
MYO ORTAK SEÇMELİ DERSLERİ
2. YARIYIL |
|||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||||
1117B1005 |
Beden Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Bu derste etkin iletişim, beden dili ve unsurları, anlatım becerileri, jestler ve mimiklerin kullanımı, iletişim şifrelerinin çözümü, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilerek aktif iletişimci portföyünün oluşturulması konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. Öğrencilerin sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesi, iletişim unsur kavramlarının öğrenilerek uygulama kapsamında faaliyete geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
|||||||||
2075B3001 |
Şehir ve Kültür |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Şehir ve kültür kavramlarını, şehir yaşamına ait kültürel öğeleri öğretmek; şehir ve kültür ilişkisi bağlamında İstanbul şehrini tarihi, mimarisi ile sanat ve edebiyat çerçevesinde tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu derste; şehir ve kültür;tanımlar ve kavramlar, geçmişten bugüne İstanbul’un tarihsel gelişimi, Osmanlı döneminde İstanbul,Cumhuriyet döneminde İstanbul,İstanbul’un nüfus ve demografik yapısı, göç olgusu ve İstanbul, kentsel dönüşüm ve İstanbul, İstanbul ve edebiyat, İstanbul’da manevi hayat ve kültürel mekanlar,İistanbul’un lezzet haritası,İstanbul kentsel altyapısı, İstanbul’un tarihi, kültürel ve turistik özellikleri konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
|||||||||
1117B1006 |
Gönüllülük Çalışmaları |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||
Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.Derste Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları, gönüllülük çalışmaları ve sivil toplum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejileri anlatılır. |
|||||||||
1110B1005 |
Bilişimde Güncel Konular |
1 |
2 |
2 |
4 |
||||
Bilişim teknolojileri ve sistemlerindeki yeni gelişmelerin örnek olaylarla incelenmesi, organizasyonların bu sistemlerdeki değişime nasıl adapte olduklarının ve bu değişimlerin işletmelere ne tip faydalar sağladığının tartışılması amaçlanmaktadır. Derste işletmelerde kullanılan bilişim sistemleri, bilişim alanındaki yeni gelişmeler anlatılır. |
|||||||||
2075B1005 |
İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, İSG uygulamalarının öğrenilmesi, İSG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, İSG’ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmayı amaçlar. Öğrenciler iş sağlığı ve güvenliğinin tarihi gelişimi, iş kazası ve meslek hastalıkları, iş güvenliği kavramı, iş güvenliği çalışmalarının iş gücü verimliliği açısından önemi, iş güvenliğinde temel unsurlar, tehlikelerin kaynakları, iş sağlığı kavramı, fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, İş Kanunu ve İş ağlığı ve Güvenliği Kanunu hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar. |
|||||||||
11B1050 |
Fotoğrafçılık |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Bu ders; fotoğrafçılığın tarihçesinden başlayarak analog makinelerden günümüzde kullanılan dijital fotoğraf makinelerinin kullanımlarını, çekim tekniklerini, estetik bakış açısını ve doğru pozlamayı öğreterek, öğrencilerin fotoğraf sanatına profesyonel bakış açısıyla bakmalarını sağlamaktır. |
|||||||||
11B1051 |
Etkili İletişim Becerileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır. |
|||||||||
11B1052 |
Dijital Okuryazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Öğrencilerin dijital dönüşüm sürecinin sosyal ve kültürel etkilerinin farkında olmasını, dijital teknolojileri ve doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasını amaçlamaktır. Öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma anlatılır. |
|||||||||
11B1053 |
İnsan Hakları |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlatılır. |
|||||||||
11B2054 |
Medya Okuryazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Bu derste bireyin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlanır. Bu derste radyo, televizyon, video, sinema, gazete, dergi, İnternet gibi sözlü, yazılı ve yazılı olmayan, görsel tüm kitlesel iletişim kanallarında büyük çeşitlilik gösteren formatlarda yer alan mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme çalışmaları yapılarak öğrencilerin bu mesajlara eleştirel olarak bakmaları, algılamaları, yorumlamaları sağlanır. |
|||||||||
11B2055 |
Nezaket ve Protokol Kuralları |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Bu derste sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek amaçlanır. |
|||||||||
Dezavantajlı Gruplarla Yaşam |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||
Dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olmak ve çalışma yaşamında insan onuruna yakışır koşullarda katılabilmeleri ve kendilerini gerçekleştirebilmeleri için çözüm yolları üretmek derste amaçlanır. Dezavantajlı grupları, bu grupların karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerileri anlatılır. |
|||||||||
11B2057 |
Sürdürülebilirlik ve Çevre Ekonomisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
İktisadi faaliyetler sonucunda gerçekleşen çevre sorunlarını perspektifinde, sürdürülebilir bir çevre ve iktisadi büyüme için geliştirilen politika, araç, mevzuat ve düzenlemeleri değerlendirme yetkinliği kazandırmak amaçlanır. |
|||||||||
11B2058 |
Etkinlik Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
Halkla ilişkiler bağlamında etkinlik yönetimini ele almak ve başarılı bir etkinlik düzenlemek gereken aşamaları detaylı olarak incelenir. Etkinlik yönetimi literatürdeki konuların yanısıra uygulama örnekleri ile desteklenerek ele alınır. |
|||||||||
3. YARIYIL |
|||||||||||||
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||||
1110G2008 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojileri konularındaki temel bilgilerin verilmesi, öğrencilerin bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, işletim sistemi, kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunu hazırlama programlarının temel ve orta düzeyde kullanımının öğretilmesi, ağ ve internet teknolojileri hakkında temel seviye bilgiler anlatılır. Bu derste, öğrencilere günlük yaşamlarında ve mesleki kariyerlerinde yardımcı olacak temel bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda teorik ve uygulamalı eğitim verilmektedir. Bu kapsamda temel teknolojiler, teknolojik eğilimler, bilgisayar donanımları, temel bilgisayar kullanımı (işletim sistemi, Word, Excel, PowerPoint) ve internet teknolojileri hakkında bilgi sunulmaktadır.
|
|||||||||||||
1110G2009 |
Bilişim Güvenliği |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste öğrencilerin öğretimlerini tamamlarken veya tamamladıktan sonra kişisel ve kurumsal hayatlarında kullandıkları aygıtların güvenliklerini sağlamak ve kişisel verilerinin başkalarını tarafından ele geçirilmesini engellemeyi öğretmeyi amaçlanır. Bilgisayarın tarihçesi, internetin tarihçesi, virüs çeşitleri, virüslerden korunma yöntemleri, virüslere yakalanma ihtimalini düşürmek için uygulanması gereken yöntemler, bilgisayar güvenliğini sağlama, kişisel veya kurumsal cihazlara yerleşen virüsler karşısında olması gereken tutum ve davranışlar anlatılır. Ağ güvenliğini sağlama, siber savaş ve siber suçlar konularına hakim olma, güncel siber olayların takibi anlatılır.
|
|||||||||||||
1117G2007 |
İçerik ve Söylem Analizi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Derste haber söylemleri ile toplumsal etkilemenin nasıl yapıldığının görülmesi, içerik analiz çalışmalarının temel yapılarının öğrenilmesi amaçlanır. Haber ve söylem tanımları, kamu ve gündem oluşturma etkileri, haber inceleme ve bu bağlantıda sosyolojik, toplumsal yaklaşımların ölçümü anlatılır. |
|||||||||||||
1111G2011 |
Afet Kültürü |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste afetlerin çeşitleri, afet yönetimi ve planlama, ülke gereksinimleri doğrultusunda afetlerin yol açabileceği olumsuz sonuç ve tehlikeler, çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve beceriler, çevre ve insan sağlığı koruma konusunda gereksinim duydukları bilgi, beceri, tutum ve davranışları en iyi şekilde öğretmek amaçlanır. Afet kavramı, afet çeşitleri, deprem ve alınacak önlemler, sel ve alınacak önlemler, heyelan ve alınacak önlemler, çığ ve alınacak önlemler, yangın ve alınacak önlemler, volkanizma ve alınacak önlemler, su kirliliği, hava kirliliği, toprak kirliliği anlatılır. |
|||||||||||||
11G2050 |
Web Tasarımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste öğrencilere bir web sitesini tasarlayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında HTML, CSS, Javascript konular anlatılır ve örnek uygulamalar yapılır. |
|||||||||||||
11G2051 |
Metin Yazarlığı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Derste birinci ikinci tekil şahıs dilinin kullanımı dışında resmi bir dil, bilgi verici bir dil, haber verici bir dil, öyküleyici bir dil gibi pek çok anlatı becerilerini artırarak yazılı olarak kendini doğru şekilde ifade edebilmesini amaçlanır. Metnin yapısı, metnin işlevleri, iletişimsel amaca, hedef kitleye dayalı olarak metinliğin kodlanmasına etki eden unsurların öğrenimi, yazılı iletişim becerilerinin gelişimi anlatılır. |
|||||||||||||
11G2052 |
Akıllı Sistemlerin Sektörlerde Kullanımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Derste akıllı sistemleri kullanabilmeleri için gerekli temel bilgi verilir. Öğrenciler yapay sinirsel ağlar, bulanık mantık ve diğer doğadan esinlenmiş algoritmaları kullanmayı öğrenilir. Uygulama örneklerini inceleyerek gerçek mühendislik uygulamaları konusunda deneyim kazandırılır.. Akıllı sistemlerin ve doğadan esinlenmiş algoritmaların tanıtımı, optimizasyoni modelleme ve kontrol , yapay sinirsel ağlara giriş, geriye yayılma öğrenme algoritması, bulanık küme teorisi, bulanık çıkartım metodu, bulanık kontrol, uyarlanabilir sinirsel- bulanık çıkartım kuralı, genetik algoritma, parçacık sürüsü optimizasyonu anlatılır. |
|||||||||||||
11G2053 |
Aile İçi İletişim ve Eğitim |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri ve temel iletişim becerilerine ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi amaçlanır. Aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri, temel iletişim becerileri, ben-sen-biz dilleri, aile üyelerinin uygun olmayan iletişim dilleri, eşler arası iletişim, ebeveyn-çocuk iletişimi, aileye yönelik iletişim eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerileri anlatılır. |
|||||||||||||
11G2054 |
Diksiyon |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste anadilimiz Türkçenin topluluk önünde veya birebir iletişimde doğru, etkili ve düzgün kullanılabilmesi amaçlanır. Türkçenin yazı dilinin yanı sıra konuşma dilinin de kurallarının olduğunu öğretilmekte ve Türkçedeki yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklılıklar anlatılır. Türkçenin söyleyiş özellikleri, vurgu, ton, ezgi, durak ve kavşakların kullanımınının nasıl olması gerektiği uygulamalarıyla anlatılır. |
|||||||||||||
11G2055 |
İmaj Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste imajın nasıl yönetileceğiyle ilgili bilgileri aktarmak, bireylerin ve işletmelerin olumlu bir imaj yaratabilmek için hangi faktörlere ağırlık vermeleri gerektiği konusundaki bilgileri kazandırmak amaçlanır. Kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınır. |
|||||||||||||
Dijital İçerik Üretimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste dijital dönüşüm sürecinin sosyal ve kültürel etkilerinin farkındalığı, dijital teknolojileri ve doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşılması amaçlanır. Akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar.Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma anlatılır. |
|||||||||||||
11G2057 |
Senaryo Yazımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
Bu derste senaryo yazım tekniğinin ana noktalarını öğrenerek, yazım yeteneklerini ve yaratıcılık yönlerini geliştirme amaçlanmaktadır. Senaryo yazımıyla ilgili teorik bilgi edinme, pratik bilgi kazanma amaçlanır. |
|||||||||||||
Gelir Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Gelir yönetimi ve maliyet kontrolü ile ilgili temel bilgileri edindirmek amaçlanmaktadır. |
|||||||||||||
11G2059 |
İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||
İşletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmak amaçlanır. Bu ders kapsamında işletme yönetiminin tarihsel gelişimi ve işletmenin yönetimi ile ilgili tüm fonksiyonların ayrıntılı olarak incelenerek, bu fonksiyonların etkin olarak gerçekleştirilmesi için gerekli karar alma, liderlik, iletişim ve motivasyon gibi konular anlatılacaktır. |
|||||||||||||
4. YARIYIL |
||||||||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||||||||
1117B2007 |
Motivasyon ve Liderlik |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Derste liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları incelemeyi amaçlar. Liderliğin tanımı ve önemi, liderlik kuramları (liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı, modern yaklaşımlar), kamu yönetiminde liderlik, liderlikle ilişkili olan değişkenler, motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları, motivasyonda özendirici araçlar, motivasyon teorileri (kapsam ve süreç teorileri, diğer teori ve yaklaşımlar), kamu kurumlarında motivasyon ve motivasyonla ilişkili olan değişkenler anlatılır. |
||||||||||||||
1117B2006 |
Kriz ve Stres Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste iş hayatında karşılaşılan kriz kaynakları, kriz yönetimi ile beraber stresin insan hayatındaki yeri ve önemi, stresle başa çıkma yolları, stres yönetiminin sağlanması amaçlanır. Kriz kavramı ve işletmeler açısından kriz yaratan faktörler ve iş yaşamında karşılaşılan kriz ve stres kavramları, kriz döneminin yönetilmesi, kriz ortamında stres yönetimi, stres faktörleri, stresle başa çıkma yöntemleri anlatılır. |
||||||||||||||
1113B2006 |
Örgütsel Davranış |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırır. Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, ellerin beden durumu, mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, işareti anlamlandırma özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma anlatılır. |
||||||||||||||
İşaret Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||
Bu dersin amacı; işitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dili öğrenme ve kullanmaktır.Türk işaret dilinin temel yapısı,özellikleri ve kısa tarihçesi,Türk işaret dili parmak alfabesi ve işaretler yoluyla öğrencilerin işitme engellilerle temel iletişim kurması anlatılır. |
||||||||||||||
11B2054 |
Sanat Tarihi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Dersin amacı, sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmektir. |
||||||||||||||
11B2055 |
Endüstri 4.0 Bileşenleri
|
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Günümüzde dördüncü endüstriyel devrim olarak da nitelendirilen dijital dönüşümün ilkelerini ve kavramsal çerçevesini anlatmak , Endüstri 4.0’ın temel yapı taşları hakkında bilgi vermek ve işletmelerin Endüstri 4.0 ve dijital dönüşüm yolundaki uygulamalarının tartışılmasını sağlayarak konu ile ilgili analiz becerilerini geliştirmek amaçlanır. |
||||||||||||||
11B2056 |
Finansal Okuryazarlık |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste öğrencileri finansın temel kavramları hakkında bilgilendirmek ve finansla ilgili konularda farkındalık kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, öğrencilere hem özel hem de çalışma hayatlarında harcama, tasarruf, finansman ve yatırım gibi konularda sağlıklı kararlar almaları için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlar. |
||||||||||||||
Mitoloji |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||||||||
Bu derste bir disiplin olarak mitolojiye ilişkin kavramsal bakış açısı kazandırmak; mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri hakkında bilgilendirmek amaçlanır. Ders kapsamında, klasik Yunan mitolojisi, dünya kültürleri mitolojileri, Yunan ve Roma mitolojisinde tanrılar ve kahramanlar, mitolojik anlatımların sanat eserlerine yansıması konuları incelenecektir. |
||||||||||||||
11B2058 |
Görsellerin Dili |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Farklı görsel mesaj formlarını anlama, yorumlama ve üretimini sağlayan temel görsel dili, kavramları ve görsel iletişim süreçlerini öğrencilere tanıtmayı amaçlar. |
||||||||||||||
11B2059 |
Genel Hukuk |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste; hukukun temel kavramları, hukukun ne olduğu ve nasıl olması gerektiği konularında bilgi verilmesi amaçlanır. Hukukun amacı ve ideal hedefi olan adalet, hakkaniyet ve eşitliğin sağlanması, insan haklarına saygı, devletin bir hukuk devleti olması gibi kurallar, hukukun genel kavramları, hukuka genel bir bakış açısı altında bir sistem içinde anlatılır. |
||||||||||||||
11B2060 |
Etkili Sunum Becerileri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste , başarılı ve etkili sunum yapabilmeye yönelik gerekli teorik bilgi ve uygulama becerisini kazandırmayı amaçlar. Başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler anlatılır. Etkili bir sunumun gerçekleştirilmesindeki temel ilkeleri, etkin bir sunum için hazırlık/planlama, sunuş değerlendirme aşamasında gerekli bilgi, tutum ve becerileri anlatılır. |
||||||||||||||
11B2061 |
Bağımlılıkla Mücadele |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste bağımlığı teorik bilgiler kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemek amaçlanır. Bağımlık, sınıflandırılması, bağımlılığın nedenleri, sonuçları, bağımlılığı önleme anlatılır. |
||||||||||||||
11B2062 |
Toplum Sağlığını Koruyucu Hizmetler |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||||||||
Bu derste toplum sağlığının temeli olan bireysel sağlık kavramı ve toplum yapısı gibi temel konular anlatılır. Sağlıklı bir toplum yaratmak ve sürdürebilmek için bilinmesi gereken temel kavramlar, toplum ve sağlık konusunda yapılan çalışmalar ve temel faktörler anlatılıır. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.