1. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
2075G1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanır. |
|||||
2075G1002 |
Türk Dili I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu derste Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve tarihi, gelişiminin belirlenmesi, Türk dilinin yapı özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede; Dilin tanımını, dil, duygu, düşünce bağlantısını, dilin toplumsal değeri anlatılır. |
|||||
2075G1005 |
Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task - listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme |
|||||
1128G1011 |
Tüketici Davranışı |
2 |
0 |
2 |
5 |
Tüketici Davranışına Giriş, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Tüketicinin Karar Verme Süreci, Endüstriyel Tüketici Davranışı, Dijital Platformlardaki Tüketici Davranışları, Tüketici Etiği ve Hakları. |
|||||
1128G1013 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi kavram ve ilkeleri/ Müşteri İlişkileri Yönetimde Pazarlama Karması/ Müşteri İlişkileri Planlama ve Uygulama Süreci/ Müşteri Sadakati ve Tatmini/ Müşteri Değeri ve Deneyimi/ Müşteri Kazanma ve Elde Tutma/ Müşteri İlişkilerinde İletişim/ Müşteri Şikâyet Yönetimi/ Müşteri İlişkileri Yönetimi Ölçümü/ Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri Yönetimi/ E-CRM ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımları |
|||||
1128G1008 |
Pazarlama İlkeleri |
2 |
0 |
2 |
5 |
Pazarlama kavramı, kapsamı ve önemi/ Pazarlama çevresi ve pazarlama planlaması/ Pazar Araştırması/ Pazarlama Bilgi Sistemi/Tüketici ve Endüstriyel pazarlarda satın alma davranışı/ Uluslararası Pazarlar/Pazar Bölümlendirme ve konumlandırma/Pazarlama karması (Ürün-Fiyat-Dağıtım-Tutundurma) / Modern Pazarlama Karması |
|||||
1128G1009 |
Tasarım ve Yaratıcı Düşünce |
2 |
0 |
2 |
5 |
Tasarım ve yaratıcılık kavramları, Yaratıcı durum araştırmaları, Yaratıcı davranış sergileme durumları, |
|||||
1128G1010 |
E-Ticaret |
2 |
0 |
2 |
5 |
Bu dersin kapsamında; e-ticaret, dijital pazarlama, website yönetimi, sosyal medya, ağızdan ağıza pazarlama, içerik pazarlama, influencer pazarlama, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik vb. kavramlar yer almaktadır. |
2. YARIYIL |
|||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
||
2075B1001 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramlar, Islahat/İnkılap/İhtilal, Kuvvayi Milliye, Cumhuriyet/Demokrasi, İdeoloji kavramları, Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devleti'nin kuruluş sürecindeki önemli noktalar, Türk İnkılabı öncesi Osmanlı Devletindeki gelişmeler hakkında temel yetilere sahip hale geleceklerdir. |
|||||||
2075B1002 |
Türk Dili II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini, tarihi gelişimini ve ses özellikleri, Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini ve dili etkili kullanma, "İletişim" kavramını ve bu kavramın aracı olan metin oluşturma, Metni, metin yapan ölçütlerin neler olduğu ve bu ölçütleri metin oluştururken kullanma, Kompozisyon yazma kuralları, kompozisyon planı, paragraf ve temel ileti gibi unsurlar, Cümle çevirilerini ve yapılarını ve paragraf çeşitleri, paragraf uygulaması, Yazım, noktalama işaretleri öğrenirler. |
|||||||
2075B1006 |
Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri, A2 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade edilmesi anlatılmaktadır. |
|||||||
2075B1010 |
Girişimcilik ve Kariyer Planlama |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanınması, kendini tanıma ve bireysel kariyer planlama aşamaları, özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi, farklı kariyer alternatifleri, iletişim ve istihdam edilebilirlik. |
|||||||
1128B1001 |
Pazarlama İletişimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Pazarlama iletişimi tanımı, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, ağızdan ağza pazarlama vb, pazarlama iletişimi yönetimi |
|||||||
1128B1002 |
Pazarlama Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
||
Pazarlama Kavramı, Çevresi ve Fırsat Analizleri, Tüketici Davranışları, Pazarlama Araştırmaları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar, Konumlandırma, Pazarlama Karması, Pazarlama Stratejileri |
|||||||
1128G1003 |
Web Tasarımı |
1 |
2 |
2 |
4 |
||
Ders kapsamında HTML, CSS, JavaScript konular anlatılacak ve örnek uygulamalar yapılacaktır. |
|||||||
1128G1004 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri |
1 |
2 |
2 |
4 |
||
Bilgi Toplumu ve Gelişimi, Bilgisayarın Tarihçesi ve Bilgisayar Donanımları, İşletim Sistemleri, İnternet teknolojisi ve kavramları, Bilgisayar Ağları ve kavramları, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları / Forumlar, Web Tabanlı Öğrenme, Bilişim Hukuku ve Etiği |
|||||||
1128G1005 |
Ambalaj ve Ürün Tasarımı |
1 |
2 |
2 |
4 |
||
Ambalaj tanımı, tarihçesi, grafik ürünler içindeki önemi, ürün içeriği ve malzeme seçimi ve buna yönelik ambalaj çeşitleri, kullanım alanları, Ambalaj ve ürün üstü tasarım çalışmaları ve uygulamaları, Ürün- Form ilişkisi, Karton ambalaj çeşitleri, Ambalaj üstü etiket tasarımı, tasarımın ergonomik yapı incelemeleri ve teorik anlamda farklı üretim teknikleri. Grafik programlar desteği ile ambalaj üstü taslak tasarım çalışmaları. Farklı ürün grupları içinde yer alan ürünlere yönelik tasarımların taslak çalışmaları. |
|||||||
3. YARIYIL |
|||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
1128G2007 |
E-Ticaret Uygulamaları |
3 |
2 |
4 |
6 |
E-Ticaret ile ilgili genel kavramlar, E-Ticaret iş modeli, E-Ticarette ödeme yöntemleri, E-Lojistik, E-Ticarette Güvenlik, M-Ticaret ve Sosyal Medya, E-Ticarette Hukuksal Düzenlemeler, E-Ticarette Belge Düzeni ve Muhasebe İşlemleri, E-Ticarette Entegrasyon Çalışmaları, E-Ticaret Sitesi Oluşturma |
|||||
1128G2008 |
Küresel Pazarlama |
3 |
0 |
3 |
6 |
Küresel Pazarlama kapsamı, küresel pazarlama çevresi, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma politikaları uluslararası çerçevede ele alınmakta olup, dış pazarlar ve bu pazarlardaki güncel gelişmeler derinlemesine incelenecektir. |
|||||
1128G2009 |
Dijital Pazarlama Yönetimi |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirecek eğilimleri anlayarak, bir işletmenin mal ve hizmetlerini etkili bir şekilde pazara sunmak için dijital unsurlar açısından gerekli donanımlara sahip olmak. Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu ders, bir firmanın mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla İnternet, E-posta, Mobil ve İnteraktif TV, Arama Motoru, Sosyal Medya gibi dijital pazarlamanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır. |
|||||
1128G2010 |
Marka Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
Ders, marka yönetimindeki temel kavramları ve yeni eğilimleri keşfetmenin yanı sıra marka bileşenlerini ve takım kurma konularını da inceler. |
|||||
1128G2012 |
Kalite Yönetim Sistemleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
İşletme, yönetim, rekabet kapsamındaki temel kavramlar/ Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi kavramları/ Standart ve Standardizasyon/ Kalite Yönetim Sistemleri/ Kalite Yönetim Teknikleri/ Süreç Yönetim Sistemi/ Kaynak Yönetim Sistemi/ Stratejik Yönetim ve Kalite/ Kalite Kültürü/ Kalite Ödülleri ve EFQM Mükemmellik Modeli |
|||||
Tedarik Zinciri Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Lojistiğin Temelleri ve Önemi / Lojistik Organizasyonlar ve Stratejiler / Tedarik Zinciri Yönetimi / Tedarikçi Seçimi ve Dış Kaynak Kullanımı / Dağıtım Yönetimi / Taşımacılık Yönetimi ve Taşıma Modları / Lojistikte Yöneylem Araştırması / Lojistik Ağların Planlanması / Araç Rotalama Problemi / Depo Yönetimi / Lojistik Bilgi Sistemleri Farklı sektörlere ait Lojistik Problemler / Uluslararası Lojistik / Lojistikte Yeni Trendler |
4. YARIYIL |
||||||||
Kod |
Ders Adı |
T |
U |
K |
AKTS |
|||
1128B2001 |
Web Tasarımına Giriş |
2 |
2 |
3 |
6 |
|||
Ders kapsamında HTML, CSS, JavaScript konular anlatılacak ve örnek uygulamalar yapılacaktır. |
||||||||
1128B2002 |
Arama Motoru Optimizasyonu |
2 |
2 |
3 |
6 |
|||
SEO Temelleri ve gelişimi, SEO Mantığı, Arama Motorları çalışma mantığı, Google Filtreleri ve Servisleri, Teknik SEO, Site İçi/Dışı SEO, Site Hızı Optimizasyonu, Mobil Telefonlar İçin Arama Motoru Optimizasyonu, Reklamlar ve Site Analizi. |
||||||||
1128B2003 |
Web İçerik Yönetimi |
2 |
2 |
3 |
6 |
|||
Web İçerik Yönetimi Kavramı ve Türleri, E-Ticaret Siteleri İçin içeriğin önemi ve tasarımı, SEO dostu içerik oluşturma, İçerik Yönetim Sistemlerinin rolü ve çeşitleri, Web içeriği düzenleme araçları/görselleştirme, İçerik pazarlama stratejileri, Mobil cihazlar için içerik optimizasyonu ve Duyarlı Tasarım, İçerik Üretiminde Telif |
||||||||
1128B2004 |
İleri Web Tasarımı |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||
Web tasarımında dinamik sayfa hazırlamaya yönelik web tasarımı yazılımlarını ve betikleme dillerini kullanılması öğretilmektedir. Web sayfalarını popüler yazılımlar ile hazırlamak, betikleme dillerininin temelleri ve kullanımı, web sitesi yönetimi. |
||||||||
1128B2005 |
Dijital Depolama Sistemleri |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||
Giriş ve Temel Kavramlar, Depolama Teknolojileri, RAID (Redundant Array of Independent Disks), Dosya Sistemleri, Depolama Hiyerarşisi ve Veri Yedekleme, Veri Sıkıştırma, Depolama Erişim Yöntemleri, Depolama Sanallaştırma, Depolama Yönetimi ve Performans Optimizasyonu, Veri Güvenliği, Bulut depolama hizmetleri, Dijital Arşivleme, Depolama Sistemleri ve IoT (Nesnelerin İnterneti), Geleceğin Depolama Teknolojileri |
||||||||
1128B2006 |
Dijital Reklam Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|||
Dijital Reklamcılık Karamlar ve Tanımlar, Dijital Reklam Modelleri, Dijital Reklam Stratejileri, İnternet İletişimi, Yeni medya ve interaktif reklamlar, Dijital Reklamcılıkta SEM ve SEO, Mobil ve Sosyal Medya Reklamcılığı, Native reklam modelleri. |
Bu içerik 16/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.