Uluslararası Öğrenciler Müdürlüğü - Vize ve İkamet İzni

Vize İşlemleri

Türkiye'ye eğitim almaya gelecek öğrencilerin, en yakınTürkiyeCumhuriyeti Konsolosluğu'ndan öğrenci vizesi alması gerekmektedir.Öğrenci vizesi işlemleri zaman alabilmektedir ve bu sebeple kabul mektubunuzualır almaz ilk iş olarak öğrenci vizesi başvurunuzu yapmanız önemlidir.TürkiyeCumhuriyeti'nin vatandaşı olduğunuz ülkeye uyguladığı vize rejimini TürkiyeCumhuriyetiDışişleri Bakanlığı'nın internet sayfasından öğrenebilirsiniz: 

http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa 

Vize için ön başvurunuzu internet üzerinden yapmaimkanınız vardır. Bu işlem için https://www.konsolosluk.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

İkamet İzni İşlemleri 

Türkiye’ye geldikten ve üniversite kaydınızı tamamladıktansonra yapmanız gereken en önemli iş ikamet izni başvurusudur. https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresindendolduracağınız başvuru formu sonrasında, size verilecek olan görüşme günü vesaatinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne giderek ya da üniversitenizin uluslararasıöğrenci ofisi üzerinden evrak teslimi yapmanız gerekmektedir. Başvurunuzsonucunda alacağınız ikamet kartınız ve yabancı kimlik (YU) numarasıileTürkiye’de kalacağınız sürece tüm resmi işlemlerinizi yürütmeniz mümkünolacaktır.

İkamet kartınız, geçerlilik süresi dolmadığı takdirde,Türkiye’ye giriş-çıkışlarda kullanılabilir ve böylelikle yeni bir vize almanızagerek kalmaz. İkamet izninizi, geçerlilik süresi dolmadan yenilemenizönemlidir.

Öğrenci olarak ikamet başvurusu için harç ödemesindenmuafsınız, sadece kart bedeli ödemeniz yeterlidir.

Bu içerik 23/09/2024 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

İstanbul Esenyurt Üniversitesi'ni yakından takip etmek, yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olmak için abone olun.

İstanbul Esenyurt Üniversitesi BİZE ULAŞIN