1. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||
2075G1005 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme. |
|||||
1125G1006 |
Genel Turizm |
2 |
0 |
2 |
6 |
Bu ders, öğrencilere turizm endüstrisi, turizm işletmeleri, turizmin ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri ve turizm alanında güncel konu ve problemler hakkında bilgilendirmeye odaklanır. |
|||||
1125G1007 |
Sanat Tarihi |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dersin içeriği; sanat tarihi ile ilgili kavramları tanıtmak, uygarlıkları karşılaştırma, çeşitli dönem sanat eserlerinin bani ve sanatçılarını tanımlayabilme ve üslup farklılıklarını sorgulayabilme bilgisi hakkında fikir sahibi olmak. |
|||||
1125G1003 |
Arkeoloji |
2 |
0 |
2 |
6 |
Arkeolojinin tanımı ve tarihçesi, arkeolojinin Türk tarihindeki gelişimi, arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, arkeolojik yerleşim birimleri, arkeolojik kazı çeşitleri ve teknikleri, arkeolojik kazı sistemleri, arkeolojik buluntuların değerlendirilmesi, arkeolojik kazı kayıt teknikleri, arkeolojik tarihleme, arkeolojinin yan kolları, Antik Yunan şehrin ögeleri. |
|||||
1125G1004 |
Rehberlik Meslek Dersi |
2 |
0 |
2 |
6 |
Turist rehberliği mesleğini profesyonel olarak gerçekleştirecek, geleceğin rehberleri olan öğrencilerimize Turist Rehberliği mesleğinin geçmişi, bugünü, avantajları, dezavantajlarını anlatmak; turist rehberinin sahip olması gereken özellikler ve rolleri hakkında bilgilendirmek, turlarda dikkat edilmesi gereken hususları öğretmek ve Turist Rehberliği Meslek Yasa ve Yönetmeliğini anlatmak. |
2. YARIYIL |
|||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
|||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
|||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade etmek anlatılmaktadır. |
|||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanınması, kendini tanıma ve bireysel kariyer planlama aşamaları, özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi, farklı kariyer alternatifleri, iletişim ve istihdam edilebilirlik gibi konular. |
|||||||
1125B1009 |
Türkiye Turizm Coğrafyası |
2 |
0 |
2 |
6 |
||
Türkiye'nin turizm bölgelerinin coğrafi dağılımı, Turizmin gelişiminde coğrafi faktörlerin önemi, Türkiye genel coğrafyası, Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi, Marmara Bölgesi’nin turistik, tarihi ve doğal güzellikleri. Coğrafya ve Turizm İlişkisi; Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı; Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı; Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turist Akışları; Türkiye'de Turizm ve Yerli Turist Akışı;Türkiye’nin mevcut turizm potansiyeli (doğal ve kültürel çekicilikler), alternatif turizm etkinlikleri ve Türkiye'de uygulanabilirlikleri, sorunlar ve çözümleri. |
|||||||
1125B1010 |
Osmanlı Dönemi Sanatı |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Dersin içeriği farklı malzemeler ve tekniklerle yapılan sanat ürünleri hakkında fikir sahibi olmak. |
|||||||
1125B1007 |
Türkiye’de Antik Kentler |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Adana, Adıyaman, Amasya, Ankara, Antalya, Aydın, Çanakkale, İzmir, Denizli, Manisa, Çorum ve Göbeklitepe illerinde bulunan antik kentler. |
|||||||
1125B1011 |
Mitoloji |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Sanat ve tasarım alanında yapılan çalışmalarda halen sık sık gönderme yapılan mitolojik ve ikonografik öğeler dünyanın pek çok farklı kültüründe bulunmaktadır. Ders kapsamında tarihsel süreçte çeşitli kültürlerin sahip olduğu mitolojik ve ikonografik eserler incelenerek sanat ve tasarımdaki yansımaları aktarılacaktır. |
|||||||
1125B1012 |
Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğünün Türkiye’de ve Dünyadaki durumu, gelişimi ve turizm endüstrisinde seyahat acentalarının yeri ve öneminin kavratılmasıdır. |
|||||||
3. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1125G2012 |
Rehberlik Uygulaması I |
1 |
6 |
4 |
6 |
İstanbul’un tarihi, sanat, kültürel ve turistik öğelerini yerinde görmek, teoride alınan bilgileri uygulamada pekiştirmek. Camiler, Müzeler, Saraylar, Köşkler, Türbeler, Kaleler, Kiliseler, Sarnıçlar, Meydanlar- Çarşılar,ve İstanbul’un tarihi sokakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
1125G2002 |
Eski ve Ortaçağ Mimarisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Dersin içeriği eski ve ortaçağ mimarisi ile ilgili kavramları tanıtmak, uygarlıkları karşılaştırma, dini yapıları ve din dışı yapıları ayrı ayrı incelemek. |
|||||
1125G2013 |
Mesleki Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
4 |
Student’s book. |
|||||
1125G2014 |
Anadolu Uygarlıkları I |
2 |
0 |
2 |
4 |
Tarih öncesi çağlardan başlayarak M.Ö. 13. yüzyıl Yunan göçlerine kadar olan Anadolu tarihini incelemek. |
|||||
1125G2006 |
Turistik Ürün Çeşitlendirmesi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Turizm sistemi ve turistik ürün çeşitlendirme sistemdeki yeri, özel ilgi turizm türleri, dünya ve Türkiye uygulamaları, genel ilgi ve özel ilgi ayrımı, bütünsel bir yaklaşımla turistik ürün çeşitlendirmelerinin değerlendirilmesi, turistik ürün çeşitlendirmesi açısından turizm eğilimlerinin değerlendirilmesi. |
|||||
1125G2007 |
Müzecilik |
2 |
0 |
2 |
4 |
Türkiye’nin çeşitli illerinde bulunan müzeler, müze çeşitleri, müzelerdeki eserler ve eserlerin özelikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
1125G2015 |
Turizm Sosyolojisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Sosyolojinin tanımı ve konusu, sosyolojide kullanılan yöntemlerin turizm sektörü yönünden incelenmesi ile turizmin sosyo-kültürel etkilerinin araştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
4. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1125B2012 |
Rehberlik Uygulaması II |
1 |
6 |
4 |
6 |
İstanbul’un tarihi, sanat, kültürel ve turistik öğelerini yerinde görmek, teoride alınan bilgileri uygulamada pekiştirmek. Camiler, Müzeler, Saraylar, Köşkler, Türbeler, Kaleler, Kiliseler, Sarnıçlar, Meydanlar- Çarşılar,ve İstanbul’un tarihi sokakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
1125B2014 |
Mesleki Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
4 |
Student’s book. |
|||||
1125B2004 |
Roma Mimarisi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Roma İmparatorluğu Mimarisi, Karolenj Mimarisi, Romanesk Dönem Mimarisi, Gotik Dönem Mimarisi, Rönesans Dönemi Mimarisi, Barok Mimari'nin özelliklerinin belirlenmesi. Endüstri Devrimi ile birlikte değişen ve yeni parametrelere uygun olarak homojen bir biçimde yeniden yapılanan Avrupa Mimarlığının kaynaklarının incelenmesi. |
|||||
1125B2015 |
Anadolu Uygarlıkları II |
2 |
0 |
2 |
4 |
M.Ö. 13. yüzyıl Yunan göçlerinden başlayarak 1453 İstanbul’un fethine kadar olan Anadolu tarihi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
1125B2006 |
Dinler Tarihi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Dinler Tarihi Genel Kavramlar, Kutsallık ve Din Kavramları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
1125B2007 |
İstanbul Semineri |
2 |
0 |
2 |
4 |
Dersin içeriği Bizans öncesi mimari eserler, Osmanlı mimari eserleri ve Cumhuriyet devrinde sanatsal üslupta inşa edilmiş mimari yapılar incelenecektir. |
|||||
1125B2016 |
İkonografi |
2 |
0 |
2 |
4 |
İkonografik anlamları irdeleme ve öğrenme gücünün kazanılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.