1.YARIYIL
1010G1002 Çocuk Ruh Sağlığı ve Psikolojisi (2-0 ) 2, 3 AKTS
Ruh sağlığı ve Psikolojinin tanımı, önemi. Ruh sağlığı ve Psikoloji ile ilgili temel kavramlar. Bağlanma kuramı, bağlanma türleri ve psikolojiye etkisi. Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin, [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, hırsızlık, yalan söyleme] türleri, tanısı ve tedavi yöntemleri. Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
1010G1006 Oyun ve Oyun Terapisi ( 2-0) 2 ,3 AKTS
Oyunun tarihsel gelişimi, oyunun tanım ve özellikleri, oyun kuramları, gelişime bağlı oyun aşamaları, oyun çeşitleri ve özellikleri, oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, oyun materyalleri seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler. Okul öncesi dönemde oyun etkinliklerinin planlanması, okul öncesi dönem çocuklarında oyun dağarcığı geliştirme. Özel eğitim gerektiren çocuklarda oyun etkinliği. Oyun terapisinin temel kavram ve kuramları. Oyun terapisinin tanı ve tedavide nasıl kullanıldığı. Çocuk odaklı oyun terapisi, oyun terapistinin nitelikleri, oyun odası ve materyaller.
1010G1007 Çocuk Gelişimi I ( 3- 0) 3, 6 AKTS
Gelişimin tanımı, gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, gelişime etki eden faktörler, gelişim evreleri: doğum öncesi dönem, gelişim evreleri: doğum sonrası dönem. Fiziksel gelişim: boy, kilo, kas, kemik, organlar, nörolojik gelişim. Fiziksel gelişimin desteklenmesi. Psikomotor gelişim: kavramlar ( dikkat, denge, tepki hız, koordinasyon, esneklik), kaba motor ve ince motor beceriler. Pisikomotor gelişim dönemleri. Psikomotor gelişimin desteklenmesi.
1010G1001 Çocuk Edebiyatı ve Medya ( 2-0 ) 2, 3 AKTS
Edebiyatın tanımı. Çocuk kavramı. Çocuk edebiyatının tanımı. Çocuk edebiyatının amacı, önemi ve tarihçesi. Çocuk edebiyatının çocuğun gelişim alanlarına katkısı. Çocuk edebiyatı türlerinden masal, şiir, hikâye, tekerleme ve tiyatro. Edebi eserlerin çocuğa okuma ve anlatmada yöntem teknikler. Çocuk edebi ürünlerinde fiziksel, görsel ve içerik analizleri. Okul öncesine yönelik örnek çocuk edebiyatı eserleri. Medyada çocuk simgesi. Medyanın çocuk üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri. Çocuğa medya kullanımında rehberlik etme.
1010G1004 Çocuk ve Sanat ( 2-0 ) 2, 3 AKTS
Yaratıcılığı anlamak. Yaratıcılığın bileşenleri, yaratıcı bireylerin özellikleri, yaratıcı düşünme yolları. Çocuklarda yaratıcı ifade biçimleri. Erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin ve ailenin rolü. Sanatın çocuğun gelişim (sanat ve fiziksel gelişim, sanat ve bilişsel gelişim, sanat ve dil gelişimi, sanat ve duygusal gelişim, sanat ve sosyal gelişim) alanlarına etkisi. Sanat etkinliklerinde güvenlik. Çocuklarda sanatsal gelişim (çocuklarda çizim gelişimi). Sanatın öğeleri (çizgi, renk, şekil, kütle ve hacim, kompozisyon, örüntü, alan, denge, doku). Sanat öğretiminde yaklaşımlar. Sanat etkinliklerinde öğretmenin rolü. Erken çocukluk döneminde kullanılan sanatsal araç gereçler. Sanat etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. Özel gereksinimli ya da üstün yetenekli çocuklarla sanat. Örnek sanat çalışmaları (baskı, kolaj, hamur, kukla, kağıt sanatı, duyusal keşif etkinlikleri, kendini ifade edici sanat etkinlikleri).
1010G1005 Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme ( 3- 0 ) 3 , 5 AKTS
Okul öncesi eğitimde araç gerecin önemi. Okul öncesi dönemde araç-gereç (materyal) kullanımının çocuğun gelişim alanlarına ( bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, sosyal- duygusal gelişim, psikomotor gelişim, öz bakım becerileri) etkisi. Materyal tasarlama ilkeleri. Materyal geliştirme planlama ve aşamaları. Materyal hazırlamada kullanılan malzemeler. Okul öncesinde geliştirilen materyallerde bulunması gereken özellikler ( amaca görelik, yaşa ve gelişime görelik, ilgi çekicilik, dayanıklılık, sadelik, güvenlik, yaratıcılık, kültüre ve çevreye uygunluk). Materyal hazırlama. Artık malzemelerden materyal hazırlama. Okul öncesi eğitim programında materyal sunma ve değerlendirme.
2075G1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I ( 2-0 ) 2, 2 AKTS
Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde yapılan ıslahatların başarısızlığının nedenleri ile bunların Atatürk dönemindeki inkılâplara etkisi örneklerle açıklanmalıdır. Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde devleti kurtarma adına ortaya atılan ideolojilerden Türkçülük, İslamcılık, Osmanlıcılık, Garpçılık (Batıcılık), Sosyalizm gibi akımlar tanıtılmalı, Kurtuluş Savaşı’nın; Mustafa Kemal tarafından işgalleri bitirmek, ulusal-halk egemenliğine dayalı bir devlet kurma süreci olarak yönetildiği işlenmelidir.
2075G1002 Türk Dili I ( 2-0 ) 2, 2 AKTS
Dilin tanımı, önemi ve özellikleri; Dillerin doğuşu; yeryüzündeki diller ve sınıflandırılması; Dil-düşünce-kültür ilişkisi; Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri, günümüzdeki yayılma alanları; Türkçedeki seslerin özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitli ses olayları; Türkçedeki kök ve eklerin işlevleri; Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve uygulanmaları ile ilgili çalışmalar oluşturur.
2075G1003 Yabancı Dil III / I ( 3- 0 ) 3 , 3 AKTS
Dersin içeriğine uygun olarak yapılan dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları sonucunda öğrencilerin a) temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları b) A1 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri c) dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri d) yine A1 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade etmeleri amaçlanmaktadır.
2.YARIYIL
1010B1008 Çocuk Gelişimi II. ( 2- 0 ) 2 , 5 AKTS
Bilişsel gelişim: Jean Piaget bilişsel gelişim kuramı ve temel kavramları, Bruner’in Bilişsel gelişim kuramı, Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramı. Bilişsel gelişimin desteklenmesi. Dil gelişimi: dil gelişimi ile ilgili temel kavramlar, dilin bileşenleri, dil gelişim kuramları, dil gelişim dönemleri. Dil gelişiminin desteklenmesi. Sosyal- duygusal gelişim: sosyal gelişim ile ilgili kavramlar, Erikson’un Psiko-sosyal gelişim kuramı. Freud yapısal kişilik kuramı (id, ego, süperego).Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi, duygusal gelişim temelleri, Bowlyb bağlanma kuramı. Sosyal duygusal gelişimin desteklenmesi. Ahlak gelişimi: Kohlberg’in ahlak gelişim kuramı. Ahlak gelişiminin desteklenmesi.Cinsel gelişim: kavramlar, Freud Psikoseksüel gelişim kuramı. Cinsel gelişimin desteklenmesi.
1010B1031 Eğitimde Drama ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Dramanın tanımı ve önemi. Eğitimde dramanın önemi. Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun kavramları. Eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması. Eğitimde dramanın amacı ve uygulanma aşamaları. Eğitici dramada özel teknikler. Eğitimde dramanın aşamaları. Eğitsel drama ortamı. Eğitsel dramada öğretmen nitelikleri. Eğitsel dramanın değerlendirilmesi. Eğitimde drama etkinlikleri geliştirme ve uygulama. Özel gereksinimli çocuklarda eğitici drama etkinlikleri.
1010B1030 Çocuk Hakları ve İstismarı ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Çocukluk kavramı. Geçmişten günümüze çocuk. Hak ve hukuk, kavramları. Çocuk hakları sözleşmesi ve tarihsel gelişimi. Türkiye’de çocuk haklarının gelişimi. Çocukların temel hakları. Çocuk koruma kanunu. Aile ve çocuk refahı. Savaş ve çocuk, mülteci çocuklar, suça sürüklenen çocuklar, çocuk işçiliği, madde bağımlılığı ve çocuk. Korunma ihtiyacı olan çocuklar. Özel gereksinimli çocukların hakları. Çocuk istismar ve ihmalinin tanımı ve türleri, nedenleri, belirtileri. Çocuk istismarında çocukla görüşme teknikleri. Çocuk istismar ve ihmalinde yasal sorumluluklar. Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler.
1010B1032 Kaynaştırma Eğitimi ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Kaynaştırmanın tanımı ve ilkeleri. Dünya'da ve Türkiye’de kaynaştırmanın tarihçesi ve yasal düzenlemeler. Kaynaştırma öğrencisini eğitim ortamına yerleştirme süreci. Kaynaştırmada başarıyı etkileyen etmenler: yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler, aileler, içerik, ortam, destek hizmetler. Kaynaştırmanın öğrenciler, öğretmenler ve anne-babalar için olumlu sonuçları. Kaynaştırma öğrencileri: a) zihin engelli çocuklar b)otizmli çocuklar c)görme engelli çocuklar d)işitme engelli çocuklar e)öğrenme güçlüğü olan çocuklar f)iletişim bozukluğu olan çocuklar g)duygusal-davranışsal sorunları olan çocuklar Kaynaştırmada öğretimin düzenlenmesi: a)Öğretim öncesi yapılacak düzenlemeler. b)Öğretim sırasında yapılacak düzenlemeler. c) Öğretim sonu yapılacak düzenlemeler. d)Öğretim amaçlarının gerçekleşmediği durumlarda yapılacak düzenlemeler. Kaynaştırmada davranış problemlerinin üstesinden gelme: a)Bağımsızlığı artırma. b)Meşgul olmayı artırma. c)Sınıf içi iletişimi artırma. d)Problem davranışları azaltmada pekiştireçlerin kullanımı. e)Problem davranışları azaltmada ayrımlı pekiştirmenin kullanımı.
2075B1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II ( 2-0 ) 2, 2 AKTS
Kurtuluş Savaşı’nın başarılmasından sonra, Osmanlı kurumlarının tasfiye edilerek; halk egemenliğine dayanan, ekonomik açıdan gelişmiş, bağımsız, laik bir devlet yapısının kurulduğu; eğitimden hukuka, yurttaş-devlet ilişkilerinden kültürel alana kadar her alandaki değişikliğin bu amacı gerçekleştirmeye dönük olduğu vurgulanır. Dış dünya ile ilişkilerin barış, karşılıklı saygı ve eşitlik temelinde yürütüldüğü, Türkiye’nin, özellikle siyasal ve ekonomik alanda bağımsızlığını gerçekleştirmiş bir ülke olarak uluslar arası alanda kendini var etme siyaseti izlediği kavratılır. Atatürk ilke ve devrimlerine yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler verilerek ve Türk gençliğinin Atatürkçü Düşünce Sistemi’ni, milli, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’nin temel esaslarını, kuruluş felsefesini benimsemeleri, davranışa dönüştürmeleri ve bir yaşam biçimi haline getirmeleri yolunda yapılması gereken bilgiler verilir.
2075B1002 Türk Dili II ( 2-0 ) 2, 2 AKTS
Dilin tanımı, önemi ve özellikleri; Dillerin doğuşu; yeryüzündeki diller ve sınıflandırılması; Dil-düşünce-kültür ilişkisi; Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri, günümüzdeki yayılma alanları; Türkçedeki seslerin özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitli ses olayları; Türkçedeki kök ve eklerin işlevleri; Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve uygulanmaları ile ilgili çalışmalar oluşturur.
2075B1003 Yabancı Dil II ( 3- 0 ) 3 , 3 AKTS
Dersin içeriğine uygun olarak yapılan dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları sonucunda öğrencilerin a) temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları b) A1 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri c) dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri d) yine A1 düzeyine uygun dinleme parçalarını anlamaları ve bunlarla ilgili yapılan sözlü çalışmalara katılmalarını ve kendilerini sözlü olarak doğru ve rahat ifade etmeleri amaçlanmaktadır.
2075B1004 Kariyer Planlaması (1- 0) 1, 2. AKTS
Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanınması, kendini tanıma ve bireysel kariyer planlama aşamaları, özgeçmiş hazırlama, iş görüşmesi, farklı kariyer alternatifleri, iletişim ve istihdam edilebilirlik gibi konular.
2075B1005 İş Sağlığı ve Güvenliği ( 2-0 ) 2, 3 AKTS
Risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramları, fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir.
Alan Dışı Seçmeli Dersler
10B1002 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Bu ders, bilgi, bilgi türleri ve bilimsel bilgi, Bilimsel Yöntem, Araştırma ve Araştırma modelleri,Araştırma süreci ve aşamaları, Evren Örneklem, Veri ve Veri Türleri, Veri Çözümleme Yöntemleri, Rapor yazma tekniklerini kapsamaktadır.
10B1004 Sağlık Çalışanı ve Hasta Psikolojisi ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Hastalık ve sağlığın tanımlarını, iletişim çeşitleri ve yollarını öğrenerek hasta ve hasta yakınları ile doğru ilişki kurma, hastalarda gözlenen tepkiler, zor hasta ile baş edebilme yolları hakkında bilgiler verilecektir.
10B1001 İlk Yardım ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Bu ders; İlk yardımın temel uygulamaları, Birinci ve ikinci değerlendirme, Yetişkinlerde temel yaşam desteği, Çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, Dış ve iç kanamalar, Yara ve yara çeşitleri, Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım, Üst ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, Kalça ve alt ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım, Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, Sedye oluşturarak hasta veya yaralıları taşıma, Acil taşıma teknikleri ve Kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri konularını içermektedir.
10B1003 Sağlık Turizmi ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Bu dersin temel amacı turizm türlerinden birisi olan ve son dönemde popülerliği günden güne artan sağlık turizmi hakkında bilgi vermektir. Bu dersin kapsamını; turizm ve turist kavramı, sağlık turizmi ve turistin sağlığı kavramı, turizm türleri, spa-wellness turizmi, termal turizm, diaspora sağlık turizmi, sağlık turizminde kalite ve akreditasyon, sağlık turizmi standartları oluşturmaktadır.
3.YARIYIL
1010G2108 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama I ( 0 - 8 ) 4 , 7 AKTS
Anaokulu, anasınıfı, öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamını gözlemleme. Okul öncesi kurumun çalışma düzenini gözlemleme. Okul öncesi eğitim programını tanıma. Okul öncesi eğitimde etkinlik gözlemleme. Öğretmenle işbirliği yapma. Okul öncesi eğitimde kullanılan form, dosya ve defterleri öğrenme.
1010G2010 Özel Eğitim (2 - 0 ) 2 , 4 AKTS
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar. Özel eğitimin genel amacı, önemi ve ilkeleri. Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim. Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklara sahip ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. Özel eğitim kurumları ve özellikleri. Engele neden olan faktörler, engeli önleme ve erken tanı. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler: Görme engellileri tanıma, sınıflandırma ve eğitimleri. İşitme engellileri tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri. Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama, sınıflama ve eğitimleri. Öğrenme güçlüğünü tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri. Bedensel engellileri tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri. Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri. Zihinsel engellileri tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri. Üştün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama, sınıflandırma ve eğitimleri.
1010B2015 Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri (2- 0) 2 , 4 AKTS
Çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçlar. Gelişimle ilgili temel kavramlar. Gelişim dönemleri ve özellikleri. Türkiye ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci. Tanı ve değerlendirme basamakları. Özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme; üstün yetenekliler, dil ve konuşma bozukluğu, görme engelliler, otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlüğü, işitme engelliler. Standardize testler. Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmenin Yorumlanması. Gelişimsel tanı ve değerlendirmenin sonuçlarının kullanımı. Çocuğu tanıma ve değerlendirme çalışmalarında ailenin yeri ve önemi. Gelişimsel değerlendirmede etik ilkeler ve uygulama standartları.
1010G2035 Aile Eğitimi ( 2- 0) 2 , 4 AKTS
Ailenin tanımı, yapısı ve önemi. Aile eğitiminin tanımı ve önemi. Aile eğitiminin hedefleri ve ilkeleri. Türkiye’de okul öncesi çocukluk dönemine yönelik anne- baba eğitim programları; Anne-baba Okulu, Anne- Çocuk Eğitimi Programı (AÇEP), Baba Destek Programı (BADEP), Anne Eğitim Programı. Yurt dışında yapılan aile eğitim programları; Head Start Programı, Erken Güçlü Başlangıç ( Early Head Start), HİPPY Eğitim Programı, High/Scope , Portage Erken Çocukluk Eğitim Programı. Okul öncesi eğitimde aile katılımı. Aile ve iletişim. Anne-baba tutumları. Ailenin eğitim etkinliklerine katılımı. Okul aile işbirliği; bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri, mektuplar, bültenler. 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER). Okul Öncesi Eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER).
1010G2009 Anne ve Çocuk Beslenmesi ( 2- 0) 2 , 6 AKTS
Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
1010G2011 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları ( 2- 0) 2 , 5 AKTS
Sağlıklı çocuğu tanımak, Çocuğun sağlığını koruyucu sınıf içi tedbirler, Çocuğun sağlığı konusunda ilgili personelle işbirliği, Hasta çocuğun özelliklerini tanımak, Çocuklarında sık görülen şikâyetler ve ilgili personelle işbirliği, 0-12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, Aşılar ve serumlar.
Alan Dışı Seçmeli Dersler
10G2007 Akılcı İlaç Kullanimi ( 2- 0) 2 , 4 AKTS
İlaç kavramı ve tarihçesi, akılcı ilaç kullanımının tanımı, akılcı ilaç kullanımı ile ilgili temel bilgiler, akılcı ilaç kullanımında sağlık çalışanlarının rolü, akılcı ilaç kullanımında toplumun rolü, reçete ve elektronik reçete ile alınan ilaçlar, reçetesiz ilaçların kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar, çoklu ilaç kullanımı, yetişkinlerde ilaç kullanımı, çocuklarda ilaç kullanımı, gebe ve emzirenlerde ilaç kullanımı, ileri yaşta ilaç kullanımı, kronik hastalığı olanlarda ilaç kullanımı, analjezik ilaçların akılcı kullanımı, antibiyotiklerin akılcı kullanımı, besin takviyeleri, mineraller ve vitaminlerin akılcı kullanımı, akılcı olmayan ilaç kullanımı, akılcı ilaç kullanımında yapılan hatalar ve dikkat edilecek hususlar.
10G2008 Cinsel Sağlik ( 2- 0) 2 , 4 AKTS
Cinsellik ve Cinsel Sağlık Kavramı, Cinsellikle İlgili Kuramlar, Cinsel Mitler ve Toplumların Cinselliğe Bakışı, Kadın- Erkek Genital Sisteminde Benzerlikler ve Cinsel Eylem Fizyolojisi, Cinsel Disfonksiyonun Tanımı, Sınıflandırılması, Epidemiyolojisi ve Fizyopatolojisi, Yaşam Dönemlerinde Cinsel Fonksiyon (Adölesan, Gebelik, Doğum Sonu, Menopoz, Yaşlılık), Cinsel İşlev Bozukluğunun Psikolojisi ve Kişilerarası Boyutları, Cinsel Sağlığın Etik, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Yönleri ve Cinsel Sorunlara Yaklaşım ve Cinsel Disfonksiyonun Güncel Tedavisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
10G2006 Çocuk Gelişimi (2- 0) 2 , 4 AKTS
Bu ders; Gelişimin tanımı, gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, gelişime etki eden faktörler, gelişim evreleri: doğum öncesi dönem, doğum sonrası dönem ve çocuk gelişim kuramlarına genel bakış konularını içermektedir.
10G2005 Mesleki İngilizce (2- 0) 2 , 4 AKTS
Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık alanında mesleki olarak bilmeleri gereken İngilizce terimleri öğrenmelerini sağlamak ve tıp alanında yer alan İngilizce okuma parçaları ve makalelerle öğrencilerin alanlarındaki güncel gelişmeleri takip edebilmelerini sağlamaktır.Bu ders ile öğrenciler tıp alanındaki teknik İngilizce terimleri anlayabilecekler ve kendi alanlarındaki güncel gelişmeleri takip edebileceklerdir. Introduction (Giriş), Hastayla tanışma ve iletişime geçmede kullanılan İngilizce cümle kalıpları, İngilizcede cümle yapısı, Genel gramer konuları I (Tenses), Genel gramer konuları II (Tenses), İngilizce hastane bölümleri ve çalışanları, İngilizce vücut bölümleri, İngilizce Vücut sistemleri I, İngilizce Vücut sistemleri II, İngilizce Vücut sistemleri III, Tıbbi İngilizce makale ve güncel yazıların irdelenmesi I, Tıbbi İngilizce makale ve güncel yazıların irdelenmesi II, Tıbbi İngilizce makale ve güncel yazıların irdelenmesi III, Tıbbi İngilizce makale ve güncel yazıların irdelenmesi IV bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
4.YARIYIL
1010B2110 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama II (0 -8 ) 4, 7 AKTS
Anaokulu, anasınıfı, öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamını gözlemleme. Okul öncesi kurumun çalışma düzenini gözlemleme. Okul öncesi eğitim programını tanıma. Okul öncesi eğitim programına uygun etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme. Öğretmenle işbirliği yapma. Okul öncesi eğitimde kullanılan form, dosya ve defterleri öğrenme.
1010B2013 Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Matematik (2- 0) 2 , 6 AKTS
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin tanımı ve önemi. Matematik eğitiminde ilke ve standartlar. Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri. Matematik programları. Temel matematiksel kavramlarının kazanılması; eşleştirme- sınıflandırma- karşılaştırma- sıralama- örüntü̈ oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, zaman, ölçme, veri analiz-grafik. Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Fen eğitiminde ilke ve standartlar. Bilimsel süreç̧ becerileri, bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını. Bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri. Fen ve matematik eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi. Fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
1010B2014 Çocuk ve İletişim (2- 0) 2 , 2 AKTS
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi. İletişimin öğeleri ve süreci. Etkili iletişimin özellikleri. Etkili iletişim becerileri. İletişim yolları. Sözlü ve yazılı iletişim. Sözsüz iletişim, beden dili, göz teması. İş hayatında ve kişilerle etkili iletişim kurma becerileri. Çatışma ve iletişim. Çocuklarla etkili iletişim kurma yöntemleri. Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemleri. Çocuklarla pozitif iletişim kurma yöntemleri. Çocuklarla iletişimi olumsuz etkileyen durumlar. Çocuk ile iletişimde, dinleme, empati, sen dili, ben dili kavramları. Çocukla iletişimde aile ilişkileri ve aile tutumları. Çocuk ve iletişimde özel durumlar; boşanma, istismar, ölüm, göç, özel gereksinimli çocuklar.
1010B2016 Çocuk ve Beden Eğitimi (2- 0) 2 , 5 AKTS
Gelişimle ilgili kavramlar ve motor gelişim ile ilişkisi; büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazırbulunuşluk. Motor gelişim ile ilgili kavramlar; hareket, kuvvet, performans, esneklik, form. Motor gelişimi etkileyen faktörler. Beden eğitiminin önemi ve çocuğun gelişim alanlarına katkısı. Beden eğitimi ve müzik (ritm), beden eğitimi ve oyun. Okul öncesi eğitim programında motor gelişim alanındaki kazanım ve göstergelerin incelenmesi. Okul öncesi dönem beden eğitimi programı; harekete sürükleyici etkinlikler, işlevsel etkinlikler, grup etkinlikleri, bütün sınıf etkinlikleri. Okul öncesi hareket etkinliğine uygun ortam hazırlama, uygun araç gereç seçme ve oluşturma. Okul öncesi hareket etkinliği planı hazırlama, uygulama, değerlendirme. Okul öncesi hareket etkinliklerinde öğretmen nitelikleri.
1010B2037 Öğrenme ve Öğretme Teknikleri (2- 0) 2 , 5 AKTS
Eğitimin tanımı. Öğrenme, öğretme ve öğretimin tanımı. Öğrenme ve öğretim ilkeleri.
Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Öğrenme kuramları; davranışçı öğrenme kuramı, bilişsel öğrenme kuramı, sosyal öğrenme kuramı. Öğrenme ve öğretim yaklaşımları; Tam öğrenme yaklaşımı, Çoklu zeka yaklaşımı, yapılandırmacılık, beyin temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, aktif öğrenme yaklaşımı, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı. Öğrenme ve öğretim stratejileri; sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma inceleme yoluyla öğretim. Öğretim yöntemleri ve teknikleri; anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, soru cevap, rol oynama, drama, benzetim, altı şapkalı düşünme, eğitsel oyun, istasyon, balık kılçığı, akvaryum, konuşma halkası, kartopu, kavram haritaları. Kazanıma uygun kuram, yaklaşım, strateji ve yöntem-teknik seçimi. Yöntem ve tekniğe uygun ortam oluşturulması ve araç-gereç seçimi. Uygun kuram, yaklaşım , strateji ve yöntem-teknik kullanarak eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
1010B2038 Değerler Eğitimi (2- 0) 2 , 4 AKTS
Ahlak ve değerler eğitimine duyulan ihtiyaç. Ahlak nedir? Ahlakın konusu, amacı, kaynağı. Ahlak ekolleri. Değer, Etik ve Erdemin tanımı. Ahlak-etik ilişkisi, ahlak- değer ilişkisi, ahlak- vicdan ilişkisi. Ahlaki değerlerin davranışa etkisi. Ahlak gelişimi ve ahlak gelişim teorileri. Kolhberg’in Ahlak Gelişim Teorisi. Ahlak ve değerler eğitimi yaklaşımları; değer telkin yaklaşımı, değer açıklama, değer analizi, ahlaki muhakeme yaklaşımı. Ahlak ve değerler eğitiminde aile ve öğretmenin rolü. Değer oluşturmada sosyal medyanın rolü. Değerler eğitiminde sorumluluk, saygı, sevgi, yardımseverlik, özgüven, empati, adalet ve bağımsızlık değerlerinin kazanımı.
Alan Dışı Seçmeli Dersler
10B2012 Sağlık Hizmetleri Yönetimi (2- 0) 2 , 4 AKTS
Birinci basamak sağlık hizmetleri ve bu hizmetlere yönelik örgütlenme yapısı aktarılarak uygulama yöntemleri geliştirilecektir.
10B2009 Girişimcilik (2- 0) 2 , 4 AKTS
Girişim ve Girişimci tanımı, Girişimcilerin Özellikleri Nedir?, Girişimcilik Ekosistemi unsurları nelerdir?, Girişimcilik Kültürü, Girişimcilik Fırsatlarının İncelenmesi, Fırsat Analizi kanvası Nedir?, Girişimcilik Fırsatlarının Örnekleri, Girişimcilere Destek Sistemleri (Kulukça merkezleri-Hızlandırıcılar-Teknoloji Transfer ofisleri), Teknokent kavramı ve Kuruluş modelleri, Teknokentin Faydaları nedir?, İş Modeli Çeşitleri ve İş Modeli Kanvası, İş Modeli oluşturma, Stratejik Girişimcilik Kavramı ve Modelleri, İş planının Önemi ve İş planının oluşturulması,TÜBİTAK,KOSGEB Girişimci destekleri,Dijital girişimcilik örnekleri, Yatırım alan girişimlerin iş modellerinin analizlerinin yapılması.
10B2011 Tamamlayici Alternatif Tedaviler (2- 0) 2 , 4 AKTS
Türkiye’deki tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarıyla ilgili yasal düzenlemeler, Beden-zihin uygulamaları ve kullanımı; (Meditasyon, Yoga, Kahkaha Yogası, Hipnoz, Mindfulness Temelli Stres Azaltma, Müzik Terapi, Dans ve Hareket Terapisi, Dua terapisi), Alternatif tıp ve kullanımı; (Homeopati, Akupunktur, Ayurveda, Çin Tıbbı), Biyolojik temelli terapiler ve kullanımı; (Fitoterapi (Bitkisel tedavi), Diyet destekleri, Vitaminler, Aromaterapi), Enerji Terapileri ve kullanımı (Reiki, Manyetik enerji stimülasyonu, Terapötik dokunma, EFT (Emotional Freedom Technique)), Manipülatif ve beden temelli tamamlayıcı-alternatif yöntemler ve kullanımı; (Akupressür, Masaj, Refleksoloji, Hidroterapi), bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
10B2010 Meslek Etiği (2- 0) 2 , 4 AKTS
Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık alanında mesleki gelişimlerine ek olarak uymaları gereken etik değerleri öğrenmelerini sağlamak ve temel etik değerleri hakkında farkındalık oluşturmaktır.Bu ders ile öğrenciler etik değerleri tanıyıp irdeleyebilecek ve sağlık hizmetleri alanında meslek etiğiyle alakalı uygulanması ve uyulması gereken kuralları açıklayabileceklerdir.Etik ve mesleki etik kavramı, Etik düzeyleri, kuralları ve sistemleri, Etik ve toplum ilişkisi, Etik sorgulama ve mesleki yozlaşma, Mesleki etik kavramı ve mesleki etik ilkeler, İş hayatında etik ve etik dışı konular, Sosyal sorumluluk kavramı, Sağlık hizmetlerinde meslek etiği ilkeleri, Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları, Hasta ve çalışan hakları, İş yerlerinde etik ortamın sağlanması, Etik liderlik, Farklı mesleklerde etik ilkeler ve çalışanların etik profilleri, İş yerinde iş etiğine uygun ortamlarda çalışmak, Sağlık alanındaki yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
10B1001 İlk Yardım ( 2-0 ) 2, 4 AKTS
Bu ders; İlk yardımın temel uygulamaları, Birinci ve ikinci değerlendirme, Yetişkinlerde temel yaşam desteği, Çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, Dış ve iç kanamalar, Yara ve yara çeşitleri, Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım, Üst ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, Kalça ve alt ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım, Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, Sedye oluşturarak hasta veya yaralıları taşıma, Acil taşıma teknikleri ve Kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri konularını içermektedir.
Bu içerik 17/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.
İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.